הפגנת התושבים ביום שישי נגד הדיפו בירוקה. צילום באדיבות מטה מאבק התושבים

"זו מלחמה על הבית": 1,000 אנשים הפגינו נגד הכוונה להקים את הדיפו סמוך לשכונה הירוקה

במהלך ההפגנה חתמו התושבים על עצומה הקוראת לראש עיריית כפר סבא וראשת מועצת דרום השרון לעצור את המהלך, וגם על פנייה למבקר המדינה בדרישה לפתוח בחקירה דחופה. יו"ר ועד השכונה הירוקה: "אנחנו מפעילים את כל האמצעים כדי למנוע את הקמת מפלצת מוסך הרכבות"

פורסם בתאריך: 14.12.20 07:07

תושבי השכונות הירוקות בכפר סבא ותושבי גן חיים ושדה ורבורג במועצה האזורית דרום השרון, ממשיכים במאבקם נגד הקמת הדפו, מוסך רכבות המטרו, באזור גן חיים, ובסמיכות לשכונות הירוקות בכפר סבא. כ-1,000 מהם הגיעו ביום שישי לפארק 80 והביעו את מחאתם כנגד התכנית שהופקדה על ידי הות"ל.

במהלך ההפגנה חתמו התושבים על עצומה הקוראת לראש עיריית כפר סבא, רפי סער, וראש מועצת דרום השרון, אושרת גני גונן, לעצור את המהלך. בנוסף, חתמו התושבים על מכתב פנייה למבקר המדינה בדרישה לפתוח בחקירה דחופה.

יו"ר ועד השכונה הירוקה בכפר סבא, לאה מנסור, אמרה בהפגנה: "בות"ל קיבלו החלטה שערורייתית להקים את מוסך הרכבות בשדות גן חיים. ה-19.1 זה המועד האחרון להגשת ההתנגדויות ואנחנו מפעילים את כל האמצעים על מנת למנוע את הקמת מפלצת מוסך הרכבות. זו מלחמה על הבית. היום, בקול אחד ועוצמתי, אנחנו אומרים לא למוסך רכבות על מסדרון אקולוגי שיהרוס את הסביבה ויזהם את בארות המים. לא למוסך רכבות 200 מטר מבתי תושבים, עם זיהומי אור ורעש לכל האזור. לא למוסך רכבות שישמיד את אדמותיו החקלאיות של גן חיים".

הפגנת התושבים ביום שישי נגד הדיפו בירוקה. צילום באדיבות מטה מאבק התושבים

עוד הוסיפה מנסור: "שלא ישקרו לכם – לא מתכננים להקים פה בית מרקחת שקט שיביא לשגשוג אזורי. מוסך הרכבות יצור רעש, זיהום אור ומפגעים רבים לכל האזור. יש אופציה אחרת, אפילו יותר מאחת. באזור טירה שמבקשת לקבל את הדפו באיזורה, או באיזורי תעסוקה ותעשייה קיימים, או סמוך למפגשי כבישים. וגם שם יש לדאוג לרווחת התושבים. אנחנו קוראים לראש מועצת דרום השרון אושרת גני גונן ולראש העיר כפר סבא רפי סער –  תגיעו לפתרון והראו לות"ל, למשרד הפנים ולמשרד התחבורה שביחד ובאחריות משיגים יותר מאשר בנפרד ובכוחניות. עתיד האזור גם בידיים שלכם ואנו מצפים שלא תנוחו לרגע עד שימצא נס החנוכה שלנו".

עדי לוי סקופ, חברת מועצת העיר כפר סבא אמרה:  "יהיה מטרו בשרון, רק דפו פה לא יקום ולא יהיה. הפעולות הכוחניות והדורסניות של נת"ע והות"ל ראויות לכל הביקורת".

שלטים שנתלו בהפגנת התושבים ביום שישי. צילום באדיבות מטה מאבק התושבים

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא עתידה להגיש התנגדות לתכנית הות"ל, הקובעת את תוואי המטרו, על מנת שהדפו יוסט וימוקם במקום הראוי לו – אם בסמוך לטירה או באזור התעשייה בנימין בסמוך לכביש 6. עמדתנו הרשמית כבר הובאה לידיעת הות"ל במכתב שנשלח בשבוע שעבר ואנו דבקים בה גם בשיחות המתקיימות עם הדרג המדיני והמקצועי, ביניהם שר הפנים ושרת התחבורה".

תגובת המועצה האזורית דרום השרון: "טובת תושבינו ותושבי האזור כולו עומדת לנגד עיננו ולכן לא נאפשר את הקמת מתחם הדיפו בסמוך לבתיהם של תושבים, לא במערב ולא במזרח. התוכנית הנוכחית הופקדה תוך העדר תכנון הולם ודריסה של שטחים חקלאיים ומסדרון אקולוגי לאומי. המועצה פועלת בימים אלה יחד עם צוות מומחים מהארץ ומהעולם על מנת למנוע את אישור התוכנית ולקדם חלופות ראויות, הרחק מבתי התושבים, העומדות בקנה אחד עם האינטרס הלאומי והמקומי גם יחד. החלטת הות״ל אינה מתקבלת על הדעת ונמשיך להילחם בה בשיתוף פעולה מלא עם כל מי שירצה בטובת התושבים".

בתוך כך, ביום רביעי נפגש ח"כ עידן רול עם נציגי תושבי שכונת כפר סבא הירוקה, גן חיים ושדה ורבורג בנושא. נציגי המאבק עדכנו את ח"כ רול כי הות"ל ונת"ע לא באו איתם בדברים ואף לא התחשבו בעמדותיהם של ראש עיריית כפר סבא וראש מ.א. דרום השרון המתנגדים גם הם למיקום הדיפו באזורם. אנשי המאבק סיפרו כי הם הציעו חלופות טובות יותר למיקום הדיפו לות"ל, אך עד כה הם לא זוכים למענה ופתרון בעניינם. ח"כ רול אמר: "פרוייקט המטרו הוא פרוייקט התשתית הגדול ואולי החשוב ביותר במדינת ישראל, לכל החלטה יש השפעה מרחיקת לכת לעשרות השנים הבאות. לכן התכנון צריך להיות מדוקדק, ענייני תוך שיתוף הציבור וראשי הערים. מהתרשמותי בשיחה נראה שניתן למנוע את הפגיעה במסדרון האקולוגי ובתושבים באמצעות חלופות הולמות וטובות יותר ואני מתכוון לסייע לתושבים לקבל תשובות ולהשמיע את קולם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח

    כל כף כואב לכם מוסך הרכבות במרחק מהבית הכי צפוני בשכונה הירוקה 100 או 200 מטר אפילו רעש לא תשמעו, המוסך נקי ולא מזהם ולא יעבוד בלילה.
    זה בכי ונהי, שכונה ירוקה לא תקבל תחנה אם לא יהיה דיפו וחבל כי בשביל תחנה יעד וקצה דרוש דיפו כי זו תחנה תפעולית אחרי תחנת נוסעים וחניה, זו תהיה טעות.
    אפשר לבקש להגביה קיר בטון שלא יפריע לכם.
    בהרבה מדינות בעולם אף אחד לא מתחונן שיש דיםו 20 מטר מהבית, גרמניה, הולנד, רוסיה, ועוד.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר