להקת "שווים" יחד עם הקונסרבטוריון. צילום: עופרה כהן

צפו בלהקת "שווים" בפעולה: "אם יש נערה שלא מדברת, והמוזיקה גורמת לה לדבר, עשינו את שלנו"

חברי להקת "שווים" הכפר סבאית, לאנשים עם מוגבלויות, השתתפו בקליפ לשיר "הללויה" שהוציא השבוע הקונסרבטוריון העירוני. את הלהקה מנהלת עופרה כהן, בעצמה אמא לילד שנולד עם היפוטוניה: "הם מקבלים אצלנו יחס כמו כולם, הם יודעים שאני לא מוותרת"

פורסם בתאריך: 18.12.20 08:53

היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות צויין לפני כשבועיים, כאשר בעיריית כפר סבא החליטו לציין זאת בחודש שלם של פעילויות. אחת הפעילויות המרגשות בתחום הזה בעיר היא להקת "שווים", בהובלתה של עופרה כהן, בה חברים 25 אנשים עם מוגבלויות. הלהקה היא חלק מפעילות הקונסרבטוריון העירוני, שהוא בין הבודדים שהכניסו את החינוך המיוחד לפעילות הקבועה.

השבוע הוציא הקונסרבטוריון חידוש מיוחד בשש שפות לשיר "הללויה", יחד עם מלחין השיר קובי אשרת, בהשתתפות להקת "שווים" ואמנים נוספים. מנהלת הלהקה היא כאמור עופרה כהן הכפר סבאית, מוזיקאית ויזמית חברתית. לפני 23 שנים נולד בנה השלישי עם היפוטוניה – טונוס שרירים נמוך בחגורת הכתפיים והמותניים, עקב חוסר באספקת חמצן בלידה. כהן עצרה את חייה וטיפלה בבנה במשך שלוש שנים, וליוותה אותו בתהליך הקשה והארוך הכרוך בכך. "כשהוא הגיע לגיל שלוש החלטתי שאני רוצה להתחיל לעזור לאחרים", מספרת כהן בהתרגשות, "מאז, במשך 20 שנים, אני מודה כל יום בבוקר על הזכות שניתנה לי לעזור לנער, נערה או למשפחות שלהם".

בשנים האחרונות יזמה עופרה גם פעילות בבתי הספר לחינוך המיוחד בכפר סבא, במסגרתו היא מגיעה אל הכיתות ומקיימת שיעורי מוזיקה לילדים. פרוייקט "שווים" יצא לדרך לפני כשש שנים, כאשר בהתחלה נרשמו חמישה נערים ונערות בעלי מוגבלויות. כיום יש בלהקה 25 נערים ונערות, שמקיימים פעילויות בקונסרבטוריון העירוני בשלוש קבוצות עבודה. "אנחנו מבצעים הכלה שלהם גם בתוך הפעילות של הקונסרבטוריון עצמו", מספרת כהן, "הם מקיימים המון מפגשים עם התזמורת ועם הרכב הרוק-פופ שלנו ונוצרים דברים מאוד יפים. אחד הדברים המרגשים זה שההורים של הנערים עצמם אומרים לי שהם מרגישים כמו כולם ולא חלק מעוד טיפול. יש פה ערך מוסף יוצא דופן. מוזיקה היא דבר טיפולי. הם מקבלים אצלנו יחס כמו כולם, הם יודעים שאני לא מוותרת למי שנכנס אלי למפגש".

עופרה כהן. צילום: חגית גל

במהלך תקופת הקורונה מקהלת "שווים" מקיימת את הפעילות דרך הזום ובמרחבים פתוחים, תוך חלוקה לקפסולות. גם את ההקלטות לשיר "הללויה" ביצעו בקונסרבטוריון בחלוקה לקפסולות ותחת מגבלות התו הסגול.  "אחד הדברים הכי חשובים זה לקחת את העוצמות ולא את המגבלה", אומרת כהן, "זאת האמונה שלי ומה שנותן להם ולי את היכולות להגיע למקומות טובים. אם יש נערה שלא מדברת, והמוזיקה גורמת לה לדבר, אז עשינו את שלנו".

שובל שמש, דורון לאור ונועה פורת שרים בטקס במשרד החוץ. צילום: עופרה כהן

אחד המשתתפים בלהקת "שווים" הוא שובל שמש, בן 20, לו יש תסמונת דאון. שמש, חבר מזה חמש שנים ב"שווים", נבחר על ידי מטה הכבאות וההצלה בכפר סבא להדליק את הנר הראשון של חג החנוכה, וכך אכן היה. "שובל מאוד אוהב מוזיקה, ובמסגרת החוג הוא למד לנגן על חלילית וגם לשיר", מספרת אמו קרן, "שובל לוקח חלק בהרבה פרויקטים, כמו השיר עם קובי אשרת, מופעים בעיר או פעילויות אחרות שקשורות במוזיקה. זו חוויה כיפית עבורם ואני רואה על שובל שהוא מאוד נהנה. זו חוויה גדולה בשבילו וגם בשבילנו, הוא מאושר ומרגיש שהוא שווה משהו, יש לו בטחון. כשהוא עולה לבמה הוא כוכב, רוקד ושר ואי אפשר שלא להתאהב בו. הפעילות הזו מקדמת אותו ועצם זה שהוא יודע לנגן על חלילית זה לא דבר מובן מאליו. מגיעה הרבה יותר ממילה חמה לעופרה, אישה מדהימה שכל כולה רק נתינה לילדים עם מוגבלויות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר