צילום ליאור קפלן

ההבדל בחלומות | מאחורי פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בכפר סבא

בזכות הכוח הנפשי העצום שגילו המכבים בתוכם הצליחו להכניע את היוונים. כך גם אנו, עם ישראל היקר, יש בכולנו אור יקרות של עוצמות נפש. פרשת מקץ

פורסם בתאריך: 18.12.20 08:50

כניסת השבת בכפר סבא: 16:09

יציאת השבת בכפר סבא: 17:19

ההבדל בחלומות: פרשת מקץ

יש קשר מעניין בין פרשת השבוע לחג החנוכה. הפרשה פותחת בסיפור חלומות פרעה, החלום הראשון על שבע פרות רזות שבולעות שבע פרות שמנות ולא נראה עליהם כלל. בחלום השני חולם פרעה על שבע שיבולים דקות שבולעות שבע שיבולים שמנות ולא נראה עליהם כלל.

ראו את ההבדל בין חלומותיו של פרעה (גוי) שמתחיל בפרות ומסתיים בשיבולים לבין יוסף הצדיק שחלם על אלומות (אסופת שיבולים לפני קצירה) ובחלום השני על ירח ו-11 כוכבים משתחווים לו.

ניכר מאוד ההבדל בין הרמה של הגוי לבין העוצמה של היהודי שנרמז בסיפורי החלומות. חג חנוכה – סיפור גבורתם של המכבים, מעטים מול רבים. בזכות הכוח הנפשי העצום שגילו המכבים בתוכם הצליחו להכניע את היוונים. כך גם אנו עם ישראל היקר, יש בכולנו אור יקרות של עוצמות נפש, זהו הכוח ששרדנו בזכותו את כל המציאות שניתכו על היהודים בכל שנות ההיסטוריה.

ההוראה ברורה: להמשיך להיות חזקים ולהמשיך להאמין במה שנתן לאבותינו את הכוח, וזו הגאולה האמיתית והשלמה שתבוא אלינו במהרה, אמן ואמן.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר