מתי פז

שני ניסיונות קודמים הסתיימו במפח נפש. מתי פז ממשיך לחפש תרומת כליה

במצבו של חבר מועצת עיריית כפר סבא לשעבר חלה החמרה לפני כשנתיים. פעמיים כבר נמצאו תורמות אך ההשתלות לא יצאו אל הפועל. אשתו ורדה: "זה הסיכוי היחידי לחיות". פרטים ליצירת קשר בתוך הכתבה

פורסם בתאריך: 21.12.20 07:28

משפחתו של מתי פז, חבר מועצת העיר כפר סבא לשעבר, מבקשת את עזרת הציבור במציאת תרומת כליה עבורו, שתפסיק את הסבל אותו הוא חווה בשנתיים האחרונות. במצבו של פז, שסבל מבעיות בכליות, חלה החמרה לפני כשנתיים והוא החל בטיפולי דיאליזה אינטנסיביים בבית החולים מאיר, שכוללים שלושה טיפולים שבועיים בני ארבע שעות כל אחד. "אני בחצי משרה בדיאליזה", אומר מתי בהומור.

הניסיונות לאתר עבורו תורם או תורמת כליה החלו לפני כשנה, וכללו מפחי נפש לא פשוטים. בשנה שעברה יצאה המשפחה בקמפיין במטרה למצוא תורם, ואכן נמצאה מתנדבת. לצערם של המשפחה, לאחר שהתורמת קיבלה את האישורים, היא חלתה ולא הייתה יכולה לתרום לבסוף את הכליה. לפני כשנה יצאה המשפחה בקמפיין אינטרנטי נוסף, ומיד הגיעה תורמת נוספת, שעברה את כל הבדיקות, אך למרות שמתי היה מוכן לניתוח כבר מחודש פברואר, לפני כחודשיים התקבלה הבשורה כי אחת הבדיקות של התורמת לא תקינה והיא אינה יכולה לעבור את ההליך.

עד לפני שנה היה פז, בן 72, פעיל בתחומים רבים, ובנוסף להיותו חבר מועצה ויושב ראש ועדת הרווחה העירונית, שימש גם יו"ר קרן הסיוע לנזקקים והתנדב ביחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף כמפקד היחידה הלוגיסטית הניידת. במשך עשר שנים היה יו"ר האגודה למלחמה בסרטן בסניף כפר סבא, יו"ר ועדת נפגעי טרור וחבר בוועדות התכנון והבניה, נגישות נכים, כספים, מכרזים, ביקורת ובטחון. בנוסף שימש "סב סביבה" בגן ילדים והעביר שעורים בשמירה על איכות הסביבה.

"הדיאליזה היא דבר נוראי, הורסת כל חלקה טובה בגוף", אומרת ורדה, אשתו של מתי. "אני רואה במחלקה אנשים שעוברים טיפולים במשך חמש ושש שנים והמערכות נפגעות בזו אחר זו. מתי היה אדם פעיל מאוד בכפר סבא ואין כמעט תחום שהוא לא נגע בו, בעיקר בתחום הרווחה. וככה פתאום עברנו לצד השני".

כעת יצאה המשפחה בקמפיין חדש, במטרה למצוא תורם. על תורם הכליה להיות בעל סוג דם O, כאשר גם תורמים בעלי סוג דם אחר יכולים בהחלט לסייע, כאשר ישנה אפשרות לעשות "הצלבה". "משיחות שקיימתי עם אנשי שתרמו כליה הם ציינו שהדבר כמעט ולא פגע בחיים שלהם", אומרת ורדה, "התורמים שדיברתי איתם אומרים שאנשים סתם פוחדים, אחרי ארבעה ימים חוזרים הביתה ואחרי שבועיים חוזרים לעבוד, ממש כמו ניתוח אפנדציט. כרגע המצב של מתי טוב, אבל הסבל של הדיאליזה נוראי. מתי בן אדם חזק והוא מקבל את המצב בצורה בריאה. כמובן שהגוף נחלש וכמובן שעייפים יותר, אבל הוא במצב שהוא יכול לעמוד בהליך של השתלה".

בפוסט מרגש שפרסמה כתבה ורדה: "קשה לנו לבקש, אך הפעם לצערנו זהו הסיכוי היחידי לחיות, לאפשרות להמשיך לתרום לחברה, לגדל נכדים באהבה. מתי פז, בעלי, זקוק להשתלת כליה. כל מאמצנו למצוא תורם מתאים מקרב בני המשפחה נכשלו. החשש הגדול שלנו הוא שכל רגע עלולה לחול התדרדרות במצבו. אין אנו מן המוותרים. מעולם לא הרמנו ידיים נוכח קשיים שעמדו בדרכנו להשגת כל שנדרש בדאגתנו לזולת וכך גם עתה, כי איננו יכולים לאבד את האדם היקר לנו. מתי הוא איש נתינה. כיהן עשר שנים כיו"ר האגודה למלחמה בסרטן כפר סבא, היה חבר מועצת העיר כפר סבא, 19 שנים כיו"ר קרן הסיוע לנזקקים וממשיך בפעילות עד היום, מתנדב בחילוץ והצלה, מתנדב בגני ילדים ועוד פעילויות רבות. מי שיציל את מתי יציל אדם טוב ונדיר".

ליצירת קשר: ורדה –  0544221448, או במייל [email protected]


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר