טל גלבוע. צילום יח"צ
טל גלבוע. צילום יח"צ

טבעונים? טל גלבוע מארגנת לכם ארוחת ערב ראש השנה מקומית

מתחם האירועים המלך בבר בכפר סבא יארח כ-140 טבעונים בסעודת ערב ראש השנה. מה יגישו ואיפה אפשר להרשם?

פורסם בתאריך: 4.9.17 09:24

תושבת כפר סבא טל גלבוע, אחת הפעילות הטבעוניות הבולטות בישראל, מזמינה את ציבור הטבעונים לארוחת ערב ראש השנה בכפר סבא.

הסעודה הטבעונית, שתתקיים ביום רביעי, 20 בספטמבר, במתחם האירועים המלך בבר ברחוב בן יהודה בכפר סבא, מיועדת לטבעונים שאינם חשים בנוח לאכול יחד עם קרוביהם את ארוחת ערב החג, בה על פי רוב בישראל מוגש בשר, דגים ומוצרים מן החי. את הסעודה הטבעונית החגיגית יזמה גלבוע עם החזית לשחרור בעלי חיים. הבעלים של המלך בבר בכפר סבא, איתי סיוון, נרתם על מנת לספק את המקום שלו בהתנדבות מלאה עבור הסועדים. כל מי שייקח חלק בערב החג יידרש להביא מנה טבעונית שהכין, ובסך הכל יש בארוחה מקום לכ-140 אנשים.

"צריך לזכור שמדובר באקטיביסטים שמצלמים בתוך בתי מטבחיים ובתוך לולים, ולא מתאים להם לראות את התוצר הזה של הסבל של בעלי החיים מול הפרצוף והם לא יכולים לראות את האנשים האהובים עליהם לוקחים בזה חלק", אומרת טל גלבוע לצומת השרון, "ערב החג שיזמנו מאפשר לאנשים שלא מעוניינים ונפשית לא מסוגלים להשתתף בארוחות החג של משפחותיהם או קרוביהם לערוך את ערב החג באופן אחר".

מה גרם לך ליזום את האירוע הזה?

"כבר לפני ארבע או חמש שנים, בחג פסח, הבנתי שאני לא מעוניינת להשתתף בארוחת חג החירות כשיש בעלי חיים מעונים על השולחן ושחירות זה הדבר האחרון שניתן להם. אז אני עשיתי אצלי בבית בכפר סבא בית פתוח, כשכל אחד מביא אוכל, בקבוק מים, כסא וזהו. מאז המשפחה שלי כבר התקדמה לטבעונות ואצלנו החגים הם טבעונים לחלוטין. אבל מה שקרה עכשיו זה שאקטיביסט טבעוני העלה סטטוס בפייסבוק שבו הוא כתב שהוא מאוד מתנצל בפני חבריו ומשפחתו האהובה, אבל שהוא לא מוכן לחגוג את ראש השנה באופן הזה. פניתי אליו ואמרתי לו שלא משנה איפה אני אערוך את ערב החג, הוא יעשה את החג איתי. ואז החלטנו, בחזית לשחרור בעלי חיים, לעשות חג גדול טבעוני עם כמה שיותר אנשים. פניתי לבעלים של המלך בבר והוא הסכים לארח אותנו. מפה זה גדל וצמח".

אולי דווקא טבעוני שיקח חלק בארוחת חג עם משפחתו יוכל להעלות את המודעות לסבל של בעלי החיים?

"אני חושבת שכל אחד צריך לעשות מה שנוח לו. אני גיליתי, אחרי שנתיים של הסברה, שזה לא עוזר ושהם לא מוכנים להשתנות. אז למה אני צריכה לשבת בחג ולסבול? למה צריך את האנרגיה הפנימית הנוראית הזו? מאז הדברים אצלי במשפחה השתנו, אבל מה שחשוב זה שכל אחד יעשה את מה שהוא בוחר ומה שעושה לו טוב. מי שרוצה שיהיה עם המשפחה שלו, אחר יבחר להיות עם חברים. האירוע שלנו נותן פתרון למי שלא מרגיש בנוח לשבת בארוחה הזו. מה שחשוב זה שלכל אחד יהיה טוב, כי זה חג".

את ברכת ראש השנה "שנהיה לראש ולא לזנב", שינו יוזמי הסעודה בטבעונית בדף האירוע בפייסבוק, באופן סמלי, למשפט "שנהיה ללב". בפרטי האירוע מדגישים היוזמים כי האירוע יהיה כולו "אהבה ושמחה טבעונית. יום בו נהיה יחד, מול שולחנות עמוסים במזון שכולו ברכה ושפע, מזון טבעוני בריא, אקולוגי ומוסרי כי אנחנו לגמרי נותנים את הדין על החיים שעברו ונאחל יחד לשנת שחרור בעלי חיים".

איתי סיוון, הבעלים של המלך בבר, שהסכים לארח בשמחה את המשתתפים במקום, מעיד על עצמו שאינו אוכל בשר וגבינות. "אני תורם להם את המקום כי אני מאוד מאמין בדרך שלהם. הם אנשים מקסימים עם המון אומץ, ואני מאמין שהם בדרך לשנות תפיסה בחברה. אני רואה איך זה צובר תאוצה סביבי, כולם הופכים לטבעונים. הם עשו כאן שינוי, המודעות עלתה והצריכה של בשר ומזון מן החי ירדה. אני חושב שהם חלוצים ואני מעריץ את הדרך שלהם" הוא אומר, ומעיד כי הוא בעצמו אינו אוכל בשר וגבינות.

דף האירוע בפייסבוק כאן.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מיכל

    תחשבו על שומר כשרות שנאלץ לשבת לארוחה עם משפחה שאוכלים בה חזיר. יש סיכוי טוב שהוא יעדיף להימנע מזה נכון? זה בדיוק אותו דבר. לכל אחד יש את הערכים שלו

  2. יורם

    אני רק שאלה
    אם מדובר בתבשילים שכל משתתף אמור להכין ולהביא איתו (ולאו דווקא raw food), אז איך אלה שמגיעים מרחוק יחסית אמורים לשמור על הטמפרטורה והמרקם של התבשיל?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר