אמיר יעקב (מימין) ודותן חנסנסון.צילום פרטי

אמיר יעקב תובע את העירייה ואת עוזר ראש העיר לשעבר: פרסמו שהוא "פדופיל" ו"לוקה בנפשו"

לפי התביעה, עוזר ראש העיר לשעבר, דותן חנסנסון, פרסם בפייסבוק פוסט מכפיש בזהות בדויה נגד הפעיל החברתי הכפר סבאי אמיר יעקב תוך שימוש במכשיר טלפון של העירייה. העירייה: "נגיב בבית המשפט"

פורסם בתאריך: 27.12.20 06:31

תושב כפר סבא והפעיל החברתי אמיר יעקב, המפעיל את עמוד הפייסבוק "ביקורת בונה", הגיש השבוע לבית משפט השלום בפתח תקוה תביעת דיבה ולשון הרע בסך 480 אלף שקלים נגד עיריית כפר סבא ודותן חנסנסון, עוזרו לשעבר של ראש העירייה לשעבר יהודה בן חמו. על פי כתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד עשה-אל יפרח, בחודש יולי 2016 פרסם חנסנסון, באמצעות מכשיר טלפון של העירייה, פוסט בעמוד פייסבוק בשם "כפר-סבא האמיתית", אשר על פי כתב התביעה "נועד לשרת את ראש העיר בהפצת מסרים חיוביים תחת שימוש בזהות בדויה ובשם הבדוי 'יעל גורן'", ובו תמונתו של יעקב תוך שימוש בביטויים "פדופיל" ו-"לוקה בנפשו". "התובעים הפיצו ופרסמו כנגד התובע דברי בלע והשמצות חמורות שנועדו להשפיל ולבזות את התובע בניגוד לכל דין", נכתב בתביעה.

באותו פוסט, בגינו תובע יעקב, נכתב: "כפר סבאים תיזהרו, האיש בתמונה מסתתר מאחורי שיחים ורכבים ומצלם ילדות קטנות!!! יש בכפר סבא בנאדם הזוי שלא עובד וכנראה משלמים לו כי כל היום הוא מסתובב בעיר עם מצלמה תוך כדי שהוא מסתתר מאחורי שיחים ועצים… יש לו סרטונים שהוא לא מפרסם והוא פדופיל. מציעה לכולם להיזהר ולדווח עליו!! הוא מצלם את החיים האישיים של נבחרי ציבור ולוקה בנפשו.. מי שרואה אותו עושה משהו חשוד דווחו עליו למשטרה".

"הפרסום של הפוסט הפוגעני באתר אינטרנט הינה הוצאת לשון הרע באופן ברור ובוטה", נכתב בכתב התביעה, "אין כל עילה להתלונן כנגד התובע אלא רק להוציא את דיבתו ולהשחיר את פניו תוך פגיעה חמורה בפרטיותו תוך פרסום תמונתו ברבים שלא לצורך ובמפגיע. נסיבות הוצאת הדיבה והפצת דברי לשון הרע והכזב הפוגעני החמורים במיוחד שלעיל, באופן כה בוטה ורחב באתר אינטרנט וברשת החברתית פייסבוק, נעשו ללא כל הצדקה, ללא שיהא בהן אמת, ללא שנבדקו כפי הצורך, ללא שתתקבל ותימסר תגובת התובע, אם בכלל. אותם דברי הבלים מסתמכים על טענות שאין בהם אמת, וגרמו לתובע נזקים רבים, כאב, בושה ועגמת נפש, שכן התובע הינו בלוגר החושף עוולות נקי כפיים ובר לבב, אשר אחד מנכסיו העיקריים הינו שמו הטוב".

עוד מציין יעקב בתביעה כי לאחר אותו פרסום מכפיש החלו להגיע תלונות אנונימיות למשטרת כפר סבא, בעטיין הוא עוכב מספר פעמים. יעקב מציין כי פנה למשטרה בנוגע לפרסום, במטרה להורידו. עוד טוען יעקב, כי לאחר פרסום שלו בנוגע לאמו של בן חמו, נכתבו נגדו אמירות פוגעניות בפייסבוק ממשתמשים אנונימיים, ובין היתר צוין כי יעקב עם "מחלת נפש, ממשיך לצלם ילדות קטנות. יש בעיר חולה נפש שמתחבא מאחורי עצים ומצלם. מה השלב הבא? ילדות קטנות? אמיר יעקב הפדופיל".

בתביעתו מציין יעקב כי לאחר שהגיש תלונה במשטרת ישראל ולאחר עירוב יחידת הסייבר, התברר כי המקור להפצת הדברים נעשה באמצעות טלפון סלולרי בבעלות עיריית כפר סבא וחנסנסון, אשר שימש להפעלת הזהות הבדויה "יעל גורן". עוד ציין יעקב, כי חנסנסון נחקר בנושא במרץ 2018 ולאחר שהכחיש בתחילה, הודה כי פרסם את הפוסט המדובר בתביעה זו. שנה וחצי לאחר מכן, הוגש נגד חנסנסון כתב אישום בנושא, כך על פי התביעה, אך בתחילת החודש הזה חזרה בה פרקליטות המדינה מהכוונה להגיש את כתב האישום.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "כתב התביעה, המתייחס לעוזרו של ראש העיר לשעבר יהודה בן חמו משנת 2016, התקבל בימים אלו בעירייה. העירייה תלמד אותו ותגיב בבית המשפט".

תגובתו של חנסנסון תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר