סגן ע'. צילום דובר צה"ל

"זאת חוויה מטורפת. הפכתי מילד שסיים י"ב לטייס קרב": ע' מכפר סבא סיים קורס טיס

"מאז ומתמיד ידעתי שאני רוצה להיות בצוות אוויר, וכבר מהשלבים הראשוניים האמנתי שאני יכול לעשות את זה", אומר סגן ע' שגם לא שכח לפרגן לסבו: "הרבה מהערכים שאני עובד על פיהם הם בזכותו"

פורסם בתאריך: 24.12.20 07:29

נציגות לכפר סבא בטקס סיום קורס הטיס שנערך אתמול (רביעי). סגן ע', בן 21, תושב העיר, שחלם עוד מילדות להיות טייס, הגשים חלום ויהפוך לטייס קרב.

לע' שני אחים. אמו עובדת בבנק הפועלים ואביו סוכן ביטוח. הוא למד פיזיקה ומחשבים בתיכון ובחר להגיע לקורס טיס לאחר שהבין כי לצוותי האוויר ישנה משמעות אדירה על הביטחון והחברה הישראלית. "הקורס מאתגר וממצה את היכולות שלי עד הסוף", מספר ע', "מאז ומתמיד ידעתי שאני רוצה להיות בצוות אוויר, וכבר מהשלבים הראשוניים האמנתי שאני יכול לעשות את זה".

את ע' ליווה המילואמניק סא"ל במיל' ע', סגן מפקד טייסת א' לשעבר, אותו הכיר בשלב המתקדם של הקורס. "רואים שהוא עושה את מה שהוא עושה מכל הלב, והוא מהיחידים שאני מרגיש שבאמת רוצים שאוציא מעצמי את הכי טוב שלי", מחמיא ע' לסא"ל במיל', "מבחינה חברתית בקורס יש שלבים בהם החניכים נמדדים על היכולות האישיות, אבל הקבוצה מחזקת את האינדבידואל, מי שלומד לבד לא מצליח".

בוגרי הקורס קיימו מפגש עם מפקד חיל האוויר, במהלכו התבקשו להביא דמות משפיעה עבורם. ע' הביא למפגש את סבו. "הרבה מהערכים שאני עובד על פיהם הם בזכותו", החמיא ע' לסבו, "הוא לימד אותי הרבה על האיזון בין רצינות והומור".

אחד הדברים הקשים עבור ע' בקורס, היו העזיבות הרבות של חבריו, שנופו במהלך הקורס. "לא היה רגע בו רציתי לפרוש, אבל היה רגע משבר באימון המסכם", הוא אומר, "ההכשרה דוחפת שנגיע לקצה גבול היכולת שלנו. זה דבר חיובי כי אתה לומד כמה אתה יכול לתת כשאתה חושב שאתה כבר לא יכול יותר. בניווט אתה מרגיש שהרוח חזקה יותר מהגוף שלך וזה קשה, אבל אתה ממשיך ובסוף מצליח. הקורס הוא חוויה מטורפת במהלכה עברתי תהליך ארוך מילד שסיים י"ב לקצין, לוחם, חלק מצוות אוויר ולבסוף טייס קרב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר