מוטי אברמוביץ' ותומר מגן. צילום: באדיבות עיריית כפר סבא

מוטי בן ה-73 ותומר, בן 13 על הספקטרום האוטיסטי, רוכבים יחד מדי שבוע: "אני צריך אותו והוא אותי"

הקשר המיוחד בין מוטי אברמוביץ' לתומר מגן נוצר לפני שנה וחצי במסגרת פרויקט "מדוושים בפארק - אופניים לכולם" של עיריית כפר סבא. "נוצר בינינו קשר שהוא הרבה מעבר לרכיבה", מספר אברמבוביץ'

פורסם בתאריך: 28.12.20 08:22

אנשים טובים באמצע שביל הרכיבה. מוטי אברמוביץ', בן 73, סגן אלוף במיל' בחיל האוויר ותומר מגן, נער בן 13 על הספקטרום האוטיסטי, מנהלים בשנה וחצי האחרונות קשר מיוחד שהחל ברכיבה משותפת על אופניים ונמשך ביחסים חמים שמזכירים קשר בין סב לנכדו. הקשר בין השניים נוצר בעקבות הפרויקט "מדוושים בפארק – אופניים לכולם" של עיריית כפר סבא, ומבוצע בהובלת האגף לשירותיים חברים וקהיליתיים של העירייה ובליווי מדריך מקצועי.

הפרויקט משלב אוכלוסייה עם ובלי מוגבלויות, והפעילות מתקיימת בפארק כפר סבא. בגיל עשר החל תומר לרכוב במסגרת הפרויקט ולאורך השנים הוא עבר התקדמות יוצאת דופן, עד למצב הנוכחי – רכיבה שבועית בת שעה. אברמוביץ' עצמו מתנדב במשך שנים ארוכות, כאשר בעברו שימש כסגן מערך המתנדבים במשטרת כפר סבא. "כשהגעתי לגיל 70 אמרו לי שאי אפשר להתנדב יותר, אז חיפשתי מסגרות אחרות", מספר אברמוביץ', "אני בעצמי חובב אופניים ורוכב הרבה שנים, וככה הגעתי לפרויקט הזה. לפני כשנה וחצי יצא לי לפגוש את תומר וזאת הייתה פשוט חוויה. אני מתרגש כשאני מדבר עליו. הרגשתי מן קירבה לילד הזה, שאני צריך אותו והוא צריך אותי, כמו איזה דבק שנדבק. הרגשתי כמו סבא שלו והוא שיתף איתי פעולה למרות כל המגבלות שלו".

אמברמוביץ', שרוכב גם עם אוכלוסיה מבוגרת יותר בעלת מוגבלות ביום אחר בשבוע, נשמע נרגש מאוד כשהוא מדבר על הקשר עם תומר: "מדובר בילד עם זיכרון פנומנלי, משהו מדהים. כשהייתה לו בר מצווה לפני כמה חודשים כתבתי לו ברכה ואנחנו מאחלים אחד לשני חג שמח בחגים. נוצר בינינו קשר שהוא הרבה מעבר לרכיבה, ממש חלום. כשהוא מגיע בימי רביעי לפגוש אותי אני רואה איך העיניים שלו מדברות אלי, גם הגוף שלו מדבר אלי. ישר רואים את החיוך על הפנים שלו. אני מרגיש שזה מאוד מקדם אותו, הוא רוכב היום בעשר רמות טוב יותר מהתקופה שבה התחלנו את הפרויקט. תוך כדי האימון אני גם נותן לו ציונים, אומר לו שהיום הוא היה מעולה או מעולה פלוס, ואז מחזק אותו. מעניין לראות שדווקא בגיל שלי אנחנו מצליחים ליצור קשר יותר טוב עם נערים צעירים כאלה. הם רואים בנו אוטוריטה של סבא".

אילנה, אמו של תומר, מספרת כי בנה מפיק הנאה גדולה מהפרויקט. "תומר מוצא עניין גם ברכיבה עצמה וגם נוצר לו קשר מאוד יפה עם מוטי", היא מספרת, "זה מאוד מחבר ביניהם למרות פער הגילאים, וזה מאוד יפה לראות את זה. לתומר קשה לעשות פעילויות עם בני גילו וברכיבה עם מוטי יש גם פעילות ספורטיבית וגם מנהלים שיחה שהיא יותר מותאמת. לתומר אין סבא משני הצדדים וזה תורם לו מאוד. רכיבה על אופניים זה משהו שאני עושה באדיקות, ולתומר היה חשוב להצליח לרכוב. זה היה תהליך מאוד ארוך כי גופנית יותר קשה לו מלילדים רגילים. העובדה שתומר מצליח גם לרכטב וגם לנהל תקשורת עם מוטי היא מופלאה בעיני. לא פחות מקסם".

עדינה קוממי, מרכזת הפרויקט מטעם אגף שרותים חברתיים וקהילתיים, מספרת כי "הרכיבה של השניים, זה לצד זה, היא מיוחדת ואחרת. בעזרת מוטי, עידודו והאמונה בתומר וביכולותיו הוא חיזק את היציבות שלו ברכיבה, את הביטחון ואת האמונה בעצמו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר