אושרת גני גונן וח"כ עוזי דיין ליד פרצה בגדר סמוך לקיבוץ אייל. צילום: דוברות המועצה האזורית דרום השרון

"זה יכול להפוך לאירוע לאומני": עשרות פרצות בגדר ההפרדה, גם סמוך לכפר סבא

במועצה האזורית דרום השרון מתלוננים על מאות אנשים שנכנסים לישראל משטחי הרשות הפלסטינית, ללא כל פיקוח, ועל עלייה במספר הגניבות והפריצות לדירות ביישובי המועצה

פורסם בתאריך: 29.12.20 13:59

במועצה האזורית דרום השרון מתלוננים על עשרות פרצות לאורך גדר ההפרדה, באזור יישובי המועצה, דרכן עוברים מדי יום לשטח ישראל מאות בני אדם מהגדה המערבית ללא כל פיקוח. אחד ממוקדי הפרצות נמצא סמוך למעבר אייל, בסך הכל שלושה קילומטרים מכפר סבא, ופרצות נוספות נמצאות בישובי גוש חורשים, סמוך למתן, ירחיב ונירית. מוקד נוסף נמצא סמוך לקיבוץ נחשונים השייך למועצה האזורית שממנו, סבורים כוחות הביטחון, יצא המחבל לפיגוע ירי ודקירה בשוק בפתח תקוה בפברואר 2017.

במועצה מדווחים לאחרונה על מקרים רבים של טרור חקלאי, בהם פריצות לשדות חקלאים, בעיקר לצורך גניבת אבוקדו, כאשר לעיתים הפורצים מחזיקים ברשותם סכינים. במועצה מזהירים כי המקרים הללו, שעד כה היו פליליים, יכולים להפוך גם ללאומניים. "הפרצות מהוות פגיעה בבטחון האישי של התושבים בישובי קו התפר", אמר קב"ט המועצה האזורית דרום השרון יואב סבן, "בהמשך, הפגיעה בביטחון היא גם עבור תושבים הערים הסמוכות כמו כפר סבא, הוד השרון, ראש העין ועוד. אנשים נכנסים בכל יום לישראל ללא בקרה דרך עשרות פרצות בגדר".

במועצה טוענים כי פנו בשנים האחרונות לשרי הבטחון, כולל הנוכחי בני גנץ, כמו גם לשר לבטחון פנים אמיר אוחנה ולמ"מ המפכ"ל מוטי כהן. "אנחנו מנסים לפנות למי שאפשר ועד עכשיו זה לא מטופל", אומר סבן, "בין מחסום אייל לישוב צופים התגלו בשלושת החודשים האחרונים שש פרצות שעוברים בהן מאות אנשים מדי יום. היו לנו בשבועות האחרונים שישה מקרים של חדירה לקיבוץ אייל. כרגע זה רק כדי לגנוב אבוקדו, אבל תפסנו אנשים עם סכינים. מאירוע פלילי זה יכול להפוך לאירוע לאומני, וגם כרגע יש פה נזקים של מאות אלפי שקלים. המסתננים פוגעים בגדרות של היישובים ופורצים לדירות ולכן אנחנו קוראים למערכת הבטחון לבוא ולסגור את הפרצות ולחזק את מרכיבי הביטחון בישובי התפר".

בתוך כך, ביום ראשון סייר ח"כ אלוף (מיל') עוזי דיין מהליכוד יחד עם ראשת המועצה אושרת גני גונן באזור קיבוץ אייל וקלקיליה. גני גונן ביקשה מדיין לפעול בהקדם למציאת פתרון לבעיה. דיין ציין כי שוחח עם מפכ"ל המשטרה הנכנס קובי שבתאי לגבי אגריסביות בשטח והחמרה בענישה. כמו כן, הציע לבנות כוח יעודי משולב עם כוחות מתנדבים ולחלק נשק למתיישבים מיומנים ולתת להם גיבוי אם יאלצו להפעילו.

תגובות משרד הביטחון וצה"ל יובאו כשיתקבלו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הדייר

    אני בעד דו קיום,האם אני יכול לעשות בגן ציבורי בקלקיליה על האש עם מוסיקה בעברית הקולי קולות?.
    מדוע פארק כפר סבא המדהים,נהפך להיות פארק של מוסיקה ערבית בכול פינה ?

  2. גכיי

    בוקר טוב הליאו בישרל רק לוקחים הרשויות המועצות חיים על חשבון הקטן וגם לא עושים כלו גזל

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר