טקס קבלת התפקיד של קדם. משמאל: השר אמיר אוחנה, קדם ואשתו, נציב הכבאות רב טפסר דדי שימחי

מפקד מרחב שרון במערך הכבאות, תושב כפר סבא רוני קדם, קודם למפקד אגף המבצעים במערך

קדם פיקד על מרחב השרון בכבאות במשך שנתיים, בהן גם הקים שתי יחידות מתנדבים חדשות בטירה ובטייבה מתוך מטרה לחבר את הקהילה הערבית אל הארגון. "יש התעצמות גדולה בכל מערך הכיבוי הארצי, וגם בשרון", הוא אומר

פורסם בתאריך: 5.1.21 14:09

תושב כפר סבא טפסר רוני קדם קיבל בחודש האחרון קידום משמעותי כשמונה לתפקיד מפקד אגף המבצעים במערך הכבאות וההצלה הארצי. בשנתיים האחרונות שימש קדם כמפקד מרחב שרון במערך, והיה אחראי בין היתר על אירועי הכיבוי בכפר סבא, רעננה, הוד השרון, טירה, ג'לג'וליה, קלנסוואה וישובי דרום השרון.

קדם, בן 52, נשוי ואב לשני בנים, נמצא כבר 31 שנים במערך הכבאות ועבר מגוון רחב של תפקידים. תפקידו החדש מהווה קידום משמעותי ונחשב לשלישי בחשיבותו במערך. לפני שהגיע למרחב השרון פיקד קדם על שש תחנות בתל אביב, עבודה שהייתה רצופה באירועים מורכבים. "תל אביב היא אזור אורבני עם המון אירועי שריפות בדירות ובמפעלים, פיגועים, תאונות ובאמת הכל מהכל", מספר קדם.

בהמשך שימש כקצין אג"ם במחוז דן והוביל את פרויקט קווי המטרו בכבאות וכן את פרויקט יחידת הית"מ – יחידת אופנועים שנותנת מענה ראשוני לאירועי שריפה. "הרעיון היה לקצר את זמן התגובה לאירועים", אמר קדם, שגאה מאוד בפרויקט, "בזכות היחידה הזאת הצלחנו לקצר את זמן ההגעה הממוצע של רכב כיבוי לאירוע שריפה מ-15-10 דקות, לכחמש דקות בלבד, עד שזוג אופנועים מגיעים למקום האירוע. הדבר הראשון שעליהם לעשות הוא לחלץ לכודים ואם יש שריפה קטנה הם יכולים להתמודד איתה בעצמם".

בשנתיים האחרונות הוביל את מרחב השרון והקים שתי יחידות מתנדבים חדשות בטירה ובטייבה, מתוך מטרה לחבר את הקהילה הערבית אל הארגון. "מרחב השרון הוא מרחב גדול מאוד עם יותר מ-400 אלף תושבים", אומר קדם. "התחנה האזורית נמצאת בכפר סבא, כאשר יש תחנת משנה גם בצור יגאל. בשנתיים-שלוש הקרובות צפויה לקום תחנה נוספת ברעננה, שתיתן מענה גם לתושבי העיר".

קדם מעיד על כפר סבא כי היא משופעת באירועי אש, בעיקר בגלל אופיה הטופוגרפי. "לאורך התקופה שלי היו שריפות של רכבים, מבני תעשייה, שריפות בדירות כתוצאה מעישון במיטה ועוד מקרים רבים", הוא אומר, "מרחב השרון הוא מרחב אורבני מצד אחד, ומצד שני כולל הרבה שטחים פתוחים, כך שיש מגוון של שריפות. בגוש דן, לדוגמה, כמעט ואין שטחים פתוחים. מבחינת כוח אדם באזור, קיבלנו בשנים האחרונות עשרות לוחמים חדשים ונפתחו תחנות חדשות. כפר סבא קיבלה מנוף חדש ושני רכבי כיבוי חדשים ויש התעצמות גדולה בכל מערך הכיבוי הארצי, וגם בשרון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר