עובדי העירייה במהלך ביצוע סקר הפסולת. צילום עיריית כפר סבא

העירייה בדקה את האשפה הביתית שלכם וגילתה: "ניתן למנוע מ-86 אחוז מהפסולת להגיע להטמנה"

במסגרת סקר פסולת עירוני מיינו עובדי עיריית כפר סבא 283 ק"ג אשפה ומצאו בין השאר מוצרי פלסטיק שונים, כלים חד פעמיים, צעצועים במצב תקין וציוד חדש באריזה מקורית. "זה לא רק עניין סביבתי, כל צמצום בכמות הפסולת מביא לחיסכון כלכלי", מסרה העירייה

פורסם בתאריך: 6.1.21 08:28

עובדי עיריית כפר סבא מיינו בשבוע שעבר 283 ק"ג פסולת במסגרת סקר פסולת עירוני ראשון שקיימה העירייה. מטרת הסקר, מסרה העירייה, היא לתת תמונת מצב עדכנית על הרכב הפסולת והרגלי הפרדת האשפה של תושבי העיר. את ביצוע הסקר מלווה ד"ר אפרת אלימלך, חוקרת יועצת סביבתית, ומיון הפסולת שהתבצע השבוע היה השלב הראשון שיימשך עם מיוני פסולת נוספים מאזורים שונים בעיר. "הדבר יאפשר את התייעלות הטיפול באשפה וקידום מיזם 'עיר אפס פסולת' ויאפשר את גיוס העובדים והתושבים למיזם", מסרה העירייה.

כשהם לובשים ציוד מגן רוקנו עובדי העירייה משאית אשפה ובדקו את תכולתה במתחם הלוגיסטי העירוני. השתתפו עובדות ועובדי אגף הקיימות והחדשנות, אגף חזות העיר, היחידה האזורית לאיכות הסביבה, החברה הכלכלית ועובדים נוספים, בהם גם סגן ראש העירייה מחזיק תיק החדשנות והקיימות, עילאי הרסגור-הנדין. הם שפכו את תכולת שקיות האשפה על עמדות מיון, ומיינו כל דבר שהושלך לאשפה לקטגוריה המתאימה, תוך שימוש בעשרות פחי מיון שונים. בין השאר הם מצאו מוצרי פלסטיק שונים, כלים חד פעמיים, פסולת אורגנית, ציוד רפואי, בלונים, צעצועים במצב תקין, ציוד חדש באריזה מקורית, שאריות חמין, עכברוש וכדור רובה.

מתוצאות המיון הראשון שנעשה, עולה כי כ-47 אחוז מהפסולת שהושלכה הייתה פסולת אורגנית וגינון, 12.3 אחוז היו מוצרי קרטון ונייר, 14.35 אחוז היו מוצרי פלסטיק, כ-6.6 אחוז חיתולים, כ-5 אחוז פסולת אלקטרונית ומתכת וקצת יותר מ-4 אחוזים מוצרי טקסטיל. "כבר עכשיו מסקנות הסקר הן שניתן למנוע מ-86 אחוז מהפסולת להגיע להטמנה", מסרה העירייה, "זהו נתון דרמטי שמעיד על פוטנציאל רב בתחום. זאת לא רק מבחינה סביבתית צרה, שכן כל צמצום בכמות הפסולת המוטמנת בקרקע מביא לחיסכון כלכלי גדול שיכול להיות מופנה לתחומים אחרים בעירייה, כמו חינוך, תחבורה, טיפוח המרחב הציבורי ועוד".

הפסולת לפני המיון. צילום עיריית כפר סבא

הרסגור-הנדין: "חזון הקיימות שלנו מחייב אותנו להיות המובילים בארץ ופורצי דרך בכל הקשור למדיניות הסביבתית בישראל, ונמשיך להשתמש ביכולותנו על מנת להוביל שינוי בקנה מידה ארצי. הפסולת היא מפגע, ויש לצמצמה ככל הניתן. הפתרון הטוב ביותר לפסולת הוא לא לייצרה כלל: לצמצם ברכישת מוצרים לא חיוניים, להשתמש בכלים רב פעמיים וכדומה, אך גם כשמשליכים פסולת חשוב להבין את המשמעות שיש לכך מבחינת זיהום הקרקע, האוויר והים. הפרדה נכונה של האשפה בבית מסייעת מאוד לשמור על הסביבה וגם מאפשרת להפנות משאבים עירוניים לתחומים שתורמים לרווחת תושבות ותושבי כפר סבא. ברצוני להודות לכל העובדות והעובדים הנהדרים שלוקחים חלק בפרויקט, גם כשמדובר בעבודה לא שגרתית כמו פתיחת שקיות אשפה".

ראש העירייה רפי סער אמר: "עיריית כפר סבא מעודדת את הפחתת הצריכה והפסולת, כחלק ממדיניות עירונית ופרויקט 'עיר אפס פסולת', שכפר סבא הייתה הראשונה בארץ להפעילו. במסגרת זו, הובילה העירייה מהלך של הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים בכל מוסדות החינוך והציבור בעיר, מעודדת את התושבים להפרדת פסולת במקור על ידי הצבת פחים בבנייני מגורים לפסולת אורגנית, פסולת יבשה ומוצרי נייר, כמו גם מרכזי מיחזור ברחבי העיר. לאחרונה אף יצאנו במיזם 'מורידים את הזבל', כשהמטרה לצמצם את כמויות האשפה, כחלק מהפעילות שלנו לשמירה על הסביבה ועל כדור הארץ, ולמען העתיד של ילדינו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר