צילום ליאור קפלן

מעשה בשני נכדים | מאחורי פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בכפר סבא

איך ייתכן שהשנים הטובות של יעקב אבינו היו במצרים, המקום הכי שפל מבחינה רוחנית, ולא בארץ ישראל? הכל יוסבר על ידי סיפור המפגש של יעקב ושני נכדיו. פרשת ויחי

פורסם בתאריך: 1.1.21 09:10

כניסת השבת בכפר סבא: 16:12

יציאת השבת בכפר סבא: 17:22

מעשה בשני נכדים: פרשת ויחי

ערב שבת, פרשת 'ויחי'. מסיימים את החומש הראשון 'בראשית'. שם הפרשה תמוה – 'ויחי יעקב', בה בשעה שמסופר על פטירתו. בנוסף, איך ייתכן שהשנים הטובות של יעקב אבינו היו במצרים – ערוות הארץ, המקום הכי שפל מבחינה רוחנית – ולא בארץ ישראל?

הכל יוסבר על ידי סיפור המפגש של יעקב ושני נכדיו בני יוסף שנולדו במצרים. כאשר נפגשו, בירך אותם ברכת הנערים: "המלאך הגואל אותי… יברך את הנערים ויקרא בהם שמי ושם אבותי…".

דווקא בהם, במנשה ואפרים, משאר הנכדים שממשיכים את המסורת היהודית, יקרא שמי ושם אבותי. כשראה חינוך יהודי כשר במקום כל כך קשה ברוחניות כמו מצרים. והם היו הדוגמה בשבילו. ולכן 17 בגימטריה זה 'טוב' – שהיו לו השנים הטובות מכיוון שהיה לו נחת מכל יוצאי חלציו. וכן בפטירתו לא נאמר הלשון מיתה, כן נאמר: "ויגווע וייאסף אל עמיו".

אומר רש"י – מה זרעו בחיים, אף הוא בחיים. במובן הרוחני עם 'ישראל' נקראים על שמו של יעקב אבינו, ששמו השני ישראל, וההמשכיות שלהם היא החיות שלו.
עם 'ישראל' בני 'ישראל'. בנוסף, יעקב אבינו זה שהדגיש את חשיבות החינוך, ההמשכיות של עם ישראל באה על ידי חינוך למסורת יהודית.

גם היום כאשר יש בתי חב"ד שממשיכים לצמוח ולהיפתח, גם כשלא רואים את הרבי בעיניים גשמיות, אבל מאמינים ורואים את ההשפעה והתפתחות במוסדותיו של הרבי, זהו מסר של אמונה – אף הוא בחיים.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר