גג סולארי שהתקינה העירייה במגרש ספורט בעיר. צילום עיריית כפר סבא

הקירוי הסולארי בכפר סבא: הנהגת ההורים דורשת נציגים בצוות הבדיקה

יו"ר הנהגת ההורים, יובל קדוש, פנה אל העירייה בשורה של שאלות ודרישות בנוגע לבטיחות הגגות כפר סבא. העירייה מסרה בתגובה שכל הגגות בעיר נמצאו תקינים פרט לאחד, וכי למרות זאת, דרשה בכל הגגות חיזוקים נוספים, מעבר לנדרש

פורסם בתאריך: 18.1.21 17:16

עיריית כפר סבא הבהירה היום כי חברת הנדסה המתמחה בבטיחות, אשר נשכרה לבצע בדיקה מעמיקה של כל הקירויים של מגרשים בכפר סבא, קבעה כי הם תקינים, בטוחים וראויים לשימוש, למעט תיקונים נקודתיים באחד הקירויים – שנסגר וגודר. העירייה מסרה זאת בתגובה לפנייה בנושא של הנהגת ההורים העירונית. עוד מסרה העירייה כי למרות שהקירויים נמצאו תקינים ובטוחים, ומתוך נקיטת גישה מחמירה, דרשה העירייה לבצע חיזוקים נוספים, מעבר לנדרש ומעל לסטנדרט הבטיחות הנהוג. נכון למועד זה, כלל המגרשים בהם הותקנו קירויים סגורים לציבור עד לסיום עבודות החיזוק הנוספות. עוד נמסר מהעירייה, כי עדכון בנושא הבדיקות שבוצעו ודוח המהנדס החיצוני הועברו לידי הנהגת ההורים ופורסמו בזירת השקיפות העירונית. בימים הקרובים ייפתחו המגרשים בהדרגה, לאחר קבלת אישור הנדסי בגין עבודות החיזוק הנוספות".

הדברים נמסרו מהעירייה לצומת השרון בתגובה לשאילתא בעקבות תלונה של הנהגת ההורים העירונית, על כך שביקשו ולא קיבלו מידע ברור לגבי מצב הקירוי במגרשים בכפר סבא. הנושא עלה לכותרות בעקבות קריסה במהלך עבודות התקנה של גג בבית הספר כדורי בגליל התחתון, אותו התקינו במשותף החברה הכלכלית כפר סבא והחברה הכלכלית גליל תחתון. יו"ר הנהגת ההורים העירונית, יובל קדוש, שלח השבוע מכתב לראש העירייה רפי סער בבקשה שכלל המגרשים הנמצאים בתהליכי קירוי או מגרשים שעברו קירוי בחודשים האחרונים לא יפתחו לאחר הסגר וזאת עד לסיום כל הבדיקות הנדרשות לרבות בדיקה ואישור שלמהנדס קונסטרוקציה חיצוני ובלתי תלוי על כשירות התכנון והביצוע, תקינתו ועמדתו בכל התקנים והתקנות הנדרשות.

קיראו גם את הכתבה הקודמת בנושא:

הנהגת ההורים בכפר סבא דורשת לסגור את כל אולמות הספורט בעיר שבהם בוצע קירוי סולארי

הגג בכדורי קרס ב-23/12 ובמהלך האירוע המצער נפצעו שמונה פועלים, מתוכם אחד בצורה קשה. לאחר הקריסה, הסתבר כאמור שמי שבנה את הגג בכדורי, היו החברה הכלכלית כפר סבא והחברה הכלכלית גליל תחתון. אירוע הקריסה בצפון עורר דאגה אצל הורים רבים והעירייה הודיעה על שורה של צעדים, ביניהם בדיקות הנדסיות של הגגות הסולאריים שכבר הותקנו וסגירה מוחלטת של גישה לפרויקטים שעדיין בבנייה או שטרם אושרו.
יומיים לאחר הקריסה, שלחה הנהגת ההורים העירונית מכתב לעירייה בנושא, והשבוע אמר קדוש שלא הצליח לקבל תשובות ברורות בנוגע לאירוע שארע בצפון ובנוגע להשלכותיו על הפרויקטים בכפר סבא. "גם דוח הבדיקה של חברת "רשגד" שנשלח על ידי מנכ"ל העירייה, הוא דוח חסר תכלית ולא מפורט", כתב קדוש לסער, "אין בו שום הסבר או אשור קונסטרוקטיבי שאכן המבנים תקינים הן מבחינת תכנון והן מבחינת ביצוע …  יתרה מכך, יש בדוח אמירה על ביצוע שיפורים במגרש בית הספר סאלד, האם מדובר בשיפורים שמקורם בכשלים שנתגלו?", הוא שואל. "בנוסף, נכתב בדוח שבבית הספר דבורה עומר מתבצעות "עבודות שלא קשורות" אך בפועל מותקנים פרופיל פלדה לחיזוק המבנה. גם בבית הספר יצחק שדה הגיעו פרופילים מפלדה שנועדו לחיזוק המבנה. מדוע זה לא צוין בדוח"? האם הוחלט על חיזוק במקומות נוספים? ואם כן מדוע?".

קדוש ביקש תשובות לשאלות הרבות ששאל וכן שחברי ההנהגה ישותפו בכל המידע. הוא דרש למנות נציגים מטעם הנהגת ההורים כמשקיפים בצוות הבדיקה. העירייה הגיבה כאמור וציינה כי כל הגגות נמצאו תקינים פרט לאחד, וכי למרות זאת דרשה חיזוקים נוספים גם בגגות שנמצאו תקינים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר