סיירת בטחון כפר סבא

בגלל העלייה בפריצות: דרושים מתנדבים להקמת סיירת בטחון בשכונות המזרחיות

בנוסף לתגבור הפעילות העירונית, החליטה העירייה לשכפל בשכונות המזרחיות את מודל סיירות הבטחון של התושבים שפועל בהצלחה כבר כשנתיים בשכונות המערביות

פורסם בתאריך: 24.1.21 08:50

פרויקט סיירות הביטחון בכפר סבא אשר הוקם לפני כשנתיים בשכונות המערביות, מתרחב לשכונות נוספות בעיר והעירייה ואגף הביטחון מזמינים את התושבים להצטרף. הסיירות מיועדות לגברים ונשים כאחד מעל גיל 18. "עיריית כפר סבא פועלת בשיתוף משטרת ישראל להגברת הביטחון וצמצום הופעות של עבירות שפוגעות באיכות החיים של התושבים", מסביר שי זייד, מנהל אגף בטחון, בטיחות ושירותי חירום בעירייה. "במסגרת הפעילות מפעילה העירייה יחידות עירוניות כמו השיטור העירוני, הסיור העירוני והפיקוח בשילוב טכנולוגיות שונות. נדבך נוסף שהעירייה פועלת בעזרתו זה שיתוף הקהילה. לפני כשנתיים עלתה יוזמה מצד קבוצת תושבים שהובלה על ידי תושב העיר דורון בלדינגר להקמת סיירת שתפעל באזור השכונות המערביות ותסייע להתמודדות עם תופעות הפשיעה על ידי הפגנת נוכחות ובולטות. אגף הביטחון אימץ את ההצעה ובכוחות משותפים ובחסות העירייה הוקמה סיירת המתנדבים שנתמכת גם בהדרכה וגם באמצעים על ידי העירייה. הסיירת מונה כיום כ-80 מתנדבים שפעילים באופן יומיומי בשכונות המערביות בשיתוף השיטור העירוני והשוטר הקהילתי. אנחנו רואים שפעילות הסיירת הביאה לירידה בהיקף העבירות בשכונות המערביות ועל בסיס אותו רעיון, הוקמה בהמשך סיירת נוספת בשכונת אליעזר. בתקופה האחרונה, כאשר התחלנו להתמודד עם עלייה מסוימת בפעילות עבריינית באזור השכונות המזרחיות, ביצענו פניה לתושבים בשכונות המזרחיות לשכפל את מודל הסיירות, זאת לצד תגבור הפעילות העירונית. אנחנו מתבססים על הידע של הסיירות הקיימות והגוף שאנחנו מקימים יהיה תחת הניהול של דורון ויפעיל יחידות נוספות. חשוב לומר שהיכולת הזו, משרתת את העיר, גם באירוע חירום נוספים, כמו חיפוש נעדרים, אירועי מזג אוויר סוער ועוד".

יש השפעה לקירבה של מזרח העיר לקו התפר? 
"יש השפעה בשל הקרבה לקו התפר וכפי שנאמר גם בישיבת המועצה, ראש העיר פנה לצבא בנושא, על מנת שיבצעו את הפעולות הנדרשות לצמצום אפשרויות מעבר. יש שילוב של מספר מעגלים שפועלים ביחד, המעגל הרחוק יותר מטופל על ידי הצבא בכל ההיבטים של גדר ההפרדה, מעגל נוסף זה פעילות המשטרה והמעגל בתוך העיר שפועל על ידי העירייה בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת כפר סבא".

קיראו גם:

בעקבות גל הפריצות: בגאולים מקימים סיירת תושבים

מה החשיבות המרכזית שאתה רואה בהתנדבות התושבים?

"הנוכחות והבולטות בשטח עוזרים מאוד לתת לתושבים תחושת ביטחון ולהרחיק גורמים בעייתיים. וזה נכון לא רק בהיבט של עבירות, אלא בכלל לתחושת הביטחון הכללי בשעות היום, הערב והלילה. עצם העובדה שיש כוח מזוהה שמסתובב בשכונה, זה מהווה סוג של בטחון לתושבים. המתנדבים בקשר עם המוקד העירוני. חשוב לציין שיש בעיר 24/7 נוכחות של השיטור והסיור המקומי. המתנדבים עוברים הכשרה עירונית והנוכחות שלהם חשובה מאוד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב מודאג

    אז למה משלמים אבטחה בארנונה אם יש צורך בהקמת סיירות ביטחון? האם ניתן לבטל את החיוב הזה שכנראה לא עוזר בכלום ורק עושק את התושבים?

  2. דורי

    הסיירת במערביות היא קומבינה אחת גדולה וכשלון מהלך כל יום פורצים בעליה ובשכונות של הירוקה עובדים על כולנו בעיניים אין תחושת בטחון יש תחושה של פחד

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר