מפת תחנות המטרו מתוך האתר ההנדסי העירוני

הישג לעירייה: הוועדה המחוזית המליצה למקם את הדפו בסמוך לאיזור תעסוקה

רק באחרונה הציגה העירייה חלופה לבניית הדפו בסמוך למחלף אייל. בנוסף המליצה הוועדה המחוזית על שינויים נוספים בתוכנית, ביניהם שמירה על גן הזיכרון הנמצא בתוואי העבודות

פורסם בתאריך: 20.1.21 15:50

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה המליצה להעביר את הדפו בסמוך לאזור תעסוקה, ובכך להעתיקו ממיקומו הנוכחי ולהרחיקו מבתי תושבים. מדובר בהישג עבור עיריית כפר סבא שמנהלת מאבק ארוך העתקת הדפו (מחסן תפעול לרכבות המטרו), מהמיקום המיועד לו סמוך לשכונה הירוקה הצפונית (80). העירייה מקדמת את חלופת אזור מחלף אייל – הרחק מבתי תושבות ותושבי כפר סבא וסמוך לצירי תנועה מרכזיים, בין היתר כביש 6 ומסילת הרכבת המזרחית המתוכננת.
הוועדה דנה בתוכנית קווי המטרו במקטע הצפוני, הכולל בין היתר את כפר סבא, וקבעה באשר למיקום הדפו, כי "הוועדה סבורה כי קיים יתרון משמעותי למיקום הדפו בתחום אזורי התעסוקה. הדפו יאפשר העצמת הפיתוח בתחום אזורי התעסוקה, וכן חיבור המטרו עם תחנת הרכבת כפר סבא צפון … הוועדה סבורה כי יש לאתר שטח בתחום אזורי התעסוקה של הרשויות, שיאפשר את העתקת הדפו".
יש לציין, כי מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה את ההשגות מטעמה לתוכנית המטרו המקודמת על ידי המדינה, שהוצגו על ידי הצוות המקצועי והיועצים שנשכרו לצורך הכנת ההשגות – הכוללות הצעת חלופה להעברת מיקום הדפו המתוכנן בצפון מערב העיר לאזור מחלף אייל. כמו כן, הסמיכה מליאת הוועדה את הצוות המקצועי להמשיך ולעדכן את נוסח ההשגה בהתאם לעקרונות שהוצגו – הכוללים נושאים הפחתת מטרדים, קישור תוואי המטרו למסילת הרכבת המזרחית, היבטים תחבורתיים סביבתיים, שמאיים משפטיים ועוד.
תוכנית הקמת המטרו בישראל היא תוכנית המקודמת כאמור על ידי משרד התחבורה, וכוללת שלושה קווים שאחד מהם – קו 1M מגיע לכפר סבא וכולל כיום 6 תחנות – הראשונה שבהן ברחוב טשרניחובסקי.
בדיון שהתקיים במליאת הוועדה המקומית, הסכימו הצוות המקצועי וחברי המליאה כי תוכנית המטרו תשמש בעתיד כמנוע צמיחה להתפתחות העירונית ולשמירה על איכות חיים גבוהה, אך יחד עם זאת קבעו חברי המליאה, כי נפלו פגמים בתוכנית המחייבים את תיקונה ושינויה, תוך ראיה כוללת מרחבית, וזאת על מנת לשפרה לא רק בעבור תושבי כפר סבא, אלא עברו התכנון האזורי בכלל. בין היתר צוין כי דרוש תיקון תוואי קו המטרו עד לקישורו למסילת הרכבת המזרחית, הוספת תחנות וביניהן בסמוך לאזור התעשייה כ"ס 50 ושמירת התחנה בצפון-מערב העיר, צירוף סקר מעודכן של מבנים לשימור לתוכנית, ועוד. זאת בנוסף לשמירה על גן הזיכרון הנמצא בתוואי העבודות והסרתו מתחום התוכנית, בשל חשיבותו ההיסטורית והקהילתית לכפר סבא ותושביה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יואב

    באמת כל הכבוד… שוב זרקתם את הטינופת למזרח העיר… צל"ש מגיע לכם

  2. גיא

    מכבסת מילים.. אזורי התעסוקה =אזור תעשיה =מזרח העיר.. תמשיכו לישון על האף ותתעוררו עם מוסך רכבות מטנף מול הפרצוף שלכם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר