פחים, מחזוריות וקרטוניות בכפר סבא

תלונות על תדירות פינוי האשפה: "בתקופת הקורונה יש יותר קרטונים ואריזות"

תושבים במספר מקומות בעיר מתלוננים על כך שהקרטוניות, המחזוריות והפחים מתמלאים מהר, תדירות הפינוי אינה גבוהה מספיק ולכן ניתן לראות לכלוך רב ברחובות. העירייה: "נגדיל את הכלים המכניים ואת כוח האדם"

פורסם בתאריך: 31.1.21 08:02

תושבים בכפר סבא מתלוננים על כך בעיה בתדירות פינוי פחי המחזור בעיר. התלונות הן לגבי הפחים הכחולים, הקרטוניות והמחזוריות. לטענתם, מאחר והקרטוניות מתמלאות ועולות על גדותיהן, ניתן לראות במקומות רבים בעיר קרטונים על הרצפה. "הקרטוניות מתמלאות תוך שלושה ימים ואז רק כשמתקשרים אליהם הם מפנים. אז מאחר והקרטוניה מלאה, אנשים שמים ליד וזה מתחיל להתעופף בכל הרחוב. צריך להבין שבתקופה הזו של הקורונה, אנשים משתמשים יותר במשלוחים וצריך לתת מענה יותר גבוה. גם המחזוריות של הבקבוקים מלאות וגם במקרה הזה צריך להתקשר ורק אז מגיעים לפנות".

תלונה נוספת היא לגבי הפחים הכחולים: "בכל חדר אשפה בעיר יש פחים כחולים שאמורים לפנות אותם פעם בשבוע, אבל לצערי רק אחרי שהם מתמלאים ומתקשרים מגיעים לרוקן אותם", מתלוננת תושבת המתגוררת בשכונה הירוקה. "כל פעם שאנחנו מתלוננים, אם זה על כך שהרחובות והגינות מלוכלכות או שלא פינו את הפחים התירוץ שזו שנת קורונה ואין מספיק כוח אדם, אבל ניקיון זה בייסייק ולא מובן למה צריכים להתקשר בשביל שיבואו לפנות". עוד היא אומרת: "לצערי אין לנו בכפר סבא שהיא עיר ירוקה פחים כתומים, כי נאמר לנו שהחברה שמפנה את הפחים בעיר אין לה פחים כתומים ולכן אנחנו נאלצים לזרוק את האריזות לפח. לכולנו בעיר יש מטרה אחת, שהעיר תהיה נקייה ומסודרת, לא משעמם לנו כל פעם להתקשר למוקד, אבל לא משאירים לנו ברירה".
תלונה דומה אפשר לשמוע גם מתושבים במרכז העיר: "כל שבוע אני מתקשרת למוקד להתלונן, אז שולחים מנקה, אבל נשאר לכלוך. במרכז העיר אין מחזוריות, אלא מטמוניות וגם במקרה הזה, זה מתמלא ואנחנו צריכים להתקשר שיבואו לפנות. לצערי אנשים כבר מיואשים ושמים את הזבל ליד ולכן בכל פינה אפשר לראות ערמות".

מעיריית כפר סבא נמסר: "העיר כפר סבא נחשבת לאחת הערים הנקיות בארץ ואף זכתה בימים אלה בסקר הלמ"ס לשנת 2019, במקום הראשון בשביעות רצון התושבים מניקיון עירם. כידוע, בתקופת הקורונה אנשים רבים מבצעים את רוב הקניות באמצעות משלוחים, מה שמגדיל את כמות האריזות והקרטונים ומוביל לעלייה משמעותית בכמות הפסולת המוצקה והגזם שהתושבים מוציאים לרחוב, לעתים בניגוד למועדי הפינוי המוסדרים. לאור זאת, אגף חזות העיר תגבר את כמות הפינויים של כל מתקני המיחזור ברחבי העיר. בנוסף, העירייה יצאה במסע הסברה לתושבים הקורא להקפיד על ימי הפינוי בהם מותר להוציא לרחוב פסולת מוצקה וגזם. כמו כן, מתבצעת ותתבצע הסברה בנושא מתקני המיחזור השונים בעיר. בנוסף, קיימה העירייה קמפיין הסברה מקיף בדבר הפחתת הצריכה העירונית ושימוש בחומרים ממוחזרים. באשר למתקני המיחזור, ברחבי העיר פרוסים מתקנים לכל סוגי המיחזור – קרטון, נייר, בקבוקי פלסטיק, זכוכית, אלקטרוניקה וביגוד, כאשר מתקנים אלה מפונים באופן קבוע בהתאם לתוכנית שבועית. יש לציין, כי בימים אלה אנו נמצאים בעיצומו של מכרז ניקיון חדש לעיר, שיגדיל את הכלים המכניים לצד כוח האדם וקבלני הניקיון – כחלק ממדיניות עירונית לשיפור השירות באופן תמידי. חשוב להדגיש, כי כפר סבא הייתה מהערים הראשונות בארץ שהצטרפו לתוכנית 'הפרדה במקור' של המשרד להגנת הסביבה, בנוגע לפינוי אשפה ביתית, ונשארה בין הערים הבודדות שממשיכה ומפרידה אשפה במקור. שיתוף הפעולה של תושבי העיר הוא חיוני וחלק בלתי נפרד מהיכולת שלנו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו ברמת הניקיון העיר, ואנו קוראים לכל התושבים להוציא גזם ופסולת מוצקה רק בהתאם לימי הפינוי של אזור מגוריהם, המפורסמים באתר העירייה, להקטין את הצריכה הביתית ולמחזר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר