אושרת גני גונן ואלון שוסטר בסיור צילום דוברות המועצה האיזורית דרום השרון

המאבק נגד מיקום הדפו וסיפוח שטחים לכפר סבא: שר החקלאות נפגש עם אושרת גני גונן

השר, מנכ"ל משרדו, ומזכ"ל תנועת המושבים סיירו באיזור יחד עם ראש המועצה האיזורית דרום השרון. גני גונן: "נאבק בכל כוחנו נגד התכניות הדורסניות להקמת הדפו בגן חיים ומגדלי המגורים על אדמות צופית"

פורסם בתאריך: 27.1.21 12:25

שר החקלאות אלון שוסטר, מנכ"ל משרדו נחום איצקוביץ, ומזכ"ל תנועת המושבים עו"ד עמית יפרח, נענו להזמנתה של ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן והגיעו אתמול (שלישי) לסיור במושבים צופית וגן חיים בכדי להכיר מקרוב את המאבקים שמנהלת המועצה נגד סיפוח השטחים החקלאיים והירוקים ממושב צופית לכפר סבא לצורך הקמת אלפי יחידות דיור וכביש 541, והמאבק נגד הקמת מוסך הרכבות – הדפו על האדמות החקלאיות של מושב גן חיים.
שר החקלאות חיזק את עמדת המועצה אל מול מכלול האתגרים והמאבקים לשמירה על האדמות החקלאיות והמרחב הכפרי והדגיש שהוא שותף מלא למאבק. השר אמר: "אני מחויב לחקלאות ולשמירה על השטחים הפתוחים, נושא השטחים החקלאיים במדינת ישראל צריך לשוב לסדר העדיפות של ממשלת ישראל תוך קביעת מדיניות מערכתית שתדאג לפיתוח בנייה ותוך שמירה על המרחב הכפרי והחקלאות, שמשרתת בסופו של יום את כל תושבי המדינה". הוא הביע את תמיכתו המלאה בהתנגדות המועצה למיקום המתכונן של הדפו, ולחלופה המוצעת בסמוך למחלף אייל. גני גונן הודתה לשר על הביקור והתמיכה. יחד עם היו"רים של ועדי המושבים גן חיים ושדה ורבורג נטעו יחד עץ אלון בנקודת השטח הסמוכה להקמת הדפו.

צפו בסרטון מהביקור:

גני גונן אמרה: "בשנים האחרונות אנחנו עדים להרס השטחים החקלאיים הסמוכים לערים באמצעות תכניות בינוי דורסניות. חיסול ערכי הטבע, הנוף והחקלאות, פוגע משמעותית באיכות הסביבה והחיים של כולנו. אנחנו נתנגד בכל תוקף ונאבק בכל כוחנו נגד התכניות הדורסניות להקמת הדפו בגן חיים ומגדלי המגורים על אדמות צופית, תוכנית אשר פוגעות בצביון הכפרי של האזור וסמוכות לבתי התושבים. אנחנו פועלים לקידום חלופת הדפו במחלף אייל–טירה הנתמכת על ידי רשויות רבות ועדיפה מכל הבחינות מהחלופה המוצעת בתוכנית המופקדת בגן חיים. מדובר בחלופה בעלת תועלת תכנונית, תחבורתית, וכלכלית עצומה אשר תנגיש את המטרו למאות אלפי תושבים ומשתמשים נוספים, ובין היתר את כלל תושבי שולי המטרופולין לרבות יישובי דרום השרון, כוכב יאיר, השומרון והמשולש.
מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח, אמר: "מדובר בסיור משמעותי במהלכו פגשנו שני מושבים שמתמודדים עם אתגרים מורכבים ולחצי עיור המאיימים על יכולתם להישאר יישובים חקלאיים מתוכננים. תנועת המושבים תומכת במועצה האזורית ובמושבים במאבקם הצודק להישאר הריאה הירוקה והשטח הפתוח של כפר סבא ולאפשר את יכולתם של חקלאי המושבים צופית וגן חיים להתפרנס מחקלאות. אנו נרתמים למאבקם של מושב גן חיים והמועצה האזורית לא לאפשר את מיקומו של הדפו על שטחי החקלאות של המושב ולמקם אותו במקום שהוצע סמוך למחלף אייל. פתרון זה נותן מענה בכל ההיבטים ובעיקר משמר את השטחים החקלאיים של גן חיים עבור תושבי האזור וכאינטרס לאומי של המדינה לדורות הבאים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר