רפי סער (צילום ראובן קפונצקי). אסנת ספורטה (צילום אביבית איזקסון)

חברי האופוזיציה עזבו במחאה את ישיבת המועצה

זאת אחרי ויכוח ארוך בין חברת המועצה אוסנת ספורטה לראש העירייה רפי סער. בהודעה שהוציאו כתבו: "הניסיונות לסתום לנו את הפה מבישים". העירייה: " הם בחרו להפריע למהלך הישיבה ולעזוב אותה בהפגנתיות"

פורסם בתאריך: 4.2.21 08:04

שבעה חברי אופוזיציה עזבו אתמול בערב את ישיבת מועצת העיר לפני סיומה. זאת בעקבות דין ודברים שהתפתח בנוגע לשאלה שהעלתה חברת המועצה ד"ר אוסנת ספורטה. הישיבה נפתחה בדבריו של ראש העירייה, רפיסער. אחריו ביקש את רשות הדיבור חבר המועצה יוסי סדבון, שטען כי החלטות אשר מתקבלות במועצה לא יוצאות לפועל.
במהלך הישיבה, הגישו חברי האופוזיציה ארבע שאילתות, אשר לטענתן לא זכו לתשובות ענייניות. לאחר מספר שאלות, אמרה חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה: "אי אפשר כל הזמן לחיות ב-hold ויותר גרוע מזה כמו שאמר יוסי, אי אפשר לא לקיים החלטות שכבר התקבלו". היא ביקשה להעלות שאלה בנוגע למדיניות הקצאת מבנים למוסד חינוכי שרוב התלמידים בו אינם תושבי העיר. ראש העירייה הפנה את השאלה אל מנכ"ל העירייה ובתשובה ענתה לו ספורטה, שהיא הפנתה את השאלה אליו מאחר וזו מדיניות. סער הגיב לא שאם היא לא מוכנה לקבל את תשובת המנכ"ל הם עוברים לשאלה הבאה. בשלב הזה התפתח דין ודברים בין ספורטה לסער, ליועץ המשפטי ולמנכ"ל.
ספורטה התעקשה בהמשך לקבל תשובה בעוד המנכ"ל המשיך לקרוא שאלות בנושאים אחרים. "אני מבקשת לעצור את הישיבה, זה קרקס, זה לא ישיבת מועצה … אנחנו מדברים על ישיבת מועצה יש לה חוקים ואתם בועטים בחוקים", אמרה. סער ענה: "את בועטת בחוקים, הפוסל במומו פוסל, יש כללים, את מבזבזת את הזמן של כולם".

דין ודברים זה נמשך כעשר דקות ואז החליטו חברי האופוזיציה לעזוב את הישיבה. בהודעה שהוציאו ציינו את הנושאים שעלו לסדר היום וכתבו: "הניסיונות לסתום את הפה לחברי האופוזיציה מבישים. נבחרי הציבור שעזבו את הישיבה מייצגים חלק גדול מהציבור בכפר סבא וסבורים שסתימת פיות, התעלמות משאלות, מהווה סטירת לחי לציבור אותו הם מייצגים. חברי האופוזיציה ינקטו בכל הצעדים החוקיים העומדים לרשותם וכבר מחר בכוונתנו לזמן ישיבה שלא מן המניין לדון בכל אותם נושאים אשר לא ניתן לגביהם מענה. נמשיך לייצג את תושבי העיר בנאמנות מתוך אחריות לעתיד טוב יותר". על ההודעה חתומים אסנת ספורטה, הדר לביא, יוסי סדבון, יעל סער, פנחס כהנא, צביקה צרפתי וקרן גרשון.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "חברי האופוזיציה בחרו לעזוב את ישיבת מועצת העיר, תוך הפרעה להתנהלותה, לאחר שהובהר על ידי היועץ המשפטי של העירייה כי השאלה שנשאלה על ידיהם אינה מהווה שאלת המשך, כמשמעה בתקנון ישיבת מועצה. חברי האופוזיציה, שסירבו, מסיבותיהם שלהם, לקבל את לשון החוק, החליטו בתגובה להפריע למהלך התקין של ישיבת מועצת העיר משך דקות ארוכות ולאחר מכן בחרו לעזוב אותה בהפגנתיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר