נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא

הרב יעקב מזרחי מספר על פרשת השבוע, פרשת משפטים

פורסם בתאריך: 12.2.21 11:44

כניסת השבת בכפר סבא: 17:03
יציאת השבת: 18:01

הרב יעקב מזרחי

הרב יעקב מזרחי על פרשת השבוע, פרשת משפטים:

 

"ואלה המשפטים" – "ואלה מוסיף על הראשונים, מה הראשונים מסיני, אף האחרונים מסיני". התורה באה כאן להדגיש, שכשם שעשרת הדיברות ניתנו מאת הקב"ה במעמד הר-סיני, כך ה'משפטים', המצוות המובנות בשכל שבין אדם לחברו, ניתנו אף הם מאת הקב"ה במעמד הר-סיני. זהו הטעם שאסור לדון אפילו בעניינים שבין אדם לחברו לפני שופט לא יהודי.

לא יעלה על דעתו של יהודי ללכת לבית משפט בענייני תפילין ושבת, כך אין לו לפנות אליהן בענייני 'משפטים', שכן אין לגויים שייכות לצד האלוקי שבמצוות אלה.

כלומר, התורה באה כאן ומחדירה את היסוד האלוקי, העל-שכלי, שבמצוות השכליות. היא מלמדת את היהודי, שעליו לקיים מצוות לא רק בגלל הבנתו האנושית, אלא מתוך קבלת-עול לרצון האלוקי.

בגדול המצוות מחולקות ל-3: חוקים – ללא שכל וטעם. עדות – זכר לניסים כמו 3 רגלים. ומשפטים – מצוות המובנות בשכל.

אפשר לומר שזה רומז על צדיקים, בינוניים, והיהודי הפשוט. מייד לאחר מתן תורה משה רבינו פותח את פרשת משפטים דווקא. לומר לנו שגם יהודי ברמה הכי נמוכה שווה בעיני הקב"ה כמו כל עם ישראל וגם למצוות הפשוטות יש את אותו כוח כמו כל המצוות.

המסר הוא כמובן של אחדות ולא אחידות. אלא כל אחד עם הייחודיות שלו אבל עם כבוד והערכה לאחר, יש שילוב מיוחד ויפה. כך כמובן נצליח לעבור את כל המכשולים שקמים על עלינו.

"משנכנס אדר מרבים בשמחה"

'מצווה גדולה להיות בשמחה'
מצווה זו הכי קלה וגם המצווה הכי קשה.

אפשר לעשות מצוות טכניות בגופנו, אבל קשה יותר לשלוט על רגשות לבנו, להכניע ולגרש את כל הדברים המעציבים ולהיות בשמחה ורוממות רוח אמיתית.

זכינו לחיות בדור שהקב"ה ברוב רחמיו וחסדיו גילה ונתן לנו התפתחות גשמית, שכלולים אדירים בכל התחומים, לדוגמא בתחום הרפואי שלל ההמצאות והחידושים המדהימים, אשרינו שזכינו לחזות ולהנות מכל אלו ובוודאי להשתמש בהם לקדושה. בדורות קדומים לא היה שפע רוחני בכמות אדירה שכזו: בהשיג ידו של כל אדם בשקלים ספורים, לרכוש ספרי קודש ותשמישי קדושה. "שישו ושמחו בשמחת הגאולה", ההכרזה הנבואית של הרבי שאנו בדור האחרון של הגלות, והדור הראשון של הגאולה, זה צריך לפרוץ ולבטל כל מיני צער ועצב ולעורר בלבות כל בני הדור שמחה אדירה ועצומה, עוד רגע קט וכל הגלות והצער יתבטלו לחלוטין.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איש מביך. גבב שטויות ותפיסות עולם מגוחכות. לדבר על אחידות ולהטיף לגזענות ועיוורון? לעשות דברים בלי להבין??? עוד נושא משרה מיותר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר