גשם באוגוסט בכפר סבא. צילום חן גוטהולץ-טל
צפוי מזג אוויר סוער צילום חן גוטהולץ-טל

בכפר סבא נערכים למזג האוויר הסוער: התחזית המלאה וכל ההנחיות

מהעירייה נמסר כי הקולטנים נוקו, בוצעו איטומים במוסדות חינוך והם ערוכים לכל תרחיש. גם במד"א פרסמו הנחיות חשובות

פורסם בתאריך: 16.2.21 14:02

מזג האוויר: עיריית כפר סבא נערכת למזג האוויר הסוער שצפוי היום משעות הצהרים ומחר, יום רביעי. נחום מליק, חזאי בחברת מטאו טק, מסביר: "בשעות הצהריים עוד יהיה מעונן חלקית עם טמפרטורות נעימות, אך הרוחות יתחילו להתחזק וייתכן אובך. הערב (שלישי) תגיע אלינו חזית קרה שתגרום לירידה של הטמפרטורות וגשמים, שיחלו לרדת בשעות הערב מלווים בסופות רעמים ורוחות. מחר, יום רביעי, יהיה השיא של החורף הנוכחי עד עתה, וישרור מזג אוויר סוער עם רוחות שיכולות להגיע ל- 100 קמ"ש, ברד וכמויות גשם גדולות. כמו כן קיים חשש להצפות ושלג באזור ההרים. ביום חמישי הסערה תחלש, אך עדיין צפוי להיות קר. נראה שביום שישי עדיין ירד גשם ובשבת תהיה הפוגה".

היערכות העירייה: מהעירייה נמסר כי בוצעה היערכות עירונית מוקדמת לקראת מזג האוויר הסוער, שכוללת בין היתר ניקוי קולטנים והתקנת קולטנים חדשים בהתאם לצורך, שאיבת בורות ספיגה, ניקוי גגות עם כוח אדם מתוגבר, ביצוע איטומים במוסדות חינוך, ניקוי גגות ומרזבים במוסדות חינוך, בדיקת תקינות של כל הגנרטורים ורכישת ציוד חורף לעובדים. זאת בנוסף להכנת צוותי כונני יום ולילה, הקצאת רכבים מיוחדים לזמן סופה, מיפוי מוקדים בעייתיים, ריענון נוהלי עבודה, שריון הסעות חלופיות של קווי תלמידים במקרה הצורך, ואפילו היערכות עם חברות ניקיון לניקוי בתי תושבים מוצפים – באם הדבר יידרש. ראש העירייה רפי סער אמר: "אנו נערכים וערוכים בשגרה ובחירום, וגם לקראת הסערה הצפויה אנו מבצעים פעולות רבות כדי להיות מוכנים לכל תרחיש. אני מודה לכל הצוותים העירוניים שנוטלים חלק בהיערכות חשובה ומזמין את כל התושבות והתושבים להתעדכן באתר העירוני ובפייסבוק העירוני מה כדאי וחשוב לעשות כחלק מההיערכות בבתים". בעירייה אמרו כי בזכות עבודות שדרוג התשתיות הנרחבות שבוצעו בשנתיים האחרונות ברחבי העיר כולה, בין היתר עבודות המתבצעות בימים אלה לשדרוג מובל הניקוז המרכזי ברחוב ויצמן, הקמת אגן ניקוז ברחוב בן יהודה, שדרוג תשתיות בשכונות יוספטל, קפלן, עלייה ועוד, לא נרשמו בחורף הזה הצפות בעיר כבעבר. 

הנחיות מד"א: גם במד"א פרסמו המלצות, וביקשו ליצור קשר עם בני משפחה ושכנים מבוגרים אשר מתגוררים לבד, על מנת לוודא שהם מוגנים מפני הקור ומזג האוויר הסוער. עוד ביקשו להקפיד לחזק ריהוט גן, מתקני ייבוש וכביסה, על מנת שהחפצים לא יתנתקו ויפגעו בבני אדם. במד"א הדגישו כי מומלץ מאוד להימנע מרחצה בים, מאחר והמערכת צפויה להיות מלווה ברוחות חזקות וגלים גבוהים. עוד מומלץ: לשמור על חום הגוף בעיקר לאוכלוסיות הנמצאות בסיכון, קשישים, תינוקות וחולים; לדאוג לסוללות גיבוי למכשירי הנשמה; להרחיק תנורי חימום הפועלים על אש גלויה מחפצים העשויים להתלקח; לא לייבש בגדים על תנורים כאלה; להקפיד על אוורור מכשירי חשמל והסקה שפועלים על גז או קמינים; כמו כן חשוב לא להישאר ברכב בקור, על מנת להימנע מהירדמות וכן ממצב של היפותרמיה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר