הדר גולדין ז"ל
הדר גולדין ז"ל

"סכין בלב לוחמי צה"ל" | משפחת גולדין דורשת לא להעביר חיסונים לרצועת עזה

משפחתו של סגן הדר גולדין ז"ל פנתה לבג"צ בבקשה לצו ביניים בהול לעצירת העברת החיסונים לעזה ללא השבת הבנים. שמחה גולדין: "הממשלה הזו מאבדת את הבלמים ומפקירה את הבנים"

פורסם בתאריך: 17.2.21 12:09

משפחתו של סגן הדר גולדין ז"ל, שנהרג לפני שש שנים במבצע צוק איתן, ביקשה היום מבג"צ צו ביניים בהול לעצירת העברת החיסונים לעזה ללא השבת הבנים. "אישור העברת החיסונים הוא סכין בלב לוחמי צה"ל", אמר שמחה גולדין, אביו של הדר. "הממשלה הזו מאבדת את הבלמים ומפקירה את הבנים. הדבר המינימלי המתחייב הוא להשיב חזרה את הלוחמים אורון שאול והדר גולדין. הממשלה הזו מתפרקת מהערכים הבסיסיים שלה ומפקירה את לוחמי צה"ל בידי הגרועים שבאויבי ישראל. אנחנו פונים כעת לבג"ץ על מנת לעצור את המחדל הזה ולחייב את הממשלה להפסיק את העברת החיסונים לראשי ומחבלי החמאס – כל עוד החיילים והאזרחים המוחזקים בידי ארגון הטרור של החמאס השולט בעזה, לא מוחזרים חזרה לישראל".
הבוקר פורסם, שאלף חיסונים מפני קורונה של חברת "ספוטניק" שנתרמו על ידי רוסיה, הגיעו מהרשות הפלסטינית לישראל דרך מעבר ביתוניא והם מיועדים לרצועת עזה. המשלוח הועבר למעבר ארז. לפני שבועיים קיבלה הרשות הפלסטינית כ- 10,000 מנות של חיסון כמתנה מרוסיה לרשות הפלסטינית והפלסטינים אמורים לקבל עוד כמאה אלף חיסוני ספוטניק. גם ישראל העבירה כמחווה לרשות 5,000 חיסונים של חברת מודרנה לטובת הצוותים הרפואיים.
סגן הדר גולדין ז"ל נפל בקרב רפיח במבצע צוק איתן באוגוסט 2014 וגופתו מוחזקת על ידי ארגון חמאס בעזה, יחד עם גופתו של אורון שאול, שנפל גם הוא בצוק איתן. ב-1 באוגוסט 2014 החלה בשעה 08:00 הפסקת אש למשך 72 שעות ביוזמת מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ומזכיר המדינה האמריקאי. הפסקת האש אושרה על ידי חמאס וישראל והיא הופרה תוך זמן קצר על ידי החמאס בשיגור מספר רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ולאחר מכן בירי שתי פצצות מרגמה. כוח של סיירת גבעתי המשיך בפעילות מבצעית לאיתור מנהרות באזור רפיח. ב-9:05 תקפו את הכוח מחבלים שיצאו ממנהרה, והרגו שלושה מחיילי הכוח: מפקד הסיירת רס"ן בניה שראל, סגן הדר גולדין וסמ"ר ליאל גדעוני. התוקפים לקחו אתם את גופתו של סגן גולדין. סגן מפקד הסיירת, סגן איתן פונד, ומפקד חפ"ק המג"ד, סג"ם מתן חורש, הובילו מרדף אחר חוליית המחבלים בתוך המנהרה, אשר במהלכו נתגלו פריטים שאפשרו, יחד עם פריטים שנתגלו בשעות הצהריים על ידי צוות של סיירת מטכ"ל ויחידת אית"ן, לקבוע מאוחר יותר את מותו של סגן גולדין. בשעות הראשונות שלאחר הקרב נחשב סגן גולדין לנעדר שנפל בשבי, אך כעבור כ-38 שעות, במוצאי שבת, נמסרה להוריו קביעתו של הרב הצבאי הראשי, רפי פרץ, שהדר גולדין נהרג.
אורון שאול ז"ל היה לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני. ביולי 2014, בקרב בשכונת סג'עייה, נורה טיל נ"ט לעבר הנגמ"ש שבו היה אורון ז"ל וגרם למותם של שישה חיילים. גופתו של אורון מוחזקת על ידי חמאס והוא הוכרז על ידי צה"ל, כחלל שמקום קבורתו לא נודע.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר