רפי סער, אחד הילדים והפסל של מעגלי שמע

"הסניף בכפר סבא הוא אחד החזקים שלנו, יש קבוצת הורים מאוד מחוברת"

ביום רביעי הקרוב יצוין בעולם יום השמיעה הבינלאומי. למען כבדי השמיעה יימכרו מאות פסלונים מיוחדים ברשת. מנכ"לית עמותת מעגלי שמע מספרת על הסניף הכפר סבאי

פורסם בתאריך: 2.3.21 07:13

ביום רביעי הקרוב (3.3.21), יציינו ברחבי העולם את יום השמיעה הבינלאומי, אשר מטרתו לקדם את המודעות לאנשים כבדי שמיעה. מי שפועלת לאורך כל השנה בנושא היא עמותת "מעגלי שמע", שמקדמת בימים אלה את מיזם 'היד של המדינה'. במסגרת המיזם יצרו בעמותה מאות פסלונים מיוחדים של כף יד, המסמנת "I LOVE YOU" בשפת הסימנים הבין-לאומית, עליהם ציירו שורה ארוכה של אומנים ואשר יעמדו למכירה באתר אינטרנט ייעודי. שכל ההכנסות יועברו לעמותה להרחבת פעילותה. בנוסף, יצרו בעמותה גם את "היד של המדינה" – פסל כף יד בגובה מטר וחצי, המאויר בלבבות צבעוניים, שמתוכנן לעבור ברחבי הארץ, על מנת להחתים עליו כמה שיותר דמויות ישראליות: ראשי ערים, נבחרי ציבור, ספורטאים, אמנים ועוד. השבוע חתם על הפסל ראש עיריית כפר סבא, רפי סער. "יצרנו מיזם לפני מספר חודשים שבו יצרנו פסלונים שהסימן שלהם הוא I LOVE YOU בשפת הסימנים", מסבירה דנית דברה, מנכ"לית העמותה, "ולקראת יום המודעות שיתקיים השבוע, הכנו גם פסל גדול, עם אותו סימן ואנחנו מסתובבים איתו במוקדים ברחבי הארץ שהמטרה היא לעלות את המודעות וליצור גשר בין אנשים שומעים לבין אנשים חרשים וכבדי שמיעה".
עמותת מעגלי שמע הוקמה מתוך איחוד של העמותות הוותיקות "שמע" ו"המכון לקידום החירש". העמותה פועלת למען שילובם המיטבי של אנשים חרשים וכבדי שמיעה במעגלי החיים, מילדות ועד בגרות. בין הפרויקטים אותם מקדמת העמותה הקמת מועדונים חברתיים (כולל מרכז נוער ומועדונית שיקום) לילדים מגיל שש ועד גיל חטיבת ביניים; תכנית המעבר "יוצרים עתיד" ומרכז מידע לקראת ובמהלך שירות צבאי / לאומי / אזרחי – לטובת בני נוער ומסיימי תיכון; הכנה וליווי סטודנטים לקראת ובמהלך לימודים אקדמאים, ועוד. "אנחנו מאמינים וגם המחקרים מראים, שברגע שאדם נמצא בקבוצת השווים שלו, היכולות שלו להתקדם ולהצליח הן יותר גבוהות", מסבירה דברה, שמספרת גם על הסניף הכפר סבאי שנותן שירות לכל אזור השרון: "יש לנו פעילויות בשלוחות בכל הארץ, בכפר סבא הפעילות מתקיימת במרכז למשפחות מיוחדות ברחוב אלקלעי 1 בעיר. החניכים עוברים הדרכה ומקבלים כלים למיומנות חברתיות. מועדון השרון זה אחד מהמועדונים החזקים שלנו. יש לנו קבוצת הורים מאוד מחוברת ו-ותיקה ויש לנו שיתוף פעולה עם עיריית כפר סבא".

ראש העירייה רפי סער אמר: "עמותת 'מעגלי שמע' מלווה חרשים וכבדי שמיעה בישראל כבר למעלה מ-50 שנים. ב'מעגלי שמע' פעילים מאות חניכים, מגיל בית ספר ועד סטודנטים, הלוקחים חלק בפעילות העמותה במרכזים ברחבי הארץ ומקבלים ליווי מהעמותה להעצמה ועצמאות. עיריית כפר סבא תומכת בפעילותה החשובה של העמותה ופועלת רבות ובאפיקים שונים למען כבדי השמיעה בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר