השטח ברחוב ספיר. צילום עזרא לוי
השטח ברחוב ספיר. צילום עזרא לוי

המאבק על חניון הענק בירוקה: אמות הגישה עתירה, התושבים פנו למימון המונים

"ועד הפעולה להצלת השכונה הירוקה" מנסה לגייס כסף למאבק משפטי כדי למנוע הקמת 3,300 מקומות חניה עבור מבנה תעסוקה עתידי בשכונה

פורסם בתאריך: 6.9.17 10:37

חברי "ועד הפעולה להצלת השכונה הירוקה" יצאו השבוע בקמפיין מימון המונים במטרה לגייס 25 אלף שקלים לצורך מאבקם המשפטי בעתירה המנהלית שהגישה חברת אמות נגד החלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה לבטל את היתר הבנייה שניתן לחברה, שאישר לה להקים חניון בן תשעה מפלסים עם 3,262 מקומות חנייה למבנה תעסוקה עתידי ברחוב ספיר בשכונה הירוקה הצפונית, בסמוך לבית הספר ש"י עגנון.

"חשבנו שהשכונה ניצלה ושאחרי קביעות חמורות כי ההחלטה לתת את היתר הבנייה לאמות הייתה עיוות תכנוני לא ראוי ולא חוקי, הסאגה המטורפת הזו נעצרה", כתבו חברי הועד בעמוד שפתחו באתר giveback בו הם מתכוונים לגייס את הכסף. "לא אכפת להם (לאמות) שהם עומדים להרוס את איכות החיים של אלפי המשפחות בשכונה, שכ-3,300 רכבים יעברו בכל בוקר ובכל אחר הצהריים ברחוב ספיר במסלול שבו אנחנו מביאים את ילדינו לבתי הספר ולגנים, ולא אכפת שהכניסות והיציאות לשכונה יסתמו בשעות השיא…אנחנו לא נרתעים מהפחדות ואיומים ונחושים להראות לאמות שלא ניתן להם להרוס את השכונה שלנו בעבור בצע הכסף. לצורך המאבק אנחנו נזדקק ל-25 אלף שקל להוצאות הנדרשות, כולל שכירת עו"ד שייצג אותנו בבית המשפט".

נציין כי לאחר החלטת ועדת הערר, פורסם שחברת אמדוקס האריכה את חוזה השכירות שלה במיקומה הנוכחי ברעננה לתקופה של עשר שנים נוספות. יחד עם זאת, צוין כי יש לה תחנת יציאה בעוד כחמש שנים, ביוני 2022, כך שתוכל לעזוב לפני סיום התקופה.

נזכיר, שבחודש יוני האחרון החליטו פה אחד חברי ועדת הערר לקבל את הערר שהגישו חברי ועד הפעולה להצלת השכונה הירוקה נגד החלטת הועדה המקומית בכפר סבא שנתנה היתר בנייה לאמות. חברי ועד הפעולה גילו על היתר הבנייה דרך כתבה שפורסמה בגלובס. "כעולה מהכתבה…נראה כי אישור הבקשה ומתן ההיתר המהיר נבע מכך שבאותם חודשים התמודדה חברת אמות במכרז פרטי רחב היקף של חברת אמדוקס שמטרתו איתור מקום חלופי למשרדי אמדוקס הכוללים כ-70 אלף מ"ר עילי וכ-3,3000 מקומות חנייה לעובדי החברה", כתבו התושבים בערר וטענו כי מימוש ההיתר יביא לאסון תחבורתי בשכונה.

עיקר המחלוקת סביב הנושא היא חישוב מקומות חנייה בהתאם לשטח הבנוי. בהוראות התוכנית נקבע כי החנייה לאזור התעסוקה עפ"י תקן משרד התחבורה בזמן מתן ההיתרים, ובמועד מתן ההחלטה של הועדה חל "התקן הישן". חברי ועדת הערר קבעו שאמות יכלה להקים 976 חניות בלבד בחישוב היחס בין מספר החניות לשטח הבנוי, ושמספר החניות המבוקש היה פי שלושה לערך מהחניות על פי התקן הקבוע בתוכנית שחלה במקום. חברי הועדה כתבו אז כי "לא ניתן להותיר על כנה החלטה שסוטה באופן כה בוטה מהתכנית החלה ויוצרת עוות תכנוני לא ראוי ולא חוקי".

בעתירה המנהלית שהגישה אמות בחודש יולי לבית המשפט המחוזי היא טוענת שנפל פגם בפרשנות המשפטית של התקנות, והיא טוענת שתקן החנייה בעת מתן ההיתר היה תקן מינימום לחנייה, ולא תקן חנייה אבסלוטי באופן שנגזר ממספר המטרים המותרים לבנייה, כפי שקבעה ועדת הערר. הם טוענים כי ככל שבית המשפט יקבע כי נפל בהיתר פגם כלשהו הפגם ניתן לריפוי באמצעות דוקטרינת הבטלות היחסית וביקשו או לבטל את החלטת ועדת הערר או להורות על תיקון ההיתר כך שמספר החניות יצומצם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר