נרות שבת. צילום זאב שטרן

זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא ומסר מפרשת השבוע

הרב יעקב מזרחי מספר על פרשת השבוע, פרשת "צו"

פורסם בתאריך: 25.3.21 22:41

ערב שבת פרשת צו שבת הגדול.
כניסת השבת: 18:36.

צאת השבת וכניסת החג: 19:33

צאת החג: 19:33.

הרב יעקב מזרחי

הרב יעקב מזרחי על פרשת השבוע, פרשת "צו"

בפרשתינו 'צו' משה רבינו מעביר את הדינים של עבודת הכהנים על הקרבנות. ובמוצאי שבת לאחר השעה: 19:33 נדליק נרות של יום טוב ונקבל את חג פסח, חג החירות, חג המצות ועוד…

חג הפסח הוא חג העצמאות היהודי האותנטי. יציאת מצרים לפני 3333 שנים, היא זו שהפכה אותנו מעבדים חבולים ומושפלים, לבני חורין. האומה המצרית שרדתה באבותינו בפרך, הוכתה על-ידי הקב"ה בעשר מכות כואבות, שהרסו לה את כל אושיות החיים. מהיאור שהפך לדם, דרך האדמה שרחשה כינים, בעלי החיים שהוכו בדבר והצמחים שנאכלו על-ידי ארבה, עד לבני האדם שמתו במכת בכורות. הדברים הגיעו לכך שהמצרים דחקו בבני ישראל לעזוב את ארצם.
ומה קרה מצדם של בני ישראל.? מסתבר, שלא היה כל כך קל לנתק אותם מהוויית השעבוד. 210 השנים במצרים עשו את שלהן, ועם ישראל קצת התקשה להתחיל לחשוב על חיים אחרים ושונים. עד כמה שזה נשמע מוזר, הם לא כל כך היו להוטים לזכות בעצמאות ובחרות.

הבעיה של עם ישראל הייתה. פתאום, בבת אחת, לעזוב דפוס חיים מוכר, פתאום, בבת אחת לעכל, כי חייהם עד עכשיו, אלה שלתוכם נולדו ובהם צמחו וגדלו – אינם חיים בכלל.
החיים האמיתיים מחכים להם מחוץ לגבולות הפלדה המצריים, שמעודם לא חצו אותם.
מסיבה זו נצטוו בני ישראל עוד בהיותם במצרים, להקריב קרבן פסח. לקחת כבש, מיתוס אלילי מצרי, ולשחוט אותו. להקריב אותו כקרבן לקב"ה. היה זה אקט שנועד לטלטל את אבותינו טלטלה רבתי, כזו שתקרע מעליהם את מסכי הטומאה המצריים ותכוון אותם לפקוח את העיניים אל החיים האמיתיים. החיים החדשים שנכונו להם תחת הנהגתו של משה רבינו, בהתאם לרצונו של מלך מלכי המלכים.

יציאת מצרים הייתה השלב הראשון בעצמאות היהודית. השלב האחרון והמושלם מצפה לנו בכל רגע. זו הגאולה האמיתית והשלמה, שעל פי בשורתו הנבואית של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח עומדת להתרחש בדורנו, בכל רגע ממש. הגאולה השלמה תשחרר אותנו שחרור מוחלט מכבלי הגלות, מכל הצרות למיניהן, ומעל לכול – היא תסיר מעלינו את עולו המעיק של היצר הרע. זה שמפתה אותנו לפתח דפוסי חיים קלוקלים ומעוותים.
חג כשר ובעיקר שמח.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר