נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא ומסר מפרשת השבוע

הרב יעקב מזרחי מספר על פרשת השבוע, פרשת שמיני

פורסם בתאריך: 8.4.21 14:36

יום שישי כ"ז ניסן
ערב שבת מברכים חודש אייר
פרשת 'שמיני'

הדלקת נרות: 18:45
יציאת שבת: 19:43

הרב יעקב מזרחי מספר על פרשת השבוע:

הרב יעקב מזרחי

שמה של פרשת השבוע, 'שמיני' – מסמל קדושה שמעל לטבע. המספר שבע מסמל קדושה מוגבלת ומותאמת. בממד הזמן – העולם נברא בשישה ימים. והיום השביעי – שבת – הוא זה שמעניק להם קדושה. וכך גם במימד המקום – קיימים ששה כיוונים במרחב, ועם הקדושה הממלאת אותם מגיעים למספר שבע. אך המספר שמונה (שמיני) מסמל קדושה גבוהה יותר.
השכינה ששרתה במשכן הייתה הארת קדושה מהסוג הגבוה. מסיבה זו היא התרחשה "ביום השמיני". ביום השמיני משה רבינו בכבודו בעצמו, בונה ומפרק את המשכן במשך שבעה ימים (היה כהן למשך 8 ימים בלבד) אך ביום השמיני משאיר אותו בנוי ונותן לכהנים ולעם ישראל להמשיך להחזיק את המשכן. משה רבינו הוא המנהיג הראשון, ובכוחו יש מנהיגים לעם ישראל. ומשה מעביר ביום השמיני הכוח לעם ישראל להמשיך להיות מחוברים כשהוא הממוצע המחבר בין הקדוש ברוך הוא לעם ישראל.

בפרשת-השבוע מופיע סיפור על בני אהרון הכהן שמתו בעקבות כך שהתנתקו מהעולם הזה ונשמתם התחברה לאור הרוחני של משה. ובהמשך מובאים דיני הכשרות של בעלי-החיים למיניהם וכללים שונים מחוקי הטומאה והטהרה. ללמדנו, כי על-ידי הקפדה על מצוות התורה, גם בתחומים גשמיים ונחותים, נזכה לקדושה הגבוהה, המסומלת בשמה של פרשת השבוע – 'שמיני' – שתאיר בגאולה הקרובה. ומצד שני לא להתנתק מהטבע – כמו בני אהרון הכהן שמתו בעקבות כך – אלא להיות מחובר ללמעלה מהטבע זו הקדושה שכל יהודי מתחבר אליה בכל מצווה ו/או מעשה טוב. ואת הכוח לזה נתן לנו משה רבינו ביום השמיני.
זהו גם עניינו של רבי – ראש בני ישראל. הממוצע המחבר את כל עם ישראל לקב"ה. בתקופה זו שלאחר הבחירות המפלגות נדרש מאיתנו להתחבר יותר האחד עם השני כדי שנקבל עלינו את אור הקדושה של יום השמיני. בסיומה של פרשת 'שמיני' מפרטת התורה את סימני הבהמות והחיות המותרות באכילה ואת אלה שנאסר עלינו לאכלן. הסימן שהתורה נותנת על בהמה טהורה הוא – שעליה להיות "מפרסת פרסה" ו"מעלת גרה". כל דבר בעולם יש בו 2 צדדים כמו הפרסה של הבהמה הכשרה. וכן לחשוב פעמיים לפני שמוציאים משהו מהפה כמו ה'מעלת גרה' של הבהמה הכשרה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר