ערן ורנר

ורנר עתר נגד הפרסומים בדף הפייסבוק של סער ושליחת מסרונים: "תעמולה אסורה"

ערן ורנר טוען כי בחלק מהמיקרים מדובר לכאורה בשימוש במאגרי מידע עירוניים וקידום הדף של סער. העירייה: "כל הנעשה על ידי ראש העיר נעשה במסגרת מילוי תפקידו. הנמשיך לפעול על פי כל דין"

פורסם בתאריך: 12.4.21 17:11

הפעיל החברתי, ערן ורנר הגיש בימים אלה עתירה כנגד ראש העירייה רפי סער ונגד עיריית כפר סבא, בטענה לשימוש אסור במשאבי ציבור. ורנר דורש מראש העירייה ומהעירייה, לא להשתמש במשאבי הרשות המקומית, לרבות משאבים כספים, נכסים עירוניים ומשאבי מאגר מידע לצורכי תעמולה לכאורה של ראש העירייה. לטענתו, ראש העירייה מנצל לכאורה את הנגישות שיש לו למשאבי הציבור לצורך קידמו האישי. עוד טוען ורנר שהעירייה פועלת ללא הרף, לקידום תדמיתו הציבורית בערוצים השונים.

את העתירה הגיש ורנר לוועדת הבחירות. בעתירה הוא טוען שעמוד הפייסבוק של סער שימש אותו טרם כניסתו לתפקיד כעמוד ציבורי של מתמודד בבחירות המוניציפליות לראשות עיריית כפר סבא, ולא מן הנמנע שישמשו גם בעתיד בבואו להתמודד בשנית בבחירות. "הפרסומים משמשים למשיב תעמולת בחירות מתמשכת שתקנה לו יתרון עצום על פני כל מתמודד אחר עד מועד הבחירות", נכתב בעתירה.
בין הדוגמאות אותן ציין ורנר בעתירה: ברכת שנה טובה שנשלחה על ידי ראש העירייה להורי כלל התלמידים בבתי הספר בתוספת קישור לסרטון שהופק על ידי העירייה. הסרטון והברכה נשלחו דרך מערכת הפצה של בתי הספר להורי התלמידים. "שליחת הודעה בהיקף כה נרחב (אלפים אם לא עשרות אלפים) תוך שימוש במאגרי המידע העירוניים, ובמקרה זה, בכתובות הדואר האלקטרוני של כלל הורי תלמידי בתי הספר, מהווה ניצול פסול של משאב ציבורי לצורך הפניה לעמוד הפייסבוק הפרטי של ראש העיר", נטען בעתירה.
לאורך כל העתירה, מציין וורנר שהפוסטים / הסרטונים והמסרים עולים בדף הפייסבוק של ראש העירייה ורק לאחר מכן ומשותפים ממנו לעמוד העירוני. דוגמאות נוספות אותן הוא מציין היו בין היתר פרסום על פיתוח גינות ציבוריות, שיפוץ גנים, סקר על הקמת מתחם כושר, מתווה חזרה ללימודים ועוד.
בנוסף הוא טוען בעתירה שעל מנת לקדם את ראש העירייה נשלחים מסרונים לאלפי תושבי העיר בהם ציטוט של ראש העיר או הודעה עירונית מטעמו. האחרון ביניהם, מציין ורנר, היה לקראת חג הפסח, אז הפיקה העירייה סרטון המציין את פעילותה והפרזנטור היה ראש העירייה ולצידו שחקנים נוספים. ורנר מסביר שגם במקרה הזה הסרטון הופץ בדף הפייסובק של ראש העירייה ורק למחרת עלה בדף העירוני.

רפי סער. צילום אילן ספרא עיריית כפר סבא

ורנר מציין כי ב-30/3/21 שלח מכתב "התראה" לפני הגשת עתירה, מכתב שנשלח לראש העירייה וליועץ המשפטי, אך לטענתו, עד למועד הגשת העתירה לא התקבלה כל התייחסות. מספר ימים לאחר מכן נשלחה הפניה פעם נוספת ללשכת ראש העיר ולשכת היועץ המשפטי וגם הפעם לא זכה מכתבו להתייחסות. עוד הוא מציין שבישיבת מועצה עלתה שאילתה בנושא שימוש במשאבי הרשות המקומית לצרכי שיווק עצמי של ראש העירייה על ידי חברי אופוזיציה וראש העיר הגיב שכל פעולות הדוברות וההסברה מנוהלות על ידי מערך הדוברות ומתבצעות בהתאם לחוק.
לאור כך, מבקש ורנר מיו״ר ועדת הבחירות לקבוע כי יש בפרסומים משום ניצול כוחו של ראש הרשות לטובת עצמו וכי הם מהווים תעמולת בחירות אסורה. כן הוא מבקש מבקש להורות לעירייה ולעומד בראשה שלא לעשות שימוש במאגרי מידע בידי הרשות להפצת קישורים לדף הפייסבוק הפרטי של ראש העיר, לרבות שימוש בכתובות דואר אלקטרוני ומספרי טלפון של תושבי העיר. עוד הוא מבקש לא לשתף תוכן מעמוד הפייסבוק הפרטי של ראש העיר בעמוד העירוני, לאסור את השתתפותו של ראש העירייה בתשדירים / סרטונים אשר ממומנים על ידי העירייה, וכן להסיר תוכן שהופק ומומן על ידי העירייה מדף הפייסבוק של ראש העיר ולחייב אותו בקנס בגובה עלות הפקת סרטון פתיחת שנת הלימודים וסרט הניקיון לקראת חג הפסח.

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא מפעילה כמתחייב מערך הסברה ענף בכל אמצעי השיווק, על פי התאמתם לקהלי יעד שונים, מצעירים ועד ותיקים. תפקידה של הסברה עירונית אינפורמטיבית ומהימנה, להבטיח את מימוש זכויות תושבי העיר באמצעות הכרת הפעילויות, ההטבות והזכויות המגיעות להם. מניעת הפרסום פוגעת בזכותם של תושבי העיר.
ראש העיר הוא נבחר ציבור וממלא את תפקידו כדין. כל הנעשה על ידו, נעשה במסגרת מילוי תפקידו. העירייה תמשיך לפעול על פי כל דין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר