נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא

הרב יעקב מזרחי מספר על פרשת השבוע, פרשת תזריע מצורע

פורסם בתאריך: 15.4.21 19:23

ב"ה

יום שישי ד' אייר
ערב שבת פרשת 'תזריע מצורע'

כניסת שבת: 18:50
יציאת שבת: 19:48

 

הרב יעקב מזרחי

בפרשת השבוע "תזריע" מובאים רוב דיני הצרעת. השם "תזריע" רומז להתהוות חיים חדשים, ואילו על המצורע אמרו חכמינו ז"ל שהוא נחשב כמת. כיצד הפרשה ששמה מסמל התהוות חיים – עוסקת רובה ככולה בתופעה שמסמלת מוות? הצרעת – אינה מחלת עור שניתנת לריפוי בדרך הטבע, הצרעת היא תופעה ניסית שפוקדת אדם שנכשל בלשון הרע. הלוקה בה בגופו חייב לשבת בבידוד, "מחוץ למחנה", עד שיחזור בתשובה. הבידוד מהחברה ומהאפשרות לספר לשון הרע נועד לגרום לפתוח דף חדש בחיים, מטוהר מההנהגה הרעה שבעבר.
וזו הסיבה שדיני הצרעת מופיעים בפרשת "תזריע". הצרעת אינה אלא אמצעי 'להזריע' חיים חדשים ומתוקנים. הצרעת מופיעה בדמות כתמים (מסויימים) על פני העור. בתורת החסידות מוסבר, כי הופעת הצרעת על פני העור ולא באבריו הפנימיים של האדם – מוכיחה כי מדובר במי שבמהותו הפנימית הוא בסדר גמור, ומעידתו היא רק מהשפה ולחוץ כביכול, רק בדיבורים. הקורונה שברוך ה' מאחורינו באה לומר ולהראות לנו את הפגעים שיש בינינו. היא לא בדקה מין, דת, לאום. היא כן הייתה כמו מראה להראות לנו את הדברים שמפרידים בינינו ולטפל בהם.

כדי להכין את העולם למצב של גאולה של אהבת ישראל אמיתית.

יום הזיכרון שחל השבוע עניינו לעורר את הזיכרון הצרוב של השכול בכל משפחה ולזכור את הצוואה שלהם להמשיך את החיים היהודיים פה בארץ ישראל. הרי לא לחינם נפלו טובי הבנים…

הגלות עצמה, כמו הצרעת, אינה עונש, אלא אמצעי שנועד לטהר ולהכשיר אותנו אל הגאולה השלמה. כשם שהצרעת נועדה 'להזריע' ולהצמיח באדם את התובנות הנדרשות להתחיל חיים חדשים ומתוקנים – כך המצוות והמעשים הטובים שבגלות נחשבים לזריעה שמצמיחה את הגאולה שתבוא תכף ומיד ממש. בהזדמנות מיוחדת לפני כשלושים שנה נקבצו ובאו קבוצת מנכי מערכות צה"ל, לבית מדרשו של הרבי ב- 770, והרבי קיבלם בשמחה ומאור פנים והעריף עליהם שפע מילים חמות וברכות לכל טוב גשמי ורוחני,

ובין השאר הרבי כינה אותם בתואר "מצוייני צה"ל".

והרבי הסביר, שהפגיעה באברי הגוף מעוררת כוחות ותעצומות נפש, להגביר את פעילות הנשמה והכוחות הנפשיים. השבוע ביום הזיכרון העמדנו דוכן תפילין ונרות נשמה לזכות הנופלים בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. כשאלפי יהודים הניחו תפילין והדליקו נרות נשמה, ראינו אחדות אמיתית של גאולה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר