לג בעומר. צילום אילן-אסייג
לג בעומר. צילום אילן-אסייג

ל"ג בעומר: מדוע העירייה קראה לא לקיים מדורות אך פרסמה רשימת מקומות מותרים?

בעירייה הסבירו: "אנו מבקשים לא להדליק מדורות ומציעים פעילויות אלטרנטיביות, אך אין בכוונתנו למנוע משומרי המסורת להדליק מדורות קטנות באזורים שהוגדרו מראש"

פורסם בתאריך: 22.4.21 08:04

ערב ל"ג בעומר יתקיים השנה ביום חמישי ה-29 באפריל. אם בשנים קודמות ראינו כבר מספר ימים לפני החג מדורות של ילדי הגנים והשכבות הצעירות, בשנים האחרונות זה משתנה. בשנה שעברה לאור הקורונה, מרבית הגנים ובתי הספר ויתרו על החגיגות וגם השנה המגמה היא שינוי קונספט וצמצום מדורות לאור הנזק הסביבתי. גם בעיריית כפר סבא קוראים לתושבים להימנע מקיום מדורות בל"ג בעומר ובכך לצמצם את מפגעי זיהום האוויר, אך לצד זה פרסמו רשימה של מקומות בהם ניתן להבעיר אש, במדורות קטנות ובפיקוח. תושבים בעיר טענו שאין אמירה חד משמעית, כי מצד אחד העירייה יצאה בפרסום על עיר ירוקה ומצד שני פרסמה את אותה רשימת מקומות. "צריך להגיד מה המדיניות", אומרת תושבת העיר, "מצד אחד העירייה מתהדרת בפרסום של עיר ירוקה וללא מדורות ומצד שני מפרסמים ימים ושטחים בהם ניתן להדליק מדורות. חבל". מהעירייה נמסר בעניין זה: "עיריית כפר סבא תקיים פעילויות עירוניות לצד פעילות הסברה במטרה לצמצם את הדלקת המדורות בעיר. אנו קוראים לתושבי העיר להימנע מקיום מדורות בל"ג בעומר, ובכך לצמצם את מפגעי זיהום האוויר. אנו מאמינים שבאמצעות רתימת התושבים למטרה הטובה, הם יבחרו בדרך המיטיבה עם הסביבה. עם זאת, אין בכוונתנו למנוע משומרי המסורת להדליק מדורות קטנות וסמליות באזורים שהוגדרו מראש. באזורים אלו תפעל סיירת הסברה ומוגנות, שתסביר לחוגגים כללי בטיחות ואת השפעת המדורות על איכות הסביבה".

בכל אופן, בעירייה מציעים לתושבים פעילויות אלטרנטיביות, ובהן תהלוכות ל"ג בעומר של חב"ד: ביום שני 26/4 בשכונת העלייה וב-28/4 בשכונת יוספטל בשעה 17:00, וביום שישי 30/4 בשעה 11:00 בשכונת תשלו"ז. בערב לג בעומר תתקיים בשעה 16:00 פעילות לכל המשפחה בבריכת גלי השרון בעלות 20 שקלים ובשעה 16:00 חגיגת ל"ג בעומר של חב"ד בכיכר העיר. לנוער תתקיים בין השעות 21:00-01:00 רחצה לילית + די.ג'יי לנוער בקאנטרי קלאב בעלות של 20 שקלים. בנוסף, בערב ל"ג בעומר תתקיים באצטדיון העירוני הופעתה של הזמרת זהבה בן.
למחרת, יום שישי, יתקיים אתגר מכשולים – מסלול של 2.5 ק"מ ובו מכשולים ו-15 אתגרים בפארק 80 ברישום מראש ובעלות של 10 שקלים למשתתף.
רשימת המקומות המותרים להדלקת מדורות אשר מופיעה באתר העירייה: שכונה ירוקה 60 – יאיר רוזנבלום 36; שכונה ירוקה 60 – דויד זהבי פינת השומר; שכונה ירוקה 80 – רחוב ספיר צפונית לקניון בי סנטר; בן יהודה – בין השפלה לתל חי; אז"ר פינת הר גריזים; הרעות – הראשונים; נורדאו – הראשונים. המוביל בין השקמה לחניית יינות ביתן; עמק חורון; קדומים 17; תרי עשר דרומית לחוה החקלאית.
ראש העירייה רפי סער אמר: "המדורות בל"ג בעומר הן חלק מחוויות הילדות שלנו, אך הסכנות שעולות מהן רבות – הפגיעה באיכות הסביבה ובאוויר אותו אנו נושמים, סכנת שריפה וחשש לחיי אדם ולבעלי חיים. אני קורא לכל תושבות ותושבי העיר להיות שותפים ולמנוע יחד איתנו את הדלקת המדורות". סגן ראש העירייה ומחזיק תיק איכות הסביבה, עילאי הרסגור-הנדין: "אפילו ערב אחד של מדורות יכול לגרום לנזקים בריאותיים חמורים. הנזק לאוכלוסיות הרגישות הוא חמור במיוחד, ולכן אנו מעודדים את התושבים להימנע מהדלקתן ולקחת חלק בפעילויות העירוניות במקום. יחד נשמור ביחד על הסביבה ועל הבריאות של כולנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר