נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא ומסר מפרשת שבוע

פורסם בתאריך: 22.4.21 17:34

יום שישי י"א אייר תשפ"א

ערב שבת, פרשת 'אחרי מות – קדושים'

כניסת שבת: 18:55
יציאת שבת: 19:54

הרב יעקב מזרחי

בפרשתנו מוזכר חטאם של נדב ואביהו, בני אהרון "אחרי מות שני בני אהרן, בקרבתם לפני ה' וימותו". על-פי דברי חכמינו: היו נדב ואביהו צדיקים גדולים ביותר (עד שמשה ניחם את אהרון באומרו: "רואה אני שהם גדולים ממני וממך"), אלא שחטאו בכך שהתקרבו יותר מדי אל הקדושה, עד שכלתה נפשם ומתו. בכך פעלו נגד רצון-ה', שהרי רצונו הוא שנשמה תימצא דווקא בעולם-הזה ותפעל בתוכו על-ידי התורה והמצוות.

להיכנס בשלום

בתלמוד מסופר: "ארבעה נכנסו לפרדס… בן-עזאי הציץ ומת… רבי עקיבא נכנס בשלום ויצא בשלום". אצל בן-עזאי היה מצב דומה לזה של בני אהרון – התקרבות יתרה, עבר גבול מסויים ומת.

רבי עקיבא "נכנס בשלום", ולכן "יצא בשלום". כשהוא נכנס ל'פרדס' לא היה לנגד עיניו אלא לעשות את רצון ה'. מכיוון שזו הייתה כוונתו בכניסתו, הרי כשהתקרב לגבולות מסוכנים, הצליח להיזהר שלא לעוברם, ו"יצא בשלום". רבי עקיבא שאף למסור את נפשו על קידוש-השם. לעומתו, אברהם אבינו חשב על הקב"ה, ועליו בלבד. כל חייו עסק אברהם אבינו בדבר אחד – בפרסום שמו של ה' בעולם. דרכו זו של אברהם אבינו מאירה לכולנו את הדרך – לא לחשוב כלל על עצמנו ועל 'זכויות' כאלה או אחרות. גישה כזאת מבטיחה "כניסה בשלום" וממילא גם "יציאה בשלום", וזו עבודת ה' שלמה.

השבוע ביום שני יחול 'פסח שני'
מדובר על מי שלא יכל להקריב קרבן פסח בזמנו, נתנה לו התורה מועד ב' לתקן. יום זה מסמל את כוחה של התשובה, כל מצב בו יהודי נמצא, יכול לשוב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר