רפאל ברבי ומתנדבים בעמותה צילום פרטי

הכירו: מנהל העמותה שמוכר קופסאות מטרנה לנזקקים בשקל אחד

רפאל ברבי, שפתח בכפר סבא מרכול בו הוא מוכר מוצרי מזון למעוטי יכולת במחירים סמליים, מכר בימים האחרונים כאלף קופסאות מזון לתינוקות במחיר הסמלי. המטרה: להגיע ל-5,000 קופסאות

פורסם בתאריך: 25.4.21 09:12

רפאל ברבי, הבעלים של סופרמרקט "אור מצווה" ברחוב היוצרים 2 באזור התעשייה בכפר סבא, מרכול המוכר מוצרי מזון לנזקקים במחירים נמוכים במיוחד, ומנהל עמותה בשם זה, מוכר בימים אלה אלפי בקבוקי מטרנה במחיר סמלי של שקל אחד לבקבוק, למשפחות נזקקות. "התקופה הזו היא מאוד קשה", הוא אומר, "יש אלפי משפחות שאין להן מה לאכול, אמהות שאין להן כסף לקנות לילדים חלב ולכן החלטנו בעמותה לחלק אלפי קופסאות בשקל אחד. זה מיועד למשפחות נזקקות דרך הרווחה ואנשים שמקבלים קצבת ביטוח לאומי. עד היום חילקנו יותר מאלף קופסאות ואנחנו רוצים להגיע ל-5000, מגיעים אלינו אנשים מכל הארץ בשביל לקבל זאת, כי המצב שלהם ממש גרוע".

את הסופר הוא הקים לפני כארבע שנים. ברבי בן ה-40, איש חב"ד, עלה לפני מספר שנים מצרפת. "אנשים מגיעים אלינו ויכולים להיכנס למקום שלנו ולקנות הכל במחיר מסובסד, כמו למשל פסטה בשקל", הוא מספר על מפעל חייו. "הכל מסודר על המדפים ואנשים עושים קניות, זה לא כמו סל מזון שהם פותחים ואין דברים שהם צריכים. כמובן הסל אצלנו מוגבל וזה תלוי בכמות הילדים במשפחה. לדוגמא עגלה שעולה בסופר 1,000-1,500 שקל אצלנו עולה 200 שקלים".

לצד הסופר הקים ברבי גם את בית התמחוי שלו: "המקום נסגר בתקופה הקורונה, אבל אנחנו רוצים לפתוח אותו מחדש ולהגדיל את בית התבשיל שנוכל לחלק ביום 500-700 מנות", הוא אומר. "אנחנו מקבלים תרומות מחברות, אנשים פרטיים ועוד. בשנה האחרונה אנשים פוטרו, נכנסו למינוס ולא היה להם כסף לשלם שכר דירה והלוואות ולקנות אוכל לילדים. לא ראיתי תקופה כל כך קשה. בתקופת הקורונה, כמות החלוקה שלנו עלתה ולצערי אנחנו רואים כל יום עוד ועוד אנשים שבמצוקה. אנחנו זקוקים כל הזמן לתרומות, על מנת שנוכל לעזור לעוד ועוד אנשים".

לתרומות – אור מצווה מס חשבון 158087, סניף רעננה 423, מזרחי טפחות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר