הגננת דנה רענן וראש העירייה רפי סער צילום דוברות העירייה

גננת בכפר סבא הצילה חיי ילדה בזכות מזרק אפיפן שהוצב בגן

הילדה סבלה מתופעות אלרגיות בגלל ביסקוויט שהביאה מביתה, וההזרקה הראשונה במזרק שהיה בתיק הילדה לא צלחה. הגננת גילתה תושייה והשתמשה מייד במזרק שהוצב בגן על ידי העירייה

פורסם בתאריך: 29.4.21 07:58

גננת בכפר סבא הצילה את חייה של ילדה אלרגנית בזכות מזרק האפיפן שהותקן בגן בשבוע שעבר. הילדה, שהיא אלרגנית לאגוזים, חוותה ביום שלישי השבוע התקף אלרגיה בעקבות אכילת ביסקוויט שהביאה איתה לגן. ברגע הופעת תסמיני האלרגיה, הזריקה הסייעת הרפואית של אותה ילדה, את מזרק האפיפן. עם זאת, ההזרקה לא צלחה והחומר הפעיל לא חדר לגופה של הילדה. דנה רענן, הגננת שעברה לאחרונה הכשרה בנושא פעלה מיד – והשתמשה במזרק האפיפן השני שהותקן בגן בידי עיריית כפר סבא. יצוין, כי התקנת המזרק נעשתה כחלק ממהלך כלל עירוני במסגרתו הותקנו ויותקנו מזרקים במוסדות ציבור ברחבי העיר.
הבוקר, הגיע ראש העירייה רפי סער לבקר את הגננת וילדי הגן, והעניק לגננת זר פרחים כאות הערכה על התנהלותה המקצועית והמהירה בעת האירוע הבריאותי. הגננת דנה רענן סיפרה: "לקראת סוף היום חילקתי לילדים את הביסקוויטים וריכזתי את הילדים למפגש. מספר שניות לאחר מכן הילדה החלה להתלונן שהעיניים שלה שורפות. הצעתי לה לשטוף את העיניים, אבל אז הופיעה גם הפריחה על העור, העיניים שלה התנפחו והפכו לאדומות. אחרי שהסייעת הזריקה והמהלך לא צלח,, המזרק שברשות הילדה כבר לא היה רלוונטי. מיד ניגשתי למזרק שברשות הגן, והזרקתי לילדה. כמובן שלחצתי על לחצן המצוקה והזעקתי מיד את מד"א, שפינה אותה לבית החולים. המזרק הציל את חיי הילדה – זה פשוט מדהים". מספר שניות לאחר הזרקת האפיפן חל שינוי לטובה במצבה הבריאותי של הילדה. היא אושפזה ושוחררה באותו היום לביתה לאחר התייצבות מצבה הבריאותי. יצוין, כי לדברי האם, סוג הביסקוויט שהילדה הביאה עימה לגן נצרך על ידי המשפחה באופן קבוע, ללא תגובה אלרגנית קודמת.
ראש העירייה רפי סער אמר לגננת: "את, דנה, מהווה מודל והשראה עבור כולנו. יחד עם ההכשרות המקצועיות והאבזור המתאים – בסופו של יום, הכל מסתכם באותם רגעים ספורים שיקבעו איך תראה התוצאה הסופית, ואת גילית תושייה וביטחון עצמי מרשימים. משרד החינוך מחייב לאבזר במזרק אפיפן את מוסדות חינוך בהם שוהים ילדים אלרגניים בלבד. אנחנו בכפר סבא לא הסתפקנו בכך, כפר סבא היא מהערים החלוצות בישראל שאבזרו את כלל מוסדות החינוך במזרק אפיפן. לא לוקחים סיכון כשמדובר בבריאות הילדים שלנו. האירוע אתמול הוכיח את חשיבות המהלך הזה".

# בהמשך לאחר הערות ממספר גורמים, תיקנו בעירייה את הדברים מאחר ומשרד החינוך מחייב החזקת מזרק בכל מוסדות החינוך, גם בכאלו בהם אין ילד אלרגני.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר