נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא ומסר על ספירת העומר

פורסם בתאריך: 29.4.21 18:25

יום שישי י"ח אייר תשפ"א
ערב שבת פרשת 'אמור'

הדלקת נרות: 19:00
צאת השבת: 20:00

הרב יעקב מזרחי מספר על פרשת השבוע, פרשת אמור:

הרב יעקב מזרחי

ה' אומר למשה להזהיר את הכוהנים מפני טומאת מת מפאת קדושתם היתירה.

התורה משתמשת בלשון: "לנפש לא יטמא" חוץ מלכהנים יש פה גם מסר לכל יהודי: נפש – הנשמה האלוקית שיש בכל יהודי – לא יטמא, לא נטמאת ולא יכולה להיטמא. בכל דבר בעולם יש החלק האלוקי שבו, וליהודי יש את הכוח להעלותו לקדושה. בי"ח אייר חל חג 'ל"ג בעומר' יום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי. ומאורע נוסף: 24 אלף תלמידי רבי עקיבא מתו בימי העומר ובל"ג בעומר "פסקו למות", זו סיבה נוספת להרבות בשמחה ביום זה. שני מאורעות אלו, אומר הרבי, הם שתי פנים לאותו מטבע: ל"ג בעומר הוא יום התגלות רוחנית נעלית ונשגבת מאוד, וזה בא לידי ביטוי הן ב"פסקו מלמות" (סור מרע) והן ב"הילולא של רשב"י" (ועשה טוב).

מות עשרים וארבע אלף התלמידים היה עונש משמים על "שלא נהגו כבוד זה בזה", למרות החינוך המופלא שקיבלו מרבם הגדול, רבי עקיבא, ל"ואהבת לרעך כמוך" שהוא "כלל גדול בתורה"; ואילו רשב"י, שאף הוא היה מתלמידי רבי עקיבא, הצטיין באהבת ישראל עצומה לכל יהודי עד כדי מסירות נפש בגשמיות ורוחניות.

פרשת השבוע 'אמור' נקראת בחודש אייר, החודש שמאופיין במצוות ספירת-העומר. בכל יום מימי החודש מקיימים מצווה זו, שתוכנה הפנימי הוא – חינוך. המשמעות של ספירת העומר היא חינוכו של עם-ישראל ספירת הימים לקראת מתן תורה בחג השבועות. יציאת מצרים הייתה ה'לידה' של עם ישראל אחר כך מגיעה תקופת החינוך, שנמשכת עד קבלת התורה.

מהו רעיון ספירת העומר במובן הרוחני.?

הכוונה בספירת ימי העומר ובברכה שאנו מברכים לפני שאנו סופרים אותם, היא שנהיה מודעים למה שאנו עושים עם זמננו, ולעובדה שהזמן הוא כה יקר. לפני שאנו סופרים, עלינו לעצור לרגע ולחשוב, "מהו היום שאנו עומדים לספור?" מה עשיתי ב24 – השעות האחרונות, שהוא בעל ערך, שהוא דבר שכדאי לחיות בשבילו? זה התוכן הפנימי של ימי ספירת העומר…

יש בחג לג בעומר סגולה מיוחדת שנקראת ח"י רוטל: לפני מס’ שנים נכנס יהודי לבית חב”ד המרכזי רחוב רוטשילד 54 ומוסר לרב ימיני תרומה ח”י רוטל עבור אישה שתזכה לזרע חיה וקיימא.

לאחר שנה נכנס שוב אותו יהודי עם תרומה מאותה אישה שזכתה לבן בזכות התרומה בשנה שעברה…


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר