זירת האסון בהר מירון צילום דווברת מדא

כפר סבא מרכינה ראש: האירועים בוטלו, קריאה לתושבים לתרום דם

כל האירועים העירוניים שנועדו להיום ולמחר בוטלו. פראמדיק מד"א תיאר מזירת האסון: "עשרות פצועים שכבו במסדרון צר ובסמוך לו"

פורסם בתאריך: 30.4.21 19:14

עקב האסון הכבד בהר מירון, הודיעה עיריית כפר סבא כי  כל האירועים העירוניים היום ומחר בוטלו, כולל אירוע אתגר המכשולים העירוני בפארק 80. הדגלים ברחבת העירייה ובקריית ספיר הורדו לחצי התורן. בנוסף, יצאה עיריית כפר סבא לתושביה בקריאה לתרום דם בתחנות מד"א. ראש העירייה רפי סער אמר: "יום חג נהפך ליום של אבל. האסון במירון הוא אירוע טרגי, עצוב וקשה במיוחד. אנו פועלים על מנת לסייע בגיוס מתנדבים לביצוע תרומות דם שחסרות כעת. בשמי ובשם תושבי כפר סבא, אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים,ונושא תפילה להחלמתם המהירה של הפצועים. כאות הזדהות עם משפחות הנספים החלטתי לבטל את כל הפעילויות המתוכננות להיום ברחבי העיר, והדגלים בבניין העירייה הורדו לחצי התורן. יהי זכר הנספים ברוך".

מגן דוד אדום הוציא הודעה דחופה בצורך במנות דם מכל הסוגים, כל המעוניינים לתת תרומה – ניתן למצוא כאן את העמדה הקרובה:  https://www.dam.org.il/where-to-donate/

באסון הנורא בהר מירון נהרגו 45 אנשים שהשתתפו בהילולה המסורתית ונפצעו מאות, חלקם קשה. הוא נגררם כתוצאה מצפיפות באחד המתחמים. מחקירה ראשונית עלה במהלך הלילה כי חלק מהמאנשים החליקו במדרגות ויצרו "מפולת אנושית", תחתיה נמחצו רבים.

דגלים בחצי התורן בעיריית כפר סבא

ממד"א נמסר כי כוחות מד"א טיפלו ב-150 נפגעים. "מדובר באחד האסונות האזרחיים הקשים ביותר שידעה מדינת ישראל וקשה לעכל את גודל האסון״, אמר הלילה מנכ״ל מד״א אלי בין עם סיום פינוי הפצועים והנפגעים לבתי החולים. "למעלה מ-20 שנה צוותי מגן דוד אדום מאבטחים רפואית את ההילולה במירון והשנה זה היה אחד ממבצעי האבטחה המורכבים ביותר שמד"א נערך לקראתה עם למעלה מ-250 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ מכל רחבי הארץ, עשרות אופנועים, טרקטורונים, אוטובוסים לפינוי נפגעים, רכבי הצלה ייחודיים ומסוק מד"א. כמידי שנה גם השנה פרסנו מספר מרפאות ברחבי מירון שהותאמו לאבטחת האירוע. אתמול בבוקר השתתפנו בתרגיל גדול שהובילה משטרת ישראל ולא תיארנו שנמצא את עצמנו באירוע כל כך מורכב  וקשה. כלל הכוחות פעלו במהירות ובמסירות בזירה קשה ומורכבת ביותר, בתיאום ובשיתוף פעולה עם כלל הגורמים. גם לצוותי מד"א המורגלים למראות קשים אירוע בסדר גודל כזה הוא קשה מאוד. אנחנו מתפללים ומאחלים רפואה שלמה לפצועים ומשתתפים בצערן של המשפחות שיקיריהן נספו באסון הכבד", אמר בין.
עוד נמסר כי בשעה 00:49 החלו להגיע קריאות על נפגעים מדוחק סמוך למתחם "תולדות אהרון", ליד קבר הרשב"י במירון. כוחות גדולים של מגן דוד אדום פילסו את דרכם עם ציוד רפואי ואלונקות וכשהגיעו לזירת האירוע, נחרדו מהמראת הקשים של הנפגעים הרבים.  מיד הוכרז אירוע רב נפגעים ומוקד מד"א הזניק למקום מאות אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ מרחבי הארץ, את מסוקי מד"א וחיל האוויר. צוותי מד"א פינו לבתי החולים באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ומסוקי מד"א וחיל האוויר, 6 פצועים במצב אנוש, 18 במצב קשה, 8 במצב בינוני ו-80 במצב קל.
פאראמדיק מד"א, עמרי הוכמן שהיה מהראשונים להגיע לטפל בנפגעים, סיפר: "הגענו ובמקום הייתה המולה גדולה, עשרות אנשים רצו לכיוון שלנו, הם צעקו לנו לאן להגיע וסיפרו שיש עשרות אנשים שנפצעו. המראות היו קשים מאוד, עשרות פצועים שכבו במסדרון צר ובסמוך לו. עשרות נוספים התהלכו כשהם סובלים מפציעות שונות. נשמעו במקום זעקות כאב, אנחות והיו כאלה שאיבדו את הכרתם ונזקקו לפעולת החייאה".

פראמדיק מד"א מאור אטדגי סיפר: "חילצנו פצועים מתוך ערמות של אנשים וביצענו פעולות החייאה באנשים שנפצעו אנושות. כוחות גדולים שלנו חילצנו את הפצועים, חלקם למרפאות של מד"א וחלקם לאמבולנסים. בכל שנותי במד"א אני לא זוכר אסון כל כך כבד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר