שיגור מעזה
שיגור מעזה צילום AFP

בעקבות המצב: מיזם אירוח משפחות מהדרום בכפר סבא

בכפר סבא, רעננה והרצליה שנמצאות בתוך טווח 80 הקילומטרים מרצועת עזה נפתחו הבוקר הלימודים כסדרם. המוקדים העירוניים תוגברו וברשויות הבהירו כי הן ערוכות לכל תרחיש

פורסם בתאריך: 11.5.21 09:57

עדכון, 17:30 – בצל ההסלמה בדרום, עיריית כפר סבא יוצאת במיזם אירוח משפחות מהדרום בעיר. משפחות כפר סבאיות המעוניינות לארח משפחות מיישובי הדרום, מוזמנות להיכנס כאן ולמלא פרטים . פרטי המשפחות המעוניינות לארח בביתם, יפורסמו באתר העירוני לטובת משפחות הדרום. ראש העירייה, רפי סער: "בימים מאתגרים אלה של הסלמה ביטחונית, תושבי הדרום אשר נאלצים לספוג על בשרם את השלכות התקיפות על ישראל, עוברים ימים ולילות לא פשוטים. נשים, גברים וילדים שנאלצו לקטוע את שגרת חייהם, לשוב למקלטים, ולהדי מטחי הרקטות, חווים מציאות בלתי נסבלת. בעת כזו, על כולנו להתאחד ולסייע זה לזה, ככל הניתן. כפר סבא התברכה בקהילה יוצאת דופן שערכי הסולידריות והערבות ההדדית הם נר לרגליה. אני מזמין את תושבי העיר לקחת חלק במאמץ הלאומי ולהושיט יד למשפחות הדרום היקרות".

מערכת החינוך בעיריית כפר סבא נפתחה הבוקר כסדרה. בעירייה ציינו שהם עומדים בקשר רציף עם פיקוד העורף. לאחר הערכת מצב שנערכה אתמול בערב, אין הנחיות מיוחדות אך יש לשמור על עירנות ולהתעדכן בהתפתחויות. הבוקר כל צוותי החינוך תירגלו כניסה למרחבים מוגנים והעירייה ערוכה למצב חירום. עוד נמסר שכוננים הוצבו בעירייה במידה ויעלה הצורך לפתוח את מרכז ההפעלה בחירום, וכן שהמקלטים בעיר מוכנים במידת הצורך. ראש העירייה רפי סער אמר אמש: "אני וכל תושבי כפר סבא מחזקים את ידיהם של תושבי ירושלים ויישובי עוטף עזה שמתמודדים בשעות האחרונות עם מצב בלתי נסבל של ירי טילים לכיוונם. בעקבות ההסלמה הביטחונית ביצענו בדקות אלה הערכת מצב שבה העירייה נערכת לכל תרחיש ואנחנו כמובן שנעדכן במידת הצורך בכל התפתחות. אני קורא לכולם לגלות ערנות ולעקוב אחרי ההתרחשויות, בתקווה שהשקט ישוב במהרה ונוכל לחזור לשגרה".

ירי הרקטות של החמאס לעבר ישראל שהחל אתמול אחר הצהרים, נמשך בלילה וממשיך גם הבוקר. בעקבות האיום להרחיב את הירי גם למרכז הארץ, הכריז אמש שר הביטחון בני גנץ על מצב מיוחד בעורף בטווח 0-80 ק"מ מרצועת עזה למשך 48 שעות. טווח זה כולל בין היתר את כל אזור גוש דן, אזור השרון כולל רעננה, כפר סבא והרצליה, ירושלים ואזור באר שבע. המשמעות בפועל היא שהצו נותן סמכות לצה"ל ולפיקוד העורף להטיל מגבלות של התכנסות וכן לפנות אזורים או לסגור לימודים במידת הצורך.
הנחיית פיקוד העורף הייתה לשניתן לקיים לימודים בכל מוסד בו יש מרחב מוגן אליו ניתן להגיע בזמן המוקצב מרגע ההתראה, ובהתאם לשיקול הרשויות. בשלב הזה, מתקיימים לימודים באזור השרון.

בעיריית הרצליה הודיעו הבוקר שלאור ההתפתחות במצב הביטחוני, העירייה קיימה הערכת מצב יחד עם גורמי הביטחון ופיקוד העורף והם ערוכים לכל תרחיש ומענה. בהתאם לזאת, נכון לעכשיו היום, יום שלישי, הלימודים בכל מוסדות החינוך בעיר בהם יש מרחב מוגן מתקיימים כסדרם. כל מנהלי העירייה הבכירים סיירו הבוקר בבתי הספר על מנת לבדוק מוכנותם וכן נפתח מרכז שליטה עירוני לטובת מתן מענה והנחיות לצוותי ההוראה. במידה ויהיו שינויים במהלך היום תעדכן העירייה בהתאם. אמש אמר ראש העירייה, משה פדלון: "העירייה ערוכה למצב חירום ובאם יעלה הצורך – כל המקלטים ערוכים ומוכנים לפתיחה מיידית. המוקד העירוני בטלפון 106 עומד לרשותכם, בכל שעה של היום והלילה".

הלימודים בעיר רעננה נפתחו הבוקר כסדרם ובעירייה הודיעו שהבוקר בכל מוסדות החינוך יתקיים תרגול ירידה למקלטים בתחילת היום. אמש הודיעה העירייה לתושבים שבעקבות המצב הביטחוני בוצעה הערכת מצב עם גורמי הביטחון במישור הארצי והעירוני והם ערוכים לכל תרחיש. עוד ציינו שהמקלטים הציבוריים בעיר מוכנים וייפתחו באם ידרש ובהתאם להוראות פיקוד העורף. לצד זה גם המוקד העירוני תוגבר בכוח אדם עבור התושבים. ראש העירייה חיים ברוידא אמר אמש: "ראשית, נשלח חיזוק לאחינו ואחיותנו בדרום. סיימתי הערכת מצב עם גורמי הביטחון במישור הארצי והעירוני. אנחנו ערוכים לכל תרחיש. חשוב לציין. אין הנחיות מיוחדות הנוגעת לאיזור מגורנו. אם יהיו כאלה נעדכן. המקלטים הציבוריים בעיר מוכנים וייפתחו באם ידרש ובהתאם להוראות פיקוד העורף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר