עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

"מתקשים לקבל את ההסבר" | האופוזיציה דורשת ממשרד הפנים לבדוק את שיבוש השידורים

בתגובה לתלונות חברי אופוזיציה על החשכת המסך בזמן שהם דיברו בישיבת מועצה, הודיעה העירייה כי מדובר בעובד שעשה זאת על דעת עצמו. חברי האופוזיציה פנו למשרד הפנים ודורשים בדיקה חיצונית

פורסם בתאריך: 19.5.21 08:32

בעקבות פרשת שיבוש שידור ישיבת המועצה, שלחו חמישה חברי מועצה מהאופושציה מכתב תלונה ליונתן בר סימן טוב, הממונה על מחוז מרכז במשרד הפנים, בדרישה שיבדוק את הנושא. החמישה כותבים כי אינם מקבלים את הסבר העירייה ולפיכך דורשים בדיקה חיצונית.

כזכור, לפני כשבועיים עלו טענות קשות מצד חברי אופוזיציה, שציינו כי במהלך ישיבת המועצה שלא מן המניין, שהתקיימה בתאריך 21.04.21, שובש השידור החי בעמוד הפייסבוק העירוני שלוש פעמים, דווקא כשהם דיברו. אחד הגורמים אף אמר שאם הנושא לא ייבדק במהרה, תוגש תלונה במשטרה, שלא הוגשה. בשלישי שעבר אישרה העירייה את הטענות ומסרה כי בבירור שערכה עלה כי מדובר בפעולה מאחוריה עמד עובד עירייה, אשר פעל על דעת עצמו, מתוך טעות בשיקול דעת, מבלי לעדכן את ממוניו או גורמים אחרים בעירייה האמונים על השידור. חמשת חברי האופוזיציה ששלחו את הפכתב הם אוסנת ספורטה, הדר לביא, יוסי סדבון, יעל סער וצביקה צרפתי. הם טוענים לפגיעה בהליך הדמוקרטי. במכתבם הם מציינים שבישיבת מועצת העיר כפר סבא שנערכה ביום רביעי ה-21.4.2021, נדון פרויקט התקנת תאים פוטו וולטאים ליצור חשמל על סככות, אשר מבוצע על ידי החברה הכלכלית כפר סבא. הישיבה נדרשה לאחר קריסת מתקן דומה בבית ספר כדורי, שנבנה על ידי אותה החברה. בקריסה נפצעו שמונה עובדים. בהמשך נסגרו הסככות בכפר סבא לאחר שנמצאו לא תקינות, שתיים מהן אף ניבנו בטרם היה היתר בנייה.
במכתבם הם מציינים שבמהלך הישיבה אירעו שלושה מקרים בהם הופסק השידור לציבור הצופים, כאשר דיברו שלושה חברי מועצה מהאופוזיציה (אסנת ספורטה, הדר לביא וצביקה צרפתי,  ובשעה שראש העיר נדרש למתן תשובה לשאלת חברת אופוזיציה. "המסך הוחשך והדובר באותה העת לא נשמע ולא נראה כלל", הם כותבים, "יצוין כי השידור לא "נפל". הסטרימינג המשיך לפעול, אך ללא קול ותמונה. במהלך הישיבה פנו לחברי המועצה תושבים אשר צפו בשידור החי, והסבו את תשומת ליבנו להחשכת המסך. חברת המועצה הדר לביא העירה בנושא לראש העיר, והתופעה פסקה".
כאמור, בתגובה לשאילתא שהגישו חברי המועצה, נמסרה מהעירייה התגובה הבא: "המעשה המדובר בוצע על ידי עובד העירייה, שפעל על דעתו בלבד וללא ידיעת ראש העיר או הנהלת העירייה, תוך הפעלת שיקול דעת מוטעה. מדובר בכשל נקודתי העומד בניגוד לאמות המידה הנהוגות בעירייה ואנו רואים זאת בחומרה. מ"מ מנהל אגף משאבי אנוש והדרכה קיימה שיחת בירור עם העובד אשר הביע חרטה על המעשה. מצופה מעובדי ציבור לפעול על פי החוק, כללי מנהל תקין ומידות ערכיות. חברי הקואליציה וראש העיר מביעים צער על המקרה ורואים זאת בחומרה".
לטענת חברי האופוזיציה, כאשר ביקשו לקבל מידע נוסף על העובד, לא נענו. "אנו מתקשים לקבל את ההסבר לפיו אותו עובד פעל על דעתו בלבד", כתבו, "לא ניתן להשאיר אירוע זה ללא בדיקת האחראים לאירוע ובחינת הצעדים שננקטו לאחר המקרה".
ממשרד הפנים נמסר: "הפנייה הגיעה הבוקר והנושא בבדיקה".
מעיריית כפר סבא נמסר: "אכן מדובר באירוע מיותר שטופל מיידית וברצינות הראויה על ידי הנהלת העירייה. העובד התנצל על פעולתו, נהלי השידור חודדו. נשוב להבהיר כי כל הדרישות המופיעות בפקודת העיריות התקיימו במלואן במהלך הישיבה: ישיבת המועצה היתה פתוחה בפני תושבי העיר והתקשורת הוזמנה לסקרה; דיון הישיבה הוקלט ותומלל במלואו. התמלילים מפורסמים באתר העירייה. אנחנו מאחלים המשך צפייה נעימה בדיוני המועצה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאת

    מה קורה בעירית כפר סבא?????בשביל מה ומי בחרנו את רפי סער???? נראה לי כשלון חרוץ….

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר