שיגור מעזה
שיגור מעזה צילום AFP

תלונות על כך שבחלק מרחובות העיר לא שמעו את הצופרים

ארבע אזעקות נשמעו בכפר סבא, אך לא כולם שמעו אותן. בעירייה אומרים שכל הפניות לגבי הצופרים הועברו לטיפול פיקוד העורף. וגם: המשטרה טיפלה בהפרות סדר רבות בערי המשולש

פורסם בתאריך: 12.5.21 10:20

עדכון אחרון: 12.5.21 20:13

# עדכון: בהתאם להנחיות פיקוד העורף, מערכת החינוך בכפר סבא תקיים למידה מרחוק מחר יום חמישי ה- 13.5 וביום שישי ה- 14.5. 

ארבע אזעקות נשמעו במהלך הלילה בכפר סבא. בשעה 20:45 נשמעה האזעקה הראשונה ובהמשך נשמעו אזעקות נוספות, שהאחרונה בהן הייתה לקראת השעה 03:00 לפנות בוקר. לצד זה נשמעו קולות נפץ. בעירייה ציינו שלא היו נפילות ולא היו נפגעים בנפש וברכוש. מערכת החינוך עברה הבוקר ללמידה מרחוק. לצד זה כלל האירועים העירוניים והחוגים בוטלו, מרכזי הגמלאים ומרכזי היום סגורים לפעילות והמוקד העירוני תוגבר.

אתמול הודיעה העירייה שראש העירייה קיים הערכת מצב עם בכירי העירייה, נציגי פיקוד העורף ומשטרת ישראל במרכז ההפעלה העירוני. וכן ציינו שהמקלטים הפזורים ברחבי העיר פתוחים לציבור הרחב. עם קבלת דיווחי תושבים על מספר מקלטים שנמצאו נעולים, אגף הביטחון פתח אותם באופן מיידי. היו תושבים שהתלוננו על מקלטים שלא נפתחו בזמן, ובעירייה ציינו שמדובר היה בשני מקלטים והנושא טופל. כן עלו תלונות רבות על כך שבמקומות לא מעטים בעיר לא שמעו את הצופרים. תלונות כאלו עלו מרחוב הגליל, רחוב אזר, רחוב הכרמל, התע"ש, שכונת הראשונים, שכונת 80 (הירוקה הצפונית) ועוד. אפרת, תושבת העיר, אמרה: "היו מקלטים סגורים ואצלנו בשכונת קפלן, המקלטים רחוקים מהבתים וצריך לחשוב על חלופות. מדובר באוכלוסייה מבוגרת והבתים ישנים בלי ממ"ד וזה מפחיד". תלונות דומה אפשר לשמוע גם בשכונת עלייה ובשכונת אלי כהן, שם התלוננו שלא ידוע איפה המרחב המוגן והתושבים לא יכולים לרוץ לתקומה או לראשונים, וחייבים לדאוג לתושבים לפתרונות.

מהעירייה נמסר: "כל המקלטים בעיר נפתחו ביום שני בערב, יממה לפני האזעקות, כהערכות עירונית מוקדמת בהנחיית ראש העיר. אמש, בזמן האזעקה, קיבלנו דיווחים לגבי בעיית גישה לשני מקלטים בעיר. עם קבלת המידע, הדבר טופל מיידית. כל פניות התושבים לגבי שמיעת האזעקות הועברו מיידית לטיפול פיקוד העורף. במקביל, אנו ממליצים לתושבים להוריד את האפליקציה המתריעה על התראות. בנוגע למרחבים מוגנים בשכונות, עפ"י הנחיות פיקוד העורף יש להגיע למרחב המוגן הקרוב ביותר. אם אין ממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר מדרגות פנימי, יש לבחור חדר פנימי מוגן עם כמה שפחות קירות חיצוניים, חלונות ופתחים".

במשטרה ציינו שהם התמודדו עם אירועי הפרות סדר בערי המשולש. נמסר כי מאות מפרי סדר התרכזו סמוך לגשר טייבה, הבעירו צמיגים וחלקם התעמתו והשליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים שעמדו במחסומים ההיקפיים. השוטרים הדפו את מפרי הסדר תוך שימוש באמצעים ועצרו חשוד שהשליך בקבוק תבערה לעבר השוטרים. בקלנסווה כמה עשרות מפרי סדר הבעירו צמיגים. בטירה, מאות מפרי סדר הבעירו צמיגים והחלו ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים בתחנת המשטרה. השוטרים הדפו את התוקפים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ועצרו שלושה מהמתפרעים. הפרות סדר נרשמו גם בכפר קאסם ובג'לג'וליה.

מהמועצה האיזורית דרום השרון נמסר בערב: "לאור המצב באזור, אנו מעדכנים כי מחר לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך ברחבי המועצה לרבות בתי הספר, גני הילדים, במסגרות הפרטיות ובמסגרות החינוך המיוחד. בבתי הספר יתקיימו למידה מרחוק ושיח רגשי באמצעות הזום. מערכת השעות תתפרסם על ידי המנהלות והגננות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר