הדר גולדין ז"ל
הדר גולדין ז"ל

"מי שלא מביא חללים, לא מביא פצועים ולא יביא את החיים"

עצרת מיוחדת מתקיימת היום מול משרד ראש הממשלה בדרישה לא להסכים להפסקת אש בלי החזרת הבנים הביתה. בעצרת ישתתפו אמנים רבים, ושמחה גולדין, אביו של הדר, אומר: "זה שלא דורשים את החזרתם אומר שמוותרים על חיילי צה"ל"

פורסם בתאריך: 19.5.21 17:06

עצרת מחאה מתקיימת היום (18:00) מול משרד ראש הממשלה בירושלים תחת הסיסמא – 'לא עוצרים עד להשבת הבנים'. המחאה אותה מארגן הזמר עידן עמדי וייקחו בה חלק האומנים שלומי שבת, זהבה בן, ישי ריבו, נתן גושן, רביב כנר, חנן בן ארי ועידן עמדי, מתקיימת במטרה לדרוש מהממשלה והצבא לא להסכים להפסקת אש עד להגעת הבנות להחזרת הבנים הנעדרים הדר גולדין ואורן שאול והשבוי אברהם מנגיסטו. "את מאהל המחאה ועצרת המחאה ארגן הזמר עידן עמדי יחד עם קבוצת 'מסדר הדר' וקבוצות נוספות", מספר שמחה גולדין, אביב של הדר. "המאהל הוקם כמחאה על כך שיש הפסקת אש ולא מבקשים את החיילים. מדובר בקבוצה של מילואימניקים שחיים פה ויודעים מה קורה ולא מוכנים לסבול את זה שנכשלים שוב ושוב ונכנעים לחמאס", הוא אומר בכעס. "ניצחון בסבב הזה, לא יהיה כשיהרסו בית או שניים בעזה או שישיגו חמש שנים של שקט, אלא הבאת החיילים".

שמחה גולדין באזכרה לבנו הדר

שמחה גולדין באזכרה לבנו הדר ז"ל

הכאב של גולדין הוא גדול. מבחינתו מדובר בכישלון קשה של מדינת ישראל ובעיקר בהפקרת הבנים. "זה ביזיון שאנחנו נשלם עליו בדם", הוא מוסיף. "העובדות הן שיש שני חיילים בעזה. הדר הבן שלי נהרג בזמן הפסקת אש הומניטרית לפני כמעט שבע שנים, הממשלה וצה"ל השאירו את החיילים בשדה הקרב, למרות שהם ידעו שהחמאס יפר את הפסקת האש ההומניטרית", הוא מוסיף בכאב. "החמאס הרג את הדר, את מפקד הסיירת רב סרן בנייה שראל ואת סמל ראשון ליאל גדעוני. הוא חטף את הדר ואם עכשיו אנחנו עושים הפסקת אש מבלי להחזיר אותם, זה אומר שישראל נותנת לגיטימציה לחמאס לחטוף בזמן הפסקת אש. עכשיו ישנה הזדמנות, יש סבב, נלחמים כבר, מכים את החמאס ואף אחד לא חושב שצריך להביא אותם בחזרה. לא ראש הממשלה, שהוא אותו ראש הממשלה, לא שר הביטחון גנץ שהיה רמטכ"ל של צוק איתן ולא הרמטכ"ל אביב כוכבי שהיה ראש אמ"ן בצוק איתן. זאת אומרת שמוותרים על חיילי צה"ל".

הוא מסביר שהציבור הרחב לא מבין מדוע הצבא לא מחזיר אותם הביתה: "הפחידו את הציבור שתהיה מלחמה ועכשיו הציבור רואה שיש מלחמה ולא מביאים את החיילים. הוא רואה שיש הפקרה של החיילים, החיים והמתים. כי מי שלא מביא חללים, לא מביא פצועים ולא יביא את החיים, ככה זה עובד ואנחנו נשלם על זה בדם".

כזכור, גופתו של סגן הדר גולדין ז"ל שנפל בקרב רפיח במבצע צוק איתן באוגוסט 2014, מוחזקת על ידי ארגון חמאס בעזה יחד עם גופתו של אורון שאול, שנפל ב-20 ביולי 2014 בתקרית אש בקרב סג'אעיה במהלך מבצע צוק איתן. בנוסף, בעזה נמצא אברה מנגיסטו, אזרח ישראלי שחצה את גדר המערכת לרצועת עזה ב-7.9.14 ומאז גורלו לא נודע.

מישהו נמצא אתכם בקשר?
"ממש לא. אבל ברגע שאובד האמון זה לא משנה אם מישהו יהיה איתנו בקשר ומה הוא יספר לנו, כי מוכרים לנו לוקשים, מבטיחים ולא מקיימים ואז אנחנו מגלים שהכל הפוך. עכשיו זה זמן קריטי. הולכים להפסקת אש, החמאס על הברכיים. מדינת ישראל דורשת מהחמאס שקט, היא לא דורשת ממנו שיעשה משהו, שיסגיר את הרוצחים, שימסור את הנשק. ואנחנו אומרים שעד שלא ידרשו ממנו משהו זה ימשיך, זה כבר 20 שנה ככה. הדבר החשוב ביותר ואותו צריך לדרוש זה שהחיילים ששלחתם לקרב והשארתם אותם שם יחזרו הביתה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר