רפי סער. צילום: ראובן קפונצקי; הדר לביא: צילום נועה קוסקי
רפי סער. צילום: ראובן קפונצקי; הדר לביא: צילום נועה קוסקי

קשיים כלכליים בעיריית כפר סבא. הדר לביא: "הזהרנו מראש שהתקציב לא מרוסן"

לביא אומרת: "אני קוראת לראש העיר לחשב מסלול מחדש". העירייה: "כפר סבא כמו כל יתר הרשויות מתמודדת עם השלכות הקורונה. אנו פועלים בשורה של צעדים כדי להגיע לאיזון תקציבי"

פורסם בתאריך: 27.5.21 17:02

"עיריית כפר סבא, נמצאת במצב כלכלי לא טוב", כך אומרת חברת המועצה, הדר לביא. לביא מציינת שבישיבת וועדת הכספים האחרונה שהתקיימה טרם מבצע 'שומר החומות', עדכן גזבר העירייה את חברי ועדת הכספים על המצב הכלכלי. "עודכנו על ידי גזבר העירייה בין השאר על כמעט 12 מיליון שקלים שאנחנו צריכים להוציא ואין לנו מאיפה ועל כך שיתרות הקרנות שלנו ירדו מ-100 מיליון שקלים לפני 4 שנים, ל-3 מיליון שקלים בסוף 2020", היא אומרת. "לצערי, אני וחברי לאופוזיציה התרענו על כך בעת בניית תקציב 2021. הסברנו שלא הגיוני להגדיל את התקציב השוטף שלנו ב-40 מיליון שקלים, כ-5% מהתקציב, בשנה בה צפויה אי יציבות בהכנסות העיר וללא תהליך התייעלות מוסדר", היא מציינת. "אנחנו, חברי האופוזיציה, התנגדנו לאישור התקציב הזה. הזהרנו מראש שהוא לא מרוסן ושמרני מספיק, בטח לא לתקופה בה קיימת אי ודאות לגבי הכנסות העירייה. צר לנו מאוד שהחשש מתממש. אני קוראת לראש העיר לחשב מסלול מחדש. לבנות תכנית התייעלות אמיתית, לבחון לאן כל שקל הולך ובאופן כללי להנהיג את העיר לכיוון הנכון".

מה להערכתך ניתן לעשות?
"להגדיל את ההכנסות, לצרף עסקים חדשים בעיר ולבדוק איך מייעלים את העבודה של העירייה ומקצצים בהוצאות. המצב מדאיג, אנחנו עיר איתנה ואסור לנו לסיים את השנה בגרעון כספי".

פוסט דומה העלתה ב-10.5 חברת המועצה תהילה מימון, יו"ר וועדת הכספים. היא העלתה את הפוסט בסיום הישיבה ובו כתבה שהם קיבלו דיווח על הקושי התקציבי איתו מתמודדת העירייה בעקבות משבר הקורונה: "אנחנו מתמודדים עם שנה בה אישרנו תקציב מאוד מאתגר שמראש הניח קושי בגבייה ובהתאם לכך צמצום הוצאות בעקבות הקורונה. עיקר הפערים נובעים מקיטון מסויים בהכנסות העירייה (שבחלקה נובעת מנסיגה מהתחייבויות של הממשלה) ובגידול בהוצאות הקשורות לשמירה (בגני הילדים), תגבור ניקיון במוסדות בשל הנחיות משרד הבריאות והגדלת הוצאות ניקיון בעיר", כתבה. מימון הסבירה שבשלב זה מדובר על פער צפוי של 12 מיליון שקלים לסוף שנת 2021. "זהו פער דרמטי שלא נוכל לחיות איתו וכמו תמיד נתמודד איתו באחריות", כתבה, "בחודשים הקרובים נצטרך לקבל החלטות קשות בנושאים תקציביים. אני משוכנעת שיהיה שיתוף פעולה של כלל הגורמים על מנת לאפשר את הפעולות הנדרשות".

מעיריית כפר סבא נמסר: "העיר כפר סבא כמו כל יתר הרשויות בישראל, נאלצת להתמודד בימים אלה עם השלכותיו הפיננסיות של נגיף הקורונה. ההתמודדות עם המצב המורכב נעשית בשקיפות ואחריות תוך תכנון מקצועי ארוך טווח. העירייה פועלת בשורה של צעדים על מנת להגיע לאיזון תקציבי. יודגש, כי יש להבחין בין התקציב השוטף, המנוהל תוך התייעלות וצמצומים, אל מול תקציב פיתוח העיר המנוהל כמתוכנן, ומשמש למשל לבנייה ושדרוג מבני חינוך ברחבי העיר, שיפוץ תשתיות ביוב שהוזנחו במשך שנים רבות, והרחבת עתודות ההכנסה של העיר. החוב הקיים הוא תולדה של גידול מתמשך בהיקף ההלוואות, שהגיע לכדי רמת סיכון גבוה אותו נדרש היה לבלום, כפי שהרשות ביצעה בשנת התקציב הנוכחית. השנה התקציב הוכן באחריות רבה ומקצועיות, תוך התמודדות עם שנה מורכבת עם פרוץ נגיף הקורונה. העירייה מחויבת להמשיך ולהצעיד את כפר סבא כעיר בעלת איתנות פיננסית וכמובילה בישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. ניצנה

    בזבוז כסף משווע ב"פרויקט האופניים",ברחבי העיר.הכל צר ,ולא מחוייב.אין לנו כבישים כמו באירופה.סדרי השקעות לא נכונים.
    החזירו השנה אתמופעי הקיץ.אנחנו הגמלאים מחכים להם.

  2. אחד שתמך בסער אבל מאוד מאוד מאוכז ממנו

    מענין כמה עלו הגגות הסולרית שבנו בעיר כמו פטריות.בזמן שאין כסף.
    זה לא הזמן לדברים כאלה.
    עכשיו אני מבין למה העיר מזנכת ולא נקייה כל מקום ליכלוף ואין כסף למנקי רחובות.
    דבר הכי פשוט ממש בושה לראש העיר .

  3. אבי

    העיקר שביל אופנים בששת הימים ממש היה דחוף לביצוע וגם ההשקע במידרכות שבאזור אמור בעתיד לבצע פינוי בינוי ראש עיר ממש מחושב….

  4. קי

    חבל על העיר שלנו. אכזבה גדולה מדרך ניהול בה בלשון המעטה. אולי הגיע הזמן לשקול לעבור למקום אחר

  5. חחח

    חארטה! הקורונה זה רק תירוץ! התושבים שילמו ארנונה בתקופת הקורונה כרגיל כי קיבלו משכורות או דמי אבטלה ואילו עבור העסקים המדינה העבירה כסף כך שמצד ההכנסות העירייה לא ניזוקה ןאילו מצד ההוצאה חסכו את כל הפעילויות שלא ביצעו כגון חגיגות, חוגים, שעות נוספות של עובדים, אחזקת רכב, שעות כוננות, תחזוקה, חשמל של בתיס וגנים וכו'…. זה רק מעיד על איכות ההנהגה והפקידות אם הם לא מסוגלים להעלות את העירייה על פסים של שגשוג…. עוד שנתיים בחירות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר