ערן איילון צילום פרטי

איבריו של ערן איילון שנפטר במפתיע בגיל 40 הצילו את חייהם של ארבעה אנשים

ערן ז"ל, תושב כפר סבא, התמוטט במפתיע בניו יורק ומת מוות מוחי, הוא הוטס ארצה כדי שמשפחתו תוכל לתרום את איבריו. אשתו, מעיין: "ידענו מראש שערן היה רוצה שנתרום את איבריו, הוא תמיד דאג לכולם"

פורסם בתאריך: 27.5.21 08:02

ערן איילון, תושב כפר סבא, נפטר באופן פתאומי, יומיים לפני יום הולדת 40. ערן ז"ל התמוטט ונחבל בראשו, בזמן שהיה בנסיעת עבודה בניו יורק ובבית חולים מקומי נקבע לו מוות מוחי. בצעד אצילי, ביקשה משחתו להטיסו לארץ כך שיוכלו להיפרד ממנו בפעם האחרונה ולתרום את איבריו. הטיסה לארץ הייתה מורכבת לאור מבצע שומר חומות וירי הטילים, אך בסופו של דבר הוטס ערן לארץ. תרומת איבריו הצילה את חייהם של ארבעה אנשים.

ערן איילון ז"ל וחבריו לצוות נחתו בניור יורק ב-10 בחודש, כחלק מעבודתם. למחרת הוא התמוטט ונחבל באופן חמור בראשו. הוא פונה לבית חולים מקומי ושם הרופאים נאלצו להודיע למשפחתו על מוות מוחי. משפחתו קיבלה את הבשורה הקשה בהלם מוחלט. "הוא היה בנסיעת עבודה והוא התמוטט, הפציעה הייתה מאוד חמורה", מספרת אשתו מעיין. "הרופאים אמרו שאין מה לעשות ולכן הבנו בשלב הזה שצריך להביא אותו לארץ. החלטנו לתרום את איבריו, בגלל אהבת האדם שכל כך איפיינה את ערן. בשל מבצע שומר החומות העניין של ההטסה לארץ היה מאוד מורכב. נעשו מאמצים רפואיים ולוגיסטיים כבירים לתאם את טיסתו של ערן ארצה. בדרכו ארצה מניו יורק, התבטלה טיסת הקונקשן מטורקיה לישראל והוחלט לתאם טיסת איירבולנס פרטית של ישראייר. עם הגעתו ארצה הועבר לבית החולים איכילוב וכעבור יומיים נקבע מותו בישראל. ידענו מראש שערן היה רוצה שנתרום את האיברים שלו. הוא תמיד עזר ודאג לכולם ונגע בכל כך הרבה אנשים", אומרת מעיין.
איזה אדם ואבא הוא היה?
"הוא היה אדם מאוד מיוחד, לכל מקום שהוא הגיע תמיד זכרו אותו. היו לו תחומי עניין מיוחדים, הוא היה מחובר לעולם הטבע ובעלי החיים ומאוד יצירתי. הוא היה מנטור ברמה המקצועית לאנשים רבים והיה מאוד צנוע ועם הרבה עומק. הרבה אנשים סיפרו שהוא היה חבר נפש שלהם, הודו על הזכות להיות חבר שלו. בתור אבא, הוא היה אבא מיוחד ומאוד מעורב. היה יוצא עם הילדים לטיולים וכל החברים שלהם תמיד אהבו שהוא נמצא. היינו אמורים לחגוג לו יום הולדת כשהוא יחזור, ההורים שלו הכינו לו סרט והתחלנו להכין לו אלבום, אבל לא הספקנו לחגוג לו וזה בלתי נתפס".

ערן ז"ל גדל בנתניה והקים משפחה בכפר סבא. הוא היה בעל למעיין, אב לרואי (8.5) ואריאל (6) בנם הבכור של אלי ושרה ואח גדול לעידן וענבר. בשירותו הצבאי שירת בנח"ל. הוא היה בוגר תואר ראשון בתקשורת חזותית ממכללת שנקר. כבר בתחילת דרכו, זכה במקום הראשון בתחרות Europrix באוסטריה בה הציג את פרויקט הגמר שלו בשנקר. מאז המשיך להתמחות בתחום אפיון ועיצוב חוויית משתמש (UX). בשלוש השנים האחרונות היה למנהל מוצר ומומחה UX בחברת Openweb. ערן הובא למנוחות ב-19.5.

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, מספרת על הבאתו לארץ: "ההטסה של ערן לארץ הייתה אתגר מיוחד, בנוסף על הקושי לשמר איברים של נפטר במוות מוחי בזמן טיסה, ובמיוחד השלכות הלחץ האטמוספרי על הריאות, נוצר הפעם קושי נוסף שקשור למצב הביטחוני וזמינות הטיסות. ולמרות כל אלו, ערן הגיע לארץ במצב יציב. לאחר תהליך של קביעת מוות מוחי בבית חולים איכילוב, ולאור בקשת המשפחה לתרום איברים, הודענו לצוותי ההשתלה על התרומה".
כאמור, אבריו של ערן הצילו ארבעה אנשים. כל ההשתלות בוצעו בבית החולים בילינסון: לב הושתל בבן 45, כבד הושתל בבן 49 , כליה בבן 57 וכליה בבת 67.

יהי זכרו של ערן איילון ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר