דוד קליין צילום חיים צח באובאו

"צנוע וישר". הלך לעולמו נגיד בנק ישראל לשעבר, דוד קליין

קליין ז"ל, תושב כפר סבא, היה בן 86 במותו. חבר המועצה לשעבר, אמיר גבע: "הוא לא היה רק כלכלן מזהיר, אלא גם איש תרבות וחברה, שהשתדל לתרום לקהילה שלנו"

פורסם בתאריך: 26.5.21 13:26

הלך לעולמו ד"ר דוד קליין, נגיד בנק ישראל לשעבר, הנגיד השביעי של מדינת ישראל. קליין ז"ל היה בן 86 במותו. הוא כיהן בתפקיד הנגיד בין השנים 2000-2005 והיה בעל תואר ראשון בהיסטוריה כלכלית ובכלכלה מאוניברסיטת העברית בירושלים וכן תואר ד"ר בכלכלה מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. קליין ז"ל, שהיה תושב כפר סבא, שימש בתפקידים שונים במשרד האוצר ולאחר מכן בתפקידים בקרן המטבע ובבנק לאומי.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו: "אני מביע צער עמוק על פטירתו של נגיד בנק ישראל לשעבר, ד"ר דוד קליין ז"ל שהלך לעולמו. דוד הוביל רפורמות חשובות בבנק ישראל שהועילו לכלכלת ישראל. הערכתי מאוד את שיתוף הפעולה בינינו בתקופת כהונתי כשר אוצר. הוא תמיד היה ענייני, נעים הליכות וממוקד במשימה הגדולה שלמענה עבדנו – הפיכת ישראל לכלכלה חופשית. יהי זכרו ברוך".

עוד ספד לו אמיר גבע, חבר מועצת העיר לשעבר, ומנכ"ל בנק הספנות: "עבורנו, בכפר סבא שלנו, דוד קליין היה לא רק נגיד בנק ישראל לשעבר וכלכלן מזהיר, אלא גם איש תרבות וחברה, שהשתדל לתרום לקהילה שלנו ואשר כיהן כיו"ר ועדת פרס העשיה ההתנדבותית ע"ש זאב גלר ז"ל בעיר. עבורי אישית, כמנכ"ל בנק לשעבר – הוא היה מנטור כלכלי. וגם בתפקידי ההתנדבותי כחבר מועצת העיר כפר סבא וכמחזיק תיק התרבות העירוני במשך 15 שנים – הוא תמך. קליין ורעייתו נהגו להשתתף ב"אפוס – הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות", שיזמתי מדי שנה בשנה. נוכחותו תחסר לנו בפסטיבל ה-8 שלנו שיתקיים בעוד פחות מחודש. אך יותר מכל – עבורי, באופן אישי, תיזכר דמותו האיכותית של ד"ר דוד קליין ז"ל, לא רק כאיש כלכלה ידען מופלג אלא גם, ואולי במיוחד, כאיש צנוע, ישר דרך, שמתרחק מהתקשורת ככל שיכל, עושה מלאכתו בתבונה ובשקט ואהוב על סובביו ואני בתוכם. תהא נשמתו של ד"ר דוד קליין צרורה לנצח בצרור הראויים לכל טוב. ולבני משפחתו – מי יתן ולא תדעו עוד צער".

שר הכלכלה עמיר פרץ אמר: "לדוד ולי היו שעות רבות של דיונים, בעיקר בימי “עסקת החבילה”, בשנת 2001 כאשר כיהנתי כיו”ר ההסתדרות. לא תמיד הסכמנו, אך דוד ראה בשיתוף פעולה בין הגורמים במשק – ממשלה, הסתדרות ומעסיקים, כמנוף חיובי לחיזוק המשק. היה ברור שבסוף כל משבר נגיע להסכמות מתוך אחריות לאומית. דוד היה איש צנוע ושקט אך השקט המיוחד שלו הפך לחלק מעוצמתו ומיכולתו לקדם מהלכים מורכבים וחשובים לטובת מדינת ישראל".

ראש העירייה, רפי סער, ספד לקליין ז"ל ואמר: "דוד קליין ז"ל, הצטיין בכל מה שעשה. מסע חייו עבר דרך תחנות מרשימות ובכירות, והגיע עד לתפקיד נגיד בנק ישראל, אותו ביצע באופן מעורר כבוד והערכה. בזכותו, בנק ישראל זכה להישגים משמעותיים. תמיד, למרות תפקידיו הבכירים, מצא את הזמן להתנדב ולתרום לעיר ולתושביה. את כל זאת עשה בצניעות, בנחמדות ובגובה העיניים. דוד כיהן כיו"ר ועדת פרס גלר ב-10 השנים האחרונות, והוביל את הוועדה במקצועיות ובמסירות רבה. הוא היה אחד האנשים העסוקים ביותר במדינה, ועם זאת המשיך להעניק מעצמו למען הקהילה בהתנדבות מלאה. כמה גדלות נפש ואהבת האדם היו באיש הזה. הדבר החקוק לי ביותר מדויד ממפגשים משותפים באירועים עירוניים, זה חיוכו ועיניו הטובות. הוא היה איש נעים הליכות וצנוע, אהוב וישר דרך, שפעל בהתנדבות מרשימה למען האחר. דוד הצעיד את המשק הישראלי לפסגות חדשות, ויחד עם זאת תמיד שמר על צניעות וענווה. דוד פעל על פי הערכים הכפר סבאים בהם הקהילה שלנו כה גאה, ערבות הדדית ואהבת האדם. הותיר אחריו מורשת מפוארת של עשייה למען המדינה וקהילת כפר סבא. את הערכתנו לפועלו נגלם באמצעות הענקת אות מגן. לא ככה הדברים היו צריכים להתרחש, לצערי הרב. הגיע לו לקבל את אות הערכתנו העמוקה עוד בחייו. אך החיים חזקים יותר מכולנו, ואת אות ההוקרה נעניק לרעייתו היקרה. אנו מחבקים את המשפחה, ומודים על תרומה רבת שנים למדינת ישראל ולקהילת כפר סבא. מורשתו תלווה אותנו עוד שנים רבות. יהי זכרו ברוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר