נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת ומסר מפרשת השבוע

פורסם בתאריך: 27.5.21 17:09

יום שישי י"ט סיון תשפ"א
ערב שבת פרשת 'בהעלותך'

כניסת שבת: 19:20
צאת השבת: 20:23

הרב יעקב מזרחי

התורה פותחת בפסוק "בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות".

מול המנורה איזה נרות יאירו.?

כל יהודי הוא אור – אשר בחר בנו מכל העמים. כמו שלאהרון הכהן כשעמד מול המנורה הוא עצמו האיר – המידות המיוחדות שלו שהיה אוהב שלום, רודף שלום, אוהב את הבריות. כך לכל יהודי מגלה התורה שבשעה שיהודי עושה מעשה טוב יש לו אור גדול שנפתח לו. לכן כל דבר שקורה בארץ ישראל בכל העולם נהיה רעש, כמו שגפרור קטן עושה אור גדול בחדר חשוך.

זה עם ישראל כל יהודי הוא אור מהלך. רק שצריך לדעת לכוון את הכוחות שיש לנו את האור הגדול, לא חס ושלום למלחמות בינינו אלא לאחדות האמיתית מול אומות העולם. זוהי המסורת – האור – היהודי שמחזיקה אלפי אנשים. רש"י הקדוש מבאר על הפסוק: "שתהא שלהבת עולה מאליה". אמנם הכהן הוא שמדליק, אך לאחר ההדלקה צריך הנר להאיר בכוחות עצמו ללא כל סיוע נוסף.

יהודה אבנר דיפלומט לשעבר, מספר קטע משיחה שהרבי מליובאוויטש אמר לו: "דמיין כאילו אתה מביט עכשיו על נר. מה שאתה באמת רואה, זה לא יותר מאשר קומבינציה של שעווה גולמית שבמרכזה מונחת פתילה. אז מה הופך את השעווה והפתילה – לנר? או, במילים אחרות, מתי ממלאים הם את הייעוד שלשמם נוצרו? כשאתה מקרב את האש ומצית בהם את הלהבה.
או אז, הופך הנר – לנר, וממלא את תפקידו.

השעווה היא הגוף, והפתילה – הנשמה. אם תוצת הנשמה באור התורה – ימלא האדם את הייעוד, את התכלית שלשמה הוא או היא נוצרו. זה מה שאני מנסה לעשות: להצית נשמות באורה של התורה". קמתי בכדי להיפרד, ורגע לפני כן העזתי ושאלתי: "הנר שלי, האם הרבי כבר הצית?" "לא" השיב, כשידי עודה לפותה בידו. "הענקתי לך את הגפרור. זה תלוי רק בך. רק אתה תוכל להבעיר את הנר".

בכל אחד מאיתנו זה תלוי….


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר