ההפגנה בכפר סבא. צילום עינב פלבר
ההפגנה בכפר סבא. צילום עינב פלבר

מאות הפגינו בכפר סבא במחאה על זיהום האוויר ושריפות הפסולת

חברי כנסת, ראשי רשויות ותושבים יהודים וערבים מהאזור מפגינים משעות הבוקר בכפר סבא

פורסם בתאריך: 8.9.17 11:52

מאות תושבים מהשרון וממערב השומרון מפגינים משעות הבוקר סמוך לאצטדיון העירוני בכפר סבא נגד אוזלת היד של הרשויות באכיפה ומניעת שריפות הפסולת באזור. בהפגנה משתתפים יהודים וערבים מכל יישובי האזור, שמניפים שלטים כמו "העשן הורג את כולנו ו"די למחנק".
בהפגנה משתתפים כמה חברי כנסת, בהם יעל כהן פארן מהמחנה הציוני, תושבת כפר סבא חברת הכנסת שרן השכל מהליכוד, תמר זנדברג ממרצ ודב חנין מהרשימה המשותפת.
גם ממלא מקום ראש עיריית כפר סבא צביקה צרפתי לקח חלק בהפגנה. "מפגעי הזיהום נובעים בעיקרם משריפות פסולת – חקלאית, תעשייתית וביתית, ממתקן טיהור השפכים העולה על גדותיו, ממפעלים תעשייתיים, מריסוסים חקלאיים ועוד. ואם לא די בזאת, בימים אלו אנו נאבקים יחד עם תושבינו מאבק חורמה בכוונתם של יזמים פרטיים להקים באזורנו שתי תחנות כוח מבוססות גז, וזאת כפועל יוצא של החלטת ממשלה תמוהה מאוד, בלשון המעטה, בנושא זה".
בשעה שצרפתי נאם פעילים נגד תוכנית המתאר צעקו : מ"מ צרפתי, גם מפעלים מזהמים יש לעצור! לא לא לא ניתן את עירנו לזהם".
בהפגנה משתתפים גם ראש עיריית קלנסווה עבד אל באסט סלאמה, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת כוכב יאיר צור יגאל שימי אליאל וראש מועצת לב השרון עמיר ריטוב.
יניב בלייכר, הפעיל הכפר סבאי בועד הפעולה אזרחים למען אויר נקי  שיזמו את ההפגנה, אמר: "הציבור בכפר סבא ובאזור כולו מצביע היום ברגליים. תושבי האזור אינם מוכנים שהשרון המזרחי יהפוך לחצר האחורית של מדינת ישראל. על המדינה להתחיל לפעול כדי שילדינו יפסיקו לנשום את עשן השריפות. אנחנו מודים לחברי הכנסת ולראשי הרשויות שניצבים כאן איתנו היום במאבקנו"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר