רפי סער, אושרת גני גונן. צילום ראובן קפונצקי, עזרא לוי
רפי סער, אושרת גני גונן. צילום ראובן קפונצקי, עזרא לוי

ההתנגדויות למיקום הדפו: סער וגני גונן הופיעו בפני הוועדה הארצית

בדיון ארוך שהתקיים אתמול הוצגו כל ההתנגדויות למיקום המיועד להקמת מוסך הרכבות, שעתיד לפגוע בתשתיות, באיכות הסביבה ובבעלי החיים

פורסם בתאריך: 1.6.21 08:05

השלב הראשון בשמיעת ההתנגדויות לתוכנית המטרו בכפר סבא בנושא הדפו התקיים ביום ראשון השבוע בוועדה הארצית לתכנון ובנייה. בדיון השתתפו ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש  המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני-גונן, בכירי העירייה והמועצה, יועצים מקצועיים ועוד. הצדדים העלו את ההתנגדויות וביקשו לאמץ את החלופה המוצעת ולהקים את הדפו במחלף אייל.
בין עיקרי ההתנגדויות שעלו דובר על כך שמתחם הדיפו הצפוי מתפרס על פני 370 דונם (גודל של שכונת מגורים) וגוזל שטחים חקלאיים ללא שינוי יעוד קרקע. שהוא יצמצם משמעותית את יכולות התכנון לכביש 541 העתידי שהוא ציר תחבורתי חשוב להמשך פיתוח כפר סבא. בנוסף הבהירו המתנגדים שהדפו צפוי להביא לתנועה מאסיבית של רכבי תפעול, לחסימה של הכביש היחיד המחבר את שכונת המגורים הסמוכה לכביש 4, ולהכבדה משמעותית על תנועת הרכבים בשכונה. כמו כן הדפו צפוי לדרוס את המסדרון האקולוגי באזור ולחסום את צוואר הבקבוק ממערב לו – שטח המשמש כמעבר ארצי של בעלי חיים וכן לפגוע בהמשכיות המגוון הביולוגי מהשרון דרומה. עוד נאמר כי תוכנית הדפו צפויה להשבית באר מים הממוקמת באזור. מי התהום באזור מספקים 11% מתצרוכת המים לתושבי העיר, ומהווים יותר ממיליון ליטר קוב בשנה. עוד הודגש כי הדפו צפוי לקום במרחק של 260 מטר מקצה שכונת המגורים וכמעט בצמידות לשטח הקאנטרי, וכ-100 מטר מהפארק המשרת את תושבי השכונה, ללא מתן מענה בתכנית למטרדי רעש קשים, וההשפעה על איכות חיי התושבים.
ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, אמר בדיון: "אנו מברכים על הקמת המטרו ורואים בה כאמצעי חשוב שיסייע בצמיחה של מדינת ישראל אך לא נסכים למיקום הדפו … התוכנית שגובשה תוך ניתוק מוחלט מראשי הרשויות ותושבי הישובים באזור, הייתה צריכה להיעשות בשיתוף ולא בהנחתה מעל ראשינו … אנו קוראים לוועדה הארצית במיוחד בימים אלה, לשים את האינטרס הציבורי בראש, לאמץ הוא החלופה המוצעת ולהקים את הדפו במחלף אייל – מיקום אשר ישרת את כלל האזור ומוסכם על ידי כלל הצדדים. זהו מאבק על איכות חיי תושבינו, כמו גם מתן מענה מיטבי לכלל הערים והיישובים ,ובמידת הצורך – נעתיק אותו גם לכותלי בית המשפט".
ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני-גונן, אמרה: "בדיון הצגתי את התנגדותה הנחרצת של המועצה האזורית דרום השרון למיקום הנוכחי של הדפו, והדגשתי כי ישנה חלופה מוסכמת על כל ראשי הרשויות באזור בצומת אייל טירה בשטחי קיבוץ רמת הכובש. חלופה שמאחדת תשתיות תחבורה, ואינה פוגעת במסדרון אקולוגי ובשטחים חקלאים ובאיכות החיים של תושבים רבים. ההסכמה הרחבה ויוצאת הדופן בינינו ראשי הרשויות מהשומרון, המשולש ומאזור השרון מוכיחה שהשיקולים הערכיים, הכלכליים, התכנוניים שהצגנו בדיון לגבי חלופת אייל, הם אלו שצריכים להכריע".

קיראו גם:

ראשי עיריות טירה, קלנסוואה וטייבה מבקשים להאריך את קו המטרו ולהעתיק את הדפו


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר