ריסוס עשבים, אילוסטרציה Mabeline72 / shutterstock.com

סערת הריסוס בכפר סבא: ההחלטה נדחתה לישיבה הבאה

הצעה לחזור ולרסס את העשבייה בכפר סבא בחומרים החשודים כמזיקים עוררה התנגדות גדולה בקרב חברי מועצה ותושבים. חברת המועצה אוסנת ספורטה: "הכוונה לחזור להשתמש בקוטלי עשבים בשטחים ציבוריים מאוד מטרידה"

פורסם בתאריך: 7.6.21 08:33

האם יוחזר ריסוס העשבים לכפר סבא? הכוונה הזו של העירייה מעוררת סערה בקרב לא מעט תושבים. הנושא עלה לדיון בישיבה האחרונה של מועצת העיר לפני מספר ימים, ההחלטה בינתיים נדחתה. יצוין כי מזה שש שנים קיים איסור על כך ולא קיים שימוש בחומרים החשודים כמזיקים.
משנודע כי ראש העירייה, רפי סער, שוקל לבטל את האיסור על ריסוס, הציעו באופוזיציה לבטל את ההחלטה ולעגן את חובת איסור ריסוס בחוק עזר עירוני. בסופו של יום, ולאחר ויכוח נוקב בין ראש העירייה לחברת המועצה, ד"ר אסנת ספורטה, הוחלט להעביר את ההחלטה לדיון בוועדת איכות הסביבה. כמו כן, נקבע כי עד הדיון המחודש לא יהיה שינוי במדיניות העירייה וממצאי הדיון יוצגו בישיבת המועצה הבאה.
במקביל קמה בשבועות האחרונים מחאה ציבורית בעיר, בדמות כרזות שנתלו ברחבי העיר הקוראות לאנשים להגיע לישיבת המועצה, כשנוסח הכרזה הוא – ״לא ניתן להרעיל את ילדינו״, תוך כדי פנייה לתושבים להציף את המייל של ראש העירייה בנושא.
בתגובה לכרזות שהופצו, אמר סער במהלך הדיון במועצה, שהוא הגיש תלונה במשטרה נגד מפיצי הכרזות, מאחר ולטענתו הן מאשימות אותו בעקיפין, בין היתר, בהרעלת ילדים. אגב, מי שהוביל את הגינון האקולוגי בעיר היה מנכ"ל העירייה לשעבר איתי צחר.
הכוונה מעוררת המחלוקת, יצרה, כאמור, סערה גם בקרב חברי המועצה. עילאי הרסגור הנדין, סגן ראש העירייה ויו"ר מרצ, שפעל בעבר לקדם את ביטול הריסוס ואף הציע לעגן זאת בחוק עזר עירוני, אמר: "כפר סבא מחויבת להגנת הסביבה ואני בטוח שהצוות המקצועי יצליח להתמודד עם בעיית העשבייה, תוך שמירת העקרונות שאני מאמין בהם. הבהרתי את עמדתי נגד הריסוס, אנחנו מקיימים שיח מקצועי בנושא בנושא למציאת פתרון".
חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה, רואה בהעברת הנושא לדיון בוועדת איכות הסביבה סוג של ניצחון ולו זמני: "לאחרונה נודע לי על כוונת העירייה לעשות מחטף ולחזור להשתמש בקוטלי עשבים בשטחים הציבוריים. הכוונה הזאת מטרידה מאוד, גם לאור העובדה שמודל הגינון הייחודי שפותח בכפר סבא זכה לשבחים על ידי משרד החקלאות, עמותת "אדם טבע ודין" וחוקרים מובילים, והפך למודל לחיקוי לעשרות רשויות ברחבי המדינה, וגם בשל הניסיון לעשות זאת במחשכים. ראש העיר בעצמו התגאה במודל הכפר סבאי והצהיר ש"הסיכון בלרסס הוא סרטן. הסיכון בלא לרסס הוא עשבים". משנודע לי הדבר, פעלתי יחד עם חברי האופוזיציה והעלינו את הנושא לדיון בישיבת מועצת העיר. אני שמחה לבשר שבהסכמה משותפת של כל חברי האופוזיציה ומחזיק תיק איכות הסביבה, עילאי הנדין הרסגור, הצלחנו להעביר את הנושא לדיון בוועדת איכות הסביבה, מה שהיה מצופה מראש העיר לעשות מלכתחילה. בנוסף, הסכמנו כי עד לדיון בוועדה לא תשונה המדיניות הנוכחית, ועל מנת שהנושא לא ימוסמס, קבענו כי דיוני הוועדה יתקיימו בחודש הקרוב והמלצותיה יוצגו בפני חברי מועצת העיר בישיבת המועצה של חודש יולי.
אני רואה בכך הישג משמעותי ודוגמה מצוינת לשיתוף פעולה ענייני בין האופוזיציה וסיעה מהקואליציה, למען בריאות התושבים בעיר".

מעיריית כפר סבא נמסר: "נוכח תלונות רבות מצד תושבים על עודף עשבייה ברחבי העיר, אנשי המקצוע בעירייה בוחנים פתרונות שונים לבעיה. בין יתר הפתרונות הנבחנים הוא צמצום החרמוש באזורים שאינם נגישים להולכי רגל וחיות מחמד. החרמוש אינו נותן מענה מספק לעשבייה וגורם למטרד רעש ואבק, ופוגע בריצוף. מטרתנו היא למצוא פתרון נקודתי שמחד, ישמור על הסביבה ומנגד, ייתן מענה לבעיית העשבייה".
איתי צחר, מנכ"ל עיריית כפר סבא לשעבר, סירב להתייחס.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יעל

    יצאו מפרופורציה. יש מקומות שחייבים לרסס. אין שום סכנה בריסוס במקומות ציבורים וזה לא שונה מרסיס כנגד מזיקים. יש פה קבוצה פאנטית שמובילה תפיסה שמבוססת על הטעייה.

  2. פנטושית

    הכי אוהבת את תגובת העיריה שלכאורה " יש תלונות רבות מאנשים " במקום לשמור על בריאות התושבים בוחרים להרעיל אותנו .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר