נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת ומסר מפרשת השבוע

פורסם בתאריך: 3.6.21 15:31

יום שישי כ"ב סיון תשפ"א
ערב שבת פרשת שלח לך
כניסת שבת: 19:23
יציאת שבת: 20:26

הרב יעקב מזרחי

הרב יעקב מזרחי מספר על פרשת השבוע, פרשת שלח לך:

 

סיפור המרגלים ששולח משה רבינו ערב הכניסה לארץ ישראל.

ולשאלתו לקדוש ברוך הוא על כך, נענה: שלח לך לדעתך אני לא מצווה אותך. בהמשך לאחר שמשה רבינו מכין את 12 נשיאי ישראל ראשי השבטים לרגל את ארץ ישראל ונותן להם את המסלול הנכון מברך את הושע בן נון ומוסיף לו את האות י' ונקרא יהושע ה' יושיעך מעצת המרגלים. נראה לכאורה שמשה רבינו ידע שהמרגלים הולכים להוציא דיבה – לעשות פאדיחה, אז מדוע בכלל שולח אותם.?

אומר על המקום רש"י הפרשן של התורה שמנקודת מבטו של משה היה שבאותה שעה כשרים היו. זאת אומרת משה רבנו מלמד אותנו איך להסתכל על בן אדם אחר איך שופטים אותו !!!

על פי מה שקורה איתו כרגע לא משנה מה היה העבר שלו ולא מה יעשה. בהמשך מעניק משה טיפ למרגלים כדי לבחון את העם שיושב בארץ ישראל חזק או חלש על פי סוג המגורים שלהם האם בערים מוקפות חומה או פתוחות. זאת אומרת אם הם מפחדים וסוגרים את עצמם בחומות, או שאין בהם פחד וחיים בלי גדרות. ולא מובן מה זה משנה האם העם חזק או חלש.?!
הקב"ה ציווה להיכנס, אז נכנסים…

משה רבנו מעביר מסר – לנו לעם ישראל יש מבחן. 'מבחן חוסן נפשי'. ברגע שאנחנו נהיה חזקים בנפש זה משפיע גם על המציאות הגלויה – כוחנו באחדותנו – אבל כאשר אין בינינו אחדות אי אפשר להיות חזקים מול אויבינו. ועדיין, עלינו להסביר מה הייתה הטעות של המרגלים.?

מתברר שהייתה להם כוונה טובה – בשביל מה להיכנס לארץ ישראל, שכדי לאכול צריך לעבוד שעות על גבי שעות מקצירת החיטה ועד הכנת הבצק ואפיה, ועוד שורה ארוכה של מצוות הקשורות לארץ ישראל. עדיף להישאר במדבר יש מן מהשמים, מים מבארה של מרים, ענני הכבוד שהיו מכבסים את הבגדים, לומדים תורה ממשה רבינו לא חסר כלום… אך זה נגד רצון ה' יתברך שברא את העולם כדי שניישב אותו. לעבוד את האדמה ולקיים את המצוות בצורה פיזית גשמית ולא רוחנית.

זו הייתה הטעות של המרגלים… עם ישראל שילם מחיר כבד על הטעות הזו. נשארו 40 שנה במדבר… המסר חשוב מאוד עלינו לשמור על המסורת היהודית שמחזיקה כבר אלפי שנים וכך נהיה חזקים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר