חניון ריק בעתיר ידע

"יש כאן מחירון חניה שמתאים יותר למרכז תל אביב ולא למזרח כפר סבא"

שני חניונים חדשים נחנכו בחודשים האחרונים באיזור התעשייה עתיר ידע, אך לטענת בעלי חברה באיזור הם ריקים ברובם ועובדים ממשיכים להחנות בשדות, בגלל מחירי החניה. העירייה: "החניונים באזור התעשייה מושכרים בתפוסה של 80 אחוז"

פורסם בתאריך: 10.6.21 08:11

שני חניונים גדולים נבנו במהלך החודשים האחרונים באזור התעשייה עתיר ידע מזרח בכפר סבא, כדי שהעובדים במתחם והמבקרים יוכלו להחנות בחניה מסודרת ונגישה. בפועל, כך לטענת אנשים שעובדים במקום, החניונים עומדים ברובם שוממים, ואלפי עובדים באזור התעשייה ממשיכים להחנות את רכבם בשדות הסמוכים. הסיבה: מחיר החניה.

בעל חברה באזור התעשייה עתיר ידע, מספר: "לפני כשנתיים החלה העירייה בבניית חניונים ציבוריים מושקעים ומודרניים. ואכן, לפני מספר חודשים הסתיימה בנייתם של שני חניונים היכולים  להכיל מאות מכוניות. בכניסה הוצב שער אלקטרוני עם מחירון שיותר מתאים למרכז תל אביב ולא למזרח כפר סבא. עובדה היא, שהחניונים עומדים שוממים, כמעט אין מכוניות כלל. לא ברור מדוע עיריית כפר סבא השקיעה כל כך הרבה בחניונים שוממים. לדעתי, החניה צריכה להיות בחינם או בעלות סמלית לעובדי הרחוב. אחרת, העשב ימשיך לצמוח".

אז איפה אתם חונים?
"אנחנו חונים בשדות בסוף הרחוב. בגלל זה שמחנו מאוד שהחלו לבנות חניונים … לא ידענו שהם ייגבו תשלום כאילו זה מרכז תל אביב".

המחירון של חניון עתיר ידע מזרח

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק תחבורה, עילאי הרסגור-הנדין, אמר: "אזור התעשייה עתיר ידע הוא פקוק באופן קיצוני בשעות העומס. ככל שנעודד כניסת רכבים נוספים כך נגרום לסבל גדול יותר של העובדים באזור ובזבוז של שעות רבות בפקקים. לכן אנו מפעילים שירות חדשני בשם WeRide המספק שירותי תחבורה שיתופית עבור המעסיקים. באופן זה עובדים מגיעים בקלות ללא שימוש ברכבם הפרטי, לא תופסים מקומות חניה ולא מוסיפים לגודש התנועה. תחבורה שיתופית, ביחד עם תחבורה ציבורית בתדירות גבוהה שעתידה להיכנס לאזור, היא הפתרון לבעיות התנועה והחניה ולא עידוד כניסת רכבים נוספים וחניה בחינם. עם זאת, מעסיקים יכולים לרכוש מנוי קבוע עבור עובדיהם לחניה בחניונים, תוך הפנמה כספית של המחיר התחבורתי והסביבתי של שימוש ברכב הפרטי".

תגובת עיריית כפר סבא: "החניונים באזור התעשייה מושכרים בתפוסה של 80 אחוז, הודות למחיר המנוי האטרקטיבי. על אף שבשל הקורונה, עובדים רבים עובדים מהבית בשנה האחרונה, הצלחנו לשמור על אחוז מנויים גבוה בפועל, כך שהטענה כאילו החניות שוממות ומוזנחות היא חסרת שחר. יצוין, כי הסדרת החניונים בתמחור נמוך ביחס לממוצע מחירי השוק, היא אחת הסיבות בגינן חברות רבות ומשמעותיות כל כך במשק הישראלי התיישבו בכפר סבא – ביניהן, סודה סטרים, פינסטרה, נקסט אינשורנס ועוד. אזור התעשייה עתיר ידע נהנה מעדנה ושגשוג בזכות הובלת מדיניות אסטרטגית ארוכת טווח".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוני

    תחזירו לנו כפר סבא של בן חמו…כבר לא ניתן לנשום
    בלי לשלם הון כסף בעיר הזו!!!!

  2. בנימין כהן

    החניונים ריקים וזאת עובדה. אני עובד בעתיר ידע. אין שם אפילו רכב אחד. העיריה אינה דוברת אמת

  3. רוני

    לא מבין את החלטת העיריה להשקיע מיליוני שקלים כאשר בתוכניות צריכה להיות שם תחנת רכבת והחניה שם בחינם כל האנשים חונים על כביש נוה ימין או לכיוון אלישמע בדרך המוביל ההשקעה ירדה לטמיון מכספי ציבור במקום להקים שם מבנה תעשיה עם חניון גדול מתחת להרויח את הקרקע ואת הגובה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר