אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון
אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון

המשבר התקציבי: אושרה בקשה לישיבה מיוחדת של מועצת העיר

שבעת חברי מועצה פנו בבקשה דחופה לעיריית כפר סבא בנושא. ד"ר אסנת ספורטה: "העיר עלולה לאבד את דירוגה כרשות איתנה, דבר שיוביל לסנקציות משמעותיות"

פורסם בתאריך: 14.6.21 15:27

חברת מועצת העיר, ד"ר אסנת ספורטה, ביקשה יחד עם שישה חברי מועצה נוספים לזמן ישיבה שלא מן המניין, בעקבות המשבר התקציבי של העירייה. העירייה הודיעה בתגובה כי הישיבה המיוחדת תתקיים השבוע, ביום רביעי הקרוב. במכתב הדרישה לזימון ישיבה שלא מן המניין פירטו חברי המועצה את הגירעון הכספי של עיריית כפר סבא, וכן ביקשו מראש העירייה, רפי סער, להציג תמונת מצב מעודכנת בנושאים כספיים שונים. כמו כן דורשים חברי המועצה למנות צוות מקצועי שיגבש תוכנית הבראה כלכלית.
ספורטה אמרה: "לאור המשבר התקציבי אליו נקלעה העיר, מצאנו לנכון לזמן ישיבת מועצה דחופה, לדיון במצבה הכלכלי של העיר. העיר כפרסבא, המוגדרת כבר שנים רבות על ידי משרד הפנים כ"עיר איתנה", עלולה לאבד את דירוגה, לאור המשבר התקציבי אליו נקלעה. איבוד הדירוג יביא להטלת סנקציות משמעותיות על פעילות העירייה. נכון לימים אלו, אנו נמצאים בחוסר של 12 מיליון ש"ח לכיסוי הוצאות בתקציב השוטף, וזאת לצד ירידה חדה של 97 מיליון ש"ח בקרנות הפיתוח ועומס מלוות של 350 מיליון ש"ח. בזימון לישיבה הדחופה אנו דורשים מראש העיר להציג את תמונת המצב העדכנית בסעיפי ההכנסות וההוצאות השונים, לרבות דוחות הרווח וההפסד של החברות העירוניות, להסביר את הסיבות לפערים ולמנות צוות מקצועי לגיבוש תכנית כלכלית, שמטרותיה להפחית את עומס המלוות, להעשיר את קרנות הפיתוח ולאזן את התקציב השוטף".
על אילו סנקציות מדובר?
"הסנקציות כוללות צורך בקבלת אישור של משרד הפנים לשורה ארוכה של פעולות שרשויות איתנות עושות באופן עצמאי, כגון: מימוש עסקאות במקרקעין, עריכת חוזים למתן זיכיונות, שימוש בכספי קרנות הפיתוח, אישור התקציב, העברה בין סעיפים ועוד".

האם עשויה להיות לכך השפעה על תעריפי הארנונה?
"זה לא אמור להיות, למרות שאחת הדרכים להתמודד עם המשבר הזה עשויה להיות בהעלאת הארנונה. לטעמי זה צעד לא מומלץ. יש צעדים אחרים ראויים יותר".

מעיריית כפר סבא נמסר: "העיר כפר סבא כמו כל יתר הרשויות בישראל, מתמודדת בימים אלה עם השלכותיו הפיננסיות של נגיף הקורונה. עיריית כפר סבא תמשיך להוביל את העיר לשגשוג כלכלי ולשמירה על איכות חיים גבוהה ממנה נהנים תושבי העיר במקצועיות ואחריות, חרף המציאות הקיימת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר