מטוס אלעל. צילום רועי שמש
מטוס אלעל. צילום רועי שמש

נתיב הנחיתה שונה, תושבים בכפר סבא: "השמידו לנו את איכות החיים"

עשרות אלפי תושבי כפר סבא סובלים בשבועיים האחרונים מרעש מטוסים בשל שינוי בנתיב נחיתה. רשות התעופה האזרחית: "לא ניתן להימנע כליל מרעש המטוסים החולפים באזור"

פורסם בתאריך: 13.6.21 14:12

תושבים רבים מכפר סבא סובלים בשבועיים האחרונים מרעש בלתי נסבל של מטוסים אשר עוברים בגובה של 3,000 רגל בלבד מעל בתיהם. התושבים מתלוננים על איכות חיים שנהרסה, ומרגישים שהם נתקלים במשוכה גבוהה של רשות שדות התעופה האזרחית, שלא ממש סופרת אותם. רון סגרה, תושב שכונת תשלו"ז, אמר היום: "במקום לשמוע ציוצי ציפורים של שכונה פסטורלית שומעים רעש מטוסים ונחיתות. החוויה הופכת לעוד יותר קשה בימי רביעי, חמישי ושישי, עד כניסת שבת, עם נחיחות מעל הראש שלנו. רשות שדות התעופה טוענת שהם עובדים תחת רגולציה של רשות התעופה האזרחית (רת"א) שהיא זו שמקצה את השטח האווירי.
אלו שכונות סובלות בעיקר מהרעש?
"האוניברסיטה, הדרים, וכל מי שעל רחוב המוביל, אבל אני מבין שזה כל הסביבה בעצם. מישהו החליט לגמור לנו על החיים, למה? ככה, כי הוא יכול. פשוט השמידו לנו את איכות החיים".

ביום שישי פתחו תושבים בכפר סבא עצומה בנושא, שצברה יותר מאלף חתימות בזמן קצר. בעצומה נכתב: "לאחרונה החליטה רשות התעופה האזרחית (רת"א) ללא שום התרעה מוקדמת או דיון ציבורי, להסיט את תנועת המטוסים הנוחתים בנתב"ג אל מעל כפר סבא, תוך פנייה חדה בשמי העיר וגרימת רעש בלתי נסבל. עקב כך, נפגעת איכות החיים של עשרות אלפי תושבים לאורך כל שעות היום. לדעת התושבים, מדובר בהחלטה תמוהה, לאור העובדה שניתן להעביר את תנועת המטוסים באזור לא מיושב במקום מעל בתי תושבים. אנו, תושבי כפר סבא החתומים על עצומה זאת, לא מוכנים לפגיעה באיכות חיינו. אנו קוראים לרשות התעופה האזרחית להסיט את תנועת המטוסים למסלול אחר, שאינו מייצר רעש מעל בתי התושבים ואינו פוגע באיכות החיים שלנו".
גם עיריית כפר סבא הוציאה בימים האחרונים הודעה בנושא, בה נכתב: "בהמשך למטרדי רעש המטוסים בשכונות המזרחיות של העיר, החליטה העירייה על החרפת המאבק המשפטי. לאחרונה, גדל מספר הדיווחים במוקד העירוני על מטרדי רעש מטוסים מעל שכונות כפר סבא המזרחיות. מבירור התופעה עולה כי הרעשים נובעים משינוי מסלול נחיתת מטוסים מעל שמי העיר, ובגבהים נמוכים. בעקבות כך, נערכה השבוע בשבוע שעבר (7.6) פגישת חירום בהשתתפות בכירי העירייה, נציגות המחלקה המשפטית בעירייה ועו"ד אבנר ירקוני, המייצג את העירייה במסגרת המאבק המשפטי. בפגישה הוחלט כצעד ראשון, על מהלך למדידת עוצמת הרעש המופק מהמטוסים מעל שמי העיר בשעות הבוקר והלילה, לצורך המשך המאבק. בנוסף, שלח (8.6) ראש העיר מכתב בהול ליואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית, בדרישה לעצור לאלתר את הפיילוט ההרסני. במכתבו הלין ראש העיר על כך, שהפיילוט המדובר נעשה באופן חד צדדי וללא שיתוף או ידוע הרשויות המקומיות בסביבה ודרש לבטלו לאלתר".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין, אמר: "במדינות מתוקנות ישנו עוצר נחיתות בלילה בשדות תעופה הסמוכים למרכזי אוכלוסייה. בישראל לא רק שלא קיים עוצר כזה, אלא אין אפילו תקן לסף רעש בנחיתות (שרועשות לא פחות מהמראות). הסטת נתיב הטיסה למסלול מעל כפר סבא ללא תיאום וללא התרעה מוקדמת היא החרפה נוספת של הפגיעה בתושבי כפר סבא. לא נסכים לכך וניאבק בכל האמצעים".

מרשות התעופה האזרחית נמסר: "בהתאם לבקשת רשויות שונות, נבחן שינוי בנתיב הנחיתה למסלול 21 והעתקתו לכיוון כביש 6, בעיקר במטרה לאפשר חלוקה טובה יותר של רעש המטוסים.
כחלק מ"השמיכה הקצרה" המאפיינת את הרעש הנגרם מפעילות נתב"ג, לא ניתן להימנע כליל מרעש המטוסים החולפים באזור, שכן הנתיב החדש אמנם מאפשר הקלה בעומס הרעש הקיים בראש העין, אך מסיט חלק מהרעש לאזור המזרחי של כפר סבא וחלק מישובי דרום השרון. יצוין, כי בשל הבדלי הטופוגרפיה וגובה המטוסים, הרעש ביישובי כפר סבא ודרום השרון מופחת ביחס לרעש הקיים בראש העין. תכנון הנתיב נעשה בעבודה מקצועית וקפדנית שמאזנת בין צרכי בטיחות ויעילות הטיסה לצרכי הסביבה, וכניסתו לתוקף התאפשרה לאחר סבב בחינות וקבלת האישורים המתחייבים. נתיב הנחיתה מיושם בימים אלה באופן ניסיוני לתקופה מוגבלת, שבסיומה ייבדקו השלכותיו. הנתיב מפורסם באתר רשות התעופה האזרחית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. רינה

    יש שרה חדשה.פנו אליה!!!.
    בעבר יהודה בן חמו פנה.לא עזר ,רק,התגבר

  2. יהודה אלידע

    כבר עשור פלוס שמטוסים הנוחתים בנתב"ג עוברים בגובה 300 רגל (כ-100 מטר) מעל לבתי "בארות יצחק", נחיתות המתרחשות ומחרישות כל 3-5 דקות, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. אבל זה לא מעניין אף אחד מעבר לתושבי הקיבוץ שכבר שכחו שינה רגועה מה היא. זו באופן מובהק האוכלוסיה הישראלית עבורה הקורונה הביאה יותר יתרונות מחסרונות. אבל בתור "קיבוצניקים" מהאגף הדתי לאומי, אף לא מעיזים למחות. הם רגילים לשאת בעול בשדה, לא לשרוף צמיגים בצומת.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לכם ממשל שלא חולפים לכם הליקופטרים ומטוסי קרב. כל היום כמו ליורדה

  4. גלעדי

    אוי יוי יוי. השמידו לנו את החיים. מטוסים נוחתים גם מעל תל אביב וממריאים מעל חולון. אין בזה שום חדש. תתרגלו ותפסיקו להתבכיין

  5. רפי

    מענין אם בעירית כפר סבא בכלל אכפת ממה שקורה במזרח כפר סבא.
    האיזור הכי מוזנח מבחינת איכות חיים.
    לדוגמא, בשכונת ההדרים ברחוב עמק החולה, ילדים קטנים חוצים את הכביש הכי סואן בשכונה, לגנים ובתי ספר בבוקר ואחרי הצהרים למכולת , פיצריה ולגן המשחקים שמול חברת הטבע.
    יש כביש מקביל ריק, והתנועה הכי כבדה דווקא איפה שהילדים מסתובבים!
    בבוקר כשהילדים בדרכם לבית ספר, נוסעות המון משאיות ואוטובוסים של בתי ספר לנהיגה. בנוסף לעודף האוטובוסים שנוסעים לחינם בכביש זה.
    כל בוקר השכם, כשדרי השכונה רוצים לעסוק בפעילות גופנית קצרה בגן המשחקים של טבע לפני צאתם לעבודה, או אימהות עם תינוקות או מבוגרים בכסאות גלגלים רוצים להנות מקצת אוויר צח הם מקבלים גזי פליטה של האוטובוסים שעומדים שם, בתחנת האוטובוס הסמןך לגן. סתם עומדים עם מנוע דולק לפחות חצי שעה, ומזהמים את האוויר.
    לפי הבנתי פנו לעיריה עם הסוגיה, הציעו כביש חלופי שנקרא דרך המוביל , שם אין בית ספר רמז, לא מכולת ופיצריה וגן המשחקים שישנו שם רחוק מהכביש… אבל למה לטרוח ולדאוג לילדים ותושבים ,העיקר המשכורת וההטבות בעיריה ממשיכים גם אם לא עובדים ומשננים את הקיים…

  6. מומו

    מי שקנה דירה בנתיב ההמראה והנחיתה ידע למה הוא נכנס..את כפר סבא הכניסו למעגל הרעש באונס!

  7. מתלוננת

    גם הרייזרים והאופנועים והמכוניות והמשאיות והאופניים וההולכי רגל והתינוקות והכלבים והחתולים והתוכים והיונים. בואו נתלונן קצת!!!!! החלזונות האלה!!!!!

  8. תושב כפר סבא

    צריך לבקש אישור להפגנה רועשת בלילה מול ביתו של מנהל רשות התעופה כך שגם הוא יבין מה זה רעש.

  9. מרינה

    לכל מי שכותב שמטוסים חולפים מעל תל אביב וחולון. אתם ידעתם שאתם הולכים לגור במקום עם רעש מטוסים. לעומת תושבי כפר סבא שמראש בחרו לגור במקום ללא מטוסים ועכשיו מקבלים הרעת תנאים. זה כמו ההבדל בין מי שגר ליד תחנת כוח קיימת לבין מי שפתאום מחליטים לו לבנות תחנת כוח ליד הבית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר