רפי סער. צילום אילן ספרא עיריית כפר סבא
רפי סער. צילום אילן ספרא עיריית כפר סבא

חברי האופוזיציה הופתעו: סער לא נשאר עד סיום הישיבה בעניין המשבר התקציבי

הדר לביא: "לצערנו ראש העיר לא תופס כמונו את חומרת המצב". לדברי חברי האופוזיציה, סער נסע להופעה של תיסלם באצטדיון, בעירייה מבהירים כי עזב לטובת מסיבות סיום של תיכונים והגיע להופעה רק מאוחר יותר

פורסם בתאריך: 17.6.21 14:27

מועצת העיר כפר סבא קיימה אתמול ישיבה שלא מן המניין לבקשת האופוזיציה, לדיון בבעיות הכלכליות של העירייה. זאת לאור המשבר התקציבי בקופת העירייה. לדברי חברי האופוזיציה, העירייה נמצאת בגירעון של 12 מיליון שקלים לצד עומס מלוות של 350 מיליון שקלים וירידה של 97 מיליון בקרנות הפיתוח. אחת הדרישות שעלתה לקראת הישיבה שנערכה אתמול בערב, הייתה למנות צוות מקצועי למען גיבוש תוכנית כלכלית שתאזן את התקציב השוטף.

את ההפתעה סיפק לחברי המועצה ראש העירייה רפי סער, שבמקום להיות נוכח בישיבה החשובה בנוגע לעתידה הכלכלי של העיר במלואה, לא נשאר עד סיומה. חברי האופוזיציה טענו שראש העירייה נסע להופעה של להקת תיסלם באיצטדיון העירוני, בעירייה הבהירו כי סער עזב את הישיבה לטובת מסיבות סיום בשלושה תיכונים ולהופעה של תיסלם הגיע בשעה מאוחרת יותר. בכל אופן, הוא השאיר את ניהול הישיבה לגזבר העירייה, איציק דוידי, שהשיב לשאלות הקשות שעלו. חברת מועצת העיר, ד"ר אסנת ספורטה, אמרה: "לצערנו, ראש העיר בחר לעזוב את הישיבה עם תחילתה. חמור ביותר שלא מצא לנכון להיות נוכח בישיבה קריטית כל כך לעתידה הכלכלי של העיר. הצוות המקצועי, לעומת זאת, בראשות צביקה דוידי גזבר העירייה, ענה באופן מקצועי ושקוף על השאלות הקשות ושיתף באתגרים ובקשיים עימם העירייה מתמודדת. מצער שהאופוזיציה נאלצת בפעם השנייה לזמן ישיבה שלא מן המניין על מנת לקבל את המידע שהעירייה מחויבת להעמיד לרשותה על פי החוק, אולם בשורה התחתונה, כאמור, הישיבה הייתה אחת הישיבות הענייניות שהיו עד כה, אולי בזכות העובדה שנוהלה על ידי הצוות המקצועי ולא על ידי ראש העיר. לצערנו, למרות הדיון המקצועי, הצביעה הקואליציה נגד ההצעה להקים צוות מקצועי שיגבש תכנית להתמודדות עם המשבר התקציבי".
חברת המועצה, הדר לביא: "כינסנו את הישיבה, כדי להעלות על סדר היום את המגמה השלילית במצבה הכלכלי של העירייה. לצערנו, ניכר כי ראש העיר לא תופס כמונו את חומרת המצב, ואף לא השתתף במרבית הישיבה כדי לצאת למסיבות לדבריו. למרות שהצעתנו להגדיר תכנית התייעלות לא התקבלה, אנחנו מקווים שלפחות אנשי המקצוע ימשיכו במאמצים לריסון כלכלי הנדרש".

מעיריית כפר סבא נמסר: "אמש בישיבת מועצת עיר שנערכה על מצבה הפיננסי של העירייה, נכח ראש העיר בחלקה הראשון, והתייחס לנושא התקציב באריכות. בהמשך הישיבה, אנשי המקצוע בעירייה ענו בפירוט רב לכל שאלותיהם של חברי האופוזיציה, אשר הבינו את המצב לאשורו ואף הסירו את מרבית הצעותיהם. עקב התחייבויות קודמות, ראש העיר נאלץ לעזוב את הישיבה על מנת להשתתף במסיבות הסיום של בתי הספר: רבין, בר לב ואורט ע״ש יצחק שמיר ולברך את התלמידים הנרגשים על סיום לימודיהם. באשר לסוגיית התקציב, יש להדגיש – עיריית כפר סבא החלה את הקדנציה הנוכחית עם 270 מיליון שקל מלוות. מציאות כלכלית מאתגרת ביותר. כמו כן כפר סבא מצויה כעת בתקופת החלמה בתום שנת קורונה בעלת השלכות כלכליות מרחיקות לכת על המשק הישראלי כולו. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי המצב הפיננסי מושפע בין היתר מהשקעה חסרת תקדים שנעשתה בשנתיים האחרונות במוסדות החינוך. לאחר הזנחה בת עשרות שנים ומתוך תפיסה כי החינוך בכפר סבא עומד בראש – השקיעה העירייה בשנתיים וחצי האחרונות סכום משמעותי יותר במבני החינוך. בזכות כך ולצד ההשקעה השוטפת בהון האנושי ובתכנים – תלמידות ותלמידי העיר נהנים היום ממערכת חינוך מצוינת. חשוב לזכור הפער התקציבי נובע בעיקרו מהשלכות תקופת הפוסט-קורונה. הגורמים המקצועיים צופים כי בתוך זמן קצר ייסגר הפער הקיים בהכנסות. כמו כן, בישיבת ועדת הכספים הקרובה צפוי גזבר העירייה להציג הפחתה של כמחצית מהפער התקציבי. עיריית כפר סבא מחויבת לאיזון פיננסי בעיר וליציבות ברמת החוב. כפר סבא הנה עיר בעלת איתנות פיננסית מרשימה ותמשיך להיות כך בזכות ניהול אחראי ארוך טווח, ויצירת פרויקטים שוטפים מניבי הכנסות לטובת העיר ותושביה"/

בנוגע להופעה של תיסלם נמסר מהעירייה: "ראש העירייה היה בשלוש מסיבות סיום לפני שהגיע להופעה בערך ב-21:20".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. טלטול

    בוא נתחיל מזה שלא יהיו הופעות של תיסלם אם העירייה בגירעון כ"כ כבד

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר