רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום דודו בכר
רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום דודו בכר

תושבי כפר סבא: הארנונה תעלה ב-2022 ב-1.92 אחוז, שיעור העדכון של משרד הפנים

מועצת העיר כפר סבא אישרה אתמול את צו הארנונה של 2022. חברת המועצה הדר לביא: "אנחנו חוזרים ודורשים תוכנית התייעלות" רפי סער: "כפר סבא בתקופה רגישה ומורכבת מבחינה כלכלית"

פורסם בתאריך: 1.7.21 09:12

מועצת העיר כפר סבא אישרה אתמול בישיבה שלא מן המניין את העדכון האוטומטי של הארנונה, וב-2020 תעלה הארנונה בעיר ב-1.92 אחוז, שיעור העדכון האוטומטי שעליו הודיע משרד הפנים. יצוין כי עיריות שרוצות לחרוג מהעדכון האוטומטי ולהעלות את הארנונה בשיעור גבוה יותר או נמוך יותר, מבקשות אישור חריג.
בנוסף, במסגרת צו הארנונה החליטה מועצת העיר, בהמלצת ועדת הכספים, על הפחתת שיעור הארנונה למספרות מקומיות וכן הצביעה המועצה על הפחתת תעריף הארנונה למבנים מסחריים גדולים – נכסים מעל עשרת אלפים מ"ר, וכן משרדים מעל 7,000 מ"ר. יש להדגיש, כי השינויים כפופים לאישור משרד הפנים.

לצד זאת, מבקשת העירייה להעלות את תעריף הארנונה עבור קרקע תפוסה לתחנות דלק ומפעלי בטון (שטח פתוח בשימוש תחנת דלק), קרקע תפוסה לעסקים, וקרקע למכירת מכוניות חדשות וישנות. זאת על מנת להשוות את תעריף הארנונה העירוני לתעריף המקובל לתעריף הממוצע ברשויות מקומיות ברחבי הארץ.

ראש העירייה רפי סער אמר: "כפר סבא מצויה בתקופה מורכבת ורגישה מבחינה כלכלית, הן בהתמודדות הפיננסית של כל תושב לאחר מעל שנה של סגרים וקיפאון כלכלי, והן מבחינת הקופה הציבורית. שנת הקורונה חייבה אותנו לשורה של צמצומים משמעותיים, על מנת לעמוד בהשלכותיה הכלכליות של התקופה. יחד עם זאת, מועצת העיר קיבלה הערב החלטה אחראית ומקצועית, לחיזוק הכלכלה העירונית ותזרים הכנסותיה, תוך סירוב לייצר הכבדה כלשהי על תושבי העיר. ניצבים בפנינו עוד אתגרים רבים, ונמשיך לפעול בנחישות למען כלל תושבות ותושבי כפר סבא ורווחתם".

חברת המועצה הדר לביא אמרה בשם האופוזיציה: "ראש העיר הכניס אותנו לגירעונות והגדיל את החוב העירוני בעשרות מיליוני שקלים. אנחנו חוזרים ודורשים בניית תכנית התייעלות ולא התנהלות אוטומטית שלא תביא אותנו לשום מקום. אני תוהה האם נראה את הפירות של הורדת ארנונה למבנים מסחריים גדולים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אזרח מודאג

    אם ראש העיר לא היה מכניס את העירייה לגרעון של 20 מיליון שח לא היינו מגיעים למצב הזה זאת הפעם הראשונה בתולדות העיר שהעירייה בגרעון מטורף

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפי איך 'העיר ניראת לא צריכים לעלות ארנונה. זה נקרא גנבה.

  3. אזרח

    אין הצדקה להעלות מס ארנונה המטופש, זה שחיתות, די להעלות מחיר סתם, ויש לפנות ל רשויות בממשלה כמו שר הםניםצוזר הכלכלה והאוצר, אחרת ניצא לרחובות להפגנות ומהפכה נגד יוקר המחיה ונגד שחיתות, גם הדירות בכפר סבא התייקרו בלי סיבה

  4. אזרח

    השחיתות במדינה לא נגמרת וחא תיגמר עד שיקום השר למלחמה בשחיתות כמו בברזיל, ודי להעלות ארנונה סתם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר